سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضویت بیش از 131 هزار نفر در کتابخانه ملی

از ابتدای راه اندازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تاکنون تعداد 131 هزار و 378 نفر به عضویت کتابخانه ملی درآمدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران،  از این آمار، که بیش از 90 درصد آن مربوط به اعضا در کتابخانه ملی در تهران است، میزان 54 درصد یعنی بالغ بر 64 هزار و یک نفر را زنان تشکیل می دهند و 54 هزار و 514 نفر که 46 درصد باقی مانده را شامل می شود، مربوط با آقایان است.

هم چنین بر اساس این آمار، تعداد 37 هزار 448 نفر عضو تخصصی کتابخانه ملی هستند که 31.59 درصد از آمار اعضاء را شامل می شود. 

بر اساس همین آمار، 69.81 درصد از مراجعان کتابخانه ملی تحصیلاتی بالاتر از لیسانس دارند که بالغ بر 82 هزار و 736 نفر می شود.  اختصاص بیشترین آمار مربوط به مراجعان بالاتر از لیسانس به زنان که شامل مقاطع دکتری، دکتری تخصصی، فوق دکتری و اعضای هیات علمی می شود، از نکات بارز آمار مراجعان کتابخانه ملی است، به طوری که 56.84 درصد از اعضای بالاتر از لیسانس یعنی 47 هزار و 37 نفر، به خانم ها اختصاص دارد.  هم چنین 957 نفر از اعضای کتابخانه ملی از مقاطع تحصیلی سطوح مختلف حوزوی و طلاب در سطوح مختلف هستند.

هم چنین نزدیک به 10 درصد از اعضای سازمان در مدیریت های استانی عضو هستند. علاقه مندان برای عضویت و بهره برداری از منابع و امکانات سازمان می توانند از شنبه تا چهارشنبه در ساعت 8 تا 14:30 برای ثبت نام به سازمان اسناد وکتابخانه ملی واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی، ساختمان کتابخانه ملی مراجعه نمایند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک و نحوه پیش ثبت نام می توانند به وب سایت سازمان اسناد وکتابخانه ملی به نشانیwww.nlai.ir  مراجعه نمایند./ي2

برچسب ها: عضویت ، کتابخانه ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.