سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/ مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي در دی 91

از تجهيز يگان‌های نيروی دريايی به سامانه‌های جنگ الکترونيک تا انهدام مستحکم‌‌ترين‌ دژ دشمن توسط سپاه

حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در دي‌ماه 1391، اخبار مختلفي را پي‌گيري كرد كه در اين گزارش به مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار دي‌ماه 1391 در اين حوزه به‌ شرح زير است:

پرندگان پنهانكار ايراني چگونه به مصاف دشمن مي‌روند
با پایان جنگ تحمیلی هشت ساله، فرصت و سرمایه کافی برای توسعه پرنده‌هاي بی‌سرنشین‌ در کشور، بیش از پیش فراهم شد و علاوه بر طراحی نمونه‌های جدیدتر، سامانه‌های ارتباطی، هدایت و ناوبری بهتری نیز ساخته شد و با به‌کارگیری آنها کارایی پهپادهای ایرانی بسیار بیشتر شد.

ایران قدرت اول اورهال هواپیماهای سنگین و فوق سنگین منطقه/ راه‌اندازی پرواز تهران ـ نجف هواپیمایی ساها

رئیس شرکت هواپیمایی ساها از برنامه‌ریزی این شرکت برای راه‌اندازی پرواز به عتبات عالیات خبر داد و گفت: اولویت اول ما شهرها و کشورهای مذهبی بوده و در آینده ان‌شاء‌الله پرواز تهران- نجف را راه‌اندازی خواهیم کرد.

دستاوردهای جديد فضایی همزمان با روز فضا رونمایی مي‌شود/ دستاوردهاي جديد ايران در حوزه پهپاد
وزیر دفاع از رونمايی دستاوردهای جديد فضایی همزمان با روز فضا خبر داد و گفت: در حوزه پهپاد، صاحب سبک هستيم و به دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای در زمينه ساخت پرنده‌هاي بدون سرنشين رسيده‌ايم.

سپاه پاسداران 20 توطئه هواپيمايي را خنثي کرد/ مدال شجاعت رهبری به دو مامور حفاظت پرواز

سرهنگ موسوي با بيان اينکه اولین کشور در زمینه امنیت پرواز هستیم، گفت: تاکنون 20 اقدام به هواپیماربایی را خنثي کرده‌ايم.

آغاز رزمايش ولايت 91 از 8 دي ماه/ به‌کارگيري جديدترين سلاح‌ها و تاکتيک‌هاي نيروي دريايي
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اعلام خبر آغاز رزمايش ولايت 91 از 8 دي ماه گفت: در اين رزمايش از جديدترين سلاح‌ها و تاکتيک‌هاي نيروي دريايي استفاده خواهد شد.

جزئيات برگزاري رزمايش ايران در تنگه هرمز
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از به‌کارگيري زيردريايي سنگين طارق در رزمايش ولايت91 خبر داد و گفت: در طول رزمايش اجازه نخواهيم داد که نيروهاي کشورهاي ديگر به منطقه رزمايش وارد شوند.

ناو روسي به‌منظور ارتقا سطح روابط دو کشور در ايران حضور يافته است
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: حضور ناو روسي در آب‌هاي جمهوري اسلامي ايران در راستاي ارتقا روابط ميان دو کشور ايران و روسيه است.

رزمایش فجر 91 نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد
رزمایش دریایی فجر 91 با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در حدفاصل میدان مشترک گازی ایران و قطر برگزار شد.

ايران در رديف معدود کشورهاي سازنده سيميلاتور پروازي در جهان

رئيس شرکت هواپيمايي ساها گفت: ساخت شبيه ساز پروازي در دنيا توسط تعداد کمي از کشورها انجام مي‌شود؛ تکنولوژي ساخت شبيه‌ساز پرواز بسيار پيچيده‌تر از فناوري ساخت هواپيما است که به‌حمدالله اين فناوري، امروز در ايران اسلامي وجود است.

تمام توان نيروي دريايي را در رزمايش تخصصي ولايت 91 به‌کار مي‌گيريم

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به استفاده از همه توان نيروي دريايي در رزمايش تخصصي ولايت 91 گفت: ما هر تواني اعم از موشکي، زير دريايي، سطحي و پروازي را در اين رزمايش به کار مي‌گيريم.

سامانه موشکي "پاتريوت" چيست و چگونه عمل‌ مي‌کند؟ + فيلم و تصوير
سامانه موشکی "پاتریوت" توسط شرکت آمریکایی Raytheon ساخته شده است و برای نخستین‌بار در سال۱۹۹۱ برای دفاع از عربستان‌سعودی و رژیم صهیونیستی در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد.

رونمايي محصولات وزارت دفاع در دهه فجر/ خط توليد پهپادهاي پيشرفته ايراني

سردار وحيدي از برنامه ريزي وزارت دفاع براي گسترش حوزه قطعه‌سازي در صنعت هوايي کشور خبر داد.

رزمایش دریایی ولایت 91 آغاز شد
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 با اعلام رمز «یا حسین(ع)» از محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی آغاز شد.

آخرين جزئيات رزمایش تخصصی ولایت 91/ حضور در خلیج عدن، شمال اقیانوس هند، باب‌المندب و دریای سرخ
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح روش‌های به کار گرفته شده در رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: همه حرکت‌ها و تجهیزات این رزمایش نسبت به سال‌های گذشته تفاوت دارد.

تمرين انواع تيراندازي در روز دوم رزمايش تخصصي ولايت 91
فرمانده نيروي دريايي ارتش از استقرار انواع زيردريايي، ناوشکن و ناو موشک‌انداز در مناطق عملياتي رزمايش ولايت 91 خبر داد و گفت: امروز به تمرين انواع مختلف تيراندازي مي‌پردازيم.

9 دی ريشه در مکتب عاشورا دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی از ایام الله است که درس‌های بسیاری داشت و باید در حفظ دستاوردهای آن بکوشیم.

رونمايي از ماهواره‌هاي جديد در ايام الله دهه فجر/ حضور کشورهاي فرا منطقه‌اي در خليج فارس قابل توجيه نيست
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رونمايي چند ماهواره جديد ايراني، همزمان با ايام الله دهه فجر خبر داد.

تسلط نيروهاي مردمي بر اوضاع سوريه
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح حماسه 9 دي را عروج پرجوش مردمي در دفاع از امام(ره)، انقلاب اسلامي، ارزش‌هاي ديني و مبارزه با استکبار دانست و با اشاره به تحولات سوريه گفت: نيروهاي مردمي سوريه، امروز مسلط بر اوضاع بوده و کشور را در اختيار دارند، ولي کشورهاي همسايه با حمايت برخي دولت‌هاي منطقه، اوضاع را کمي سخت کردند.

عمليات موفقيت‌آميز زيردريايي‌هاي سبك و سنگين در عمق دريا انجام شد

همزمان با دومين روز از رزمايش دريايي ولايت 91، زيردريايي‌هاي سبك و كيلوكلاس نيروي خودي پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دريا و ورود به آب‌هاي فرامنطقه‌اي، مواضع نيروي مهاجم را شناسايي و عمليات خود را آغاز كردند.

خطر فتنه 88 از جنگ 8 ساله بيشتر بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خطر فتنه 88 را بيش از جنگ تحميلي هشت ساله دانست و گفت: در اين فتنه همگي بسيج شده بودند تا از حربه‌هاي مختلف براي تضعيف انقلاب اسلامي استفاده کنند.

ورود بسيج به سوريه جنگ اين کشور را به قدس خواهد کشاند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تکذيب ورود نیروهای سپاه به سوریه گفت: اگر چنین اجازه‌ای به بسیج داده شود این جنگ در سوریه ختم نخواهد شد و تا قدس پیش خواهد رفت.

ايران تنها كشور توانمند در اورهال جنگنده‌هاي F4 "كرش شده"

مدير بخش اورهال جنگنده F4 گفت: حتي کشورهاي سازنده جنگنده‌هاي F4 که قادر به اورهال و تعميرات آن هستند توانايي بازسازي هواپيماهاي crash (جنگنده‌هاي ساقط شده) را ندارند.

مقابله با جنگ سايبري نيروهاي نارنجي/ اجرای عملیات هواناو‌های بومي
همزمان با سومین روز از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 هواناو‌های تولید داخل به اجرای تاکتیک‌ها و عملیات‌های دفاع ساحلی پرداختند و گروه دفاع سایبری نیروی خودی نيز، هکرهای نیروهای مهاجم را که قصد تخریب سامانه‌های پردازشگر و حافظه شبکه رایانه‌ای را داشتند شناسایی و خنثی کردند.

نقش نیروهای واکنش سریع هوا دریا در رزمایش تخصصی ولایت 91
فرمانده يگان هوا دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروهای واکنش سریع هوا دریا با پدیده‌های شومی مانند دزدی دریایی مقابله می‌کند، گفت: استفاده از نیروهای زبده تکاوران و نیروهای عملیات ویژه در رزمایش با تمهیدات لازم و موفقیت کامل انجام شد.

مقابله يگان‌هاي عمليات ويژه و تفنگداران نيروي دريايي با نيروهاي متخاصم

سخنگوي رزمايش تخصصي ولايت 91 نيروي دريايي ارتش گفت: پس از نزديک شدن يگان‌هاي مهاجم به خطوط دفاعي نيروهاي خودي، يگان‌هاي تکاور تفنگدار و عمليات ويژه به منظور مقابله با آن‌ها در سراسر سواحل مستقر شدند.

آمادگي تفنگداران نيروي دريايي ارتش برای دفاع نقطه‌ای از سواحل کشور
جانشین تیپ تفنگداران دریایی امام حسین(ع) با اشاره به استقرار یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش در قسمت‌هايي از سواحل دریای عمان گفت: ماموریت اصلی در این مرحله از عملیات این است که در برابر هرگونه نیروی مهاجمی که تا عمق 24 مایلی وارد محوطه آب‌های سرزمینی ما می‌شود، وارد عمل شده و از خود دفاع کنیم.

اگر ولایت‌فقیه نبود فتنه 88 جز با هزاران کشته و شکاف عمیق بین ملت ختم نمی‌شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اینکه توانستیم بدون کوچکترین شکاف با حفظ وحدت ملی و حضور مردم به عنوان پشتوانه انقلاب از این فتنه عبور کنیم، نشانه ای از اعجاز مدیریت ولایت فقیه است.

عملکرد تفنگداران دریایی در رزمایش تخصصی ولایت 91
جانشین تیپ تفنگداران دریایی امام حسین(ع) ارتش با اشاره به عملیات این تیپ در سومین روز از رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: اوج آموزش‌های مبتنی بر عمل ما هر ساله در رزمایش‌هایی که از ستادهای بالاتر برنامه‌ریزی می‌شود، صورت می‌گیرد و الحمدالله امروز توانستیم در این عملیات‌ها موفق عمل کنیم.

بسيج در پيروزي مردم بر فتنه 88 نقش محوري داشت
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: بسيج براي مقابله با فتنه‌هاي آينده بايد دشمن شناسي، موقع‌شناسي و بصيرت را در خود تقويت كند.

حملات سنگين موشكي عليه نيروهاي مهاجم/ انهدام هدف واقعي توسط اژدر
سخنگوي رزمايش تخصصي ولايت 91 از اجراي حملات سنگين موشکي و پرتاب‌هاي موفقيت‌آميز از روي شناورهاي نيروي دريايي ارتش در چهارمين روز از اين رزمايش عليه نيروهاي مهاجم خبر داد.

انهدام پهپادهاي نيروي مهاجم با آتش پرحجم نيروهاي خودي/ شليک موشک کروز "نصر"
همزمان با چهارمين روز از رزمايش دريايي ولايت 91، پهپادهاي نيروي مهاجم بر فراز ساحل و دريا مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

سخنان فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، بیشتر به دروغ ژانویه شبیه است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون تهدیدات امیراشل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفت: سخنان فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، بیشتر به دروغ ژانویه شبیه است.

آمادگي بيمارستان منطقه يکم نيروي دريايي براي پذيرش بيماران نيازمند
رئيس بيمارستان منطقه يکم نداجا با اشاره به اهداف بهداشت و درمان نيروي دريايي ارتش در اجراي طرح مردم‌ياري در رزمايش تخصصي ولايت 91 گفت: ويزيت رايگان مردم مناطق محروم از جمله اين برنامه‌ها است، لذا با يک تيم تخصصي در روستاهاي محدوده عمومي رزمايش حضور يافته‌ايم.

جایگاه "نیروي قدس" قابل خدشه‌ نيست/ کانادا دقیقا سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در واکنش به اهانت اخیر کانادا نسبت به نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: کانادایی‌ها امروز دقیقا سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند که البته موجب تأسف است که چطور کشوری تمام حیثیت خود را در گرو خدمت به صهیونیست‌ها قرار می‌دهد.

تمامی یگان‌های نیروی دریایی ارتش به سامانه‌های "جنگ الکترونیک" مجهز شدند
سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی یگان‌های سطحی و زیرسطحی خود را به سامانه‌های جنگ الکترونیک مجهز کرده است.

موشک‌هاي برد بلند "نور" و "قادر" با موفقيت شليک شدند

سخنگوي رزمايش دريايي تخصصي ولايت 91 با اعلام خبر پرتاب موفقيت‌آميز موشک‌هاي برد بلند "نور" و "قادر" گفت: در پنجمين روز از رزمايش، نيروهاي خودي با ادامه حملات موشکي عليه نيروهاي مهاجم آنها را به طور کامل از بين بردند.

تأکيد رهبري بر متحرک‌سازی سامانه S200

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اينکه سیستم پدافند هوایی برای اولین بار توسط "شهید ستاری" متحرک‌سازی شد، گفت: در دیداری که آبان ماه امسال با فرمانده معظم کل قوا داشتم، پنج بار نام این شهید بزرگوار آورده و از ما خواسته شد تا درمورد سامانه S200 نیز این متحرک‌سازی صورت گیرد.

زيرسيستم‌هاي "باور 373" در مرحله آزمايش قرار گرفت/ رونمايي پروژه‌هاي شگفت انگيزتر از باور 373
فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از آزمايش زيرسيستم‌هاي سامانه پدافندي "باور 373" توسط اين قرارگاه خبر داد و گفت: پيشرفت‌هاي زيادي در اين زمينه حاصل شده است.

"جنگ 8 روزه" نشانگر عزت فلسطين و حقارت رژيم صهيونيستي

امام جمعه موقت تهران گفت: جنگ 8 روزه غزه انفجاري در جهان عليه رژيم جعلي صهيونيستي بود، به طوري که صهيونيست‌ها ملتمسانه از جبهه‌هاي مقاومت فلسطين درخواست توقف جنگ را کردند.

ويژگي‌هاي موشک کروز "قادر" تشريح شد
ويژگي‌هاي موشک کروز "قادر" که در "رزمايش تخصصي ولايت 91" مورد استفاده قرار گرفت، از سوي فرمانده نيروي دريايي ارتش و جانشين وي تشريح شد.

نقش "آماد و پشتيباني نيروي دريايي ارتش" در رزمايش تخصصي ولايت 91
فرمانده آماد و پشتيباني نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درباره نقش سامانه‌هاي آماد و پشتيباني در رزمايش تخصصي ولايت 91 گفت: سامانه‌هاي آماد و پشتيباني در کوتاه‌ترين زمان ممکن، مناطق مورد نظر را تحت پوشش قرار مي‌دهند.

جدیدترین بالگرد رزمی کشور با نام طوفان 2 عملیاتی شد + عکس
با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، بالگرد پيشرفته رزمي "طوفان 2" ساخت سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع به بهره‌برداري رسيد.

رزمايش ولايت 91 نشانه اقتدار نيروي دريايي و بومي‌سازي تجهيزات نظامي ايران
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران رزمايش ولايت 91 را نشانه توانمندي نيروي دريايي و اتکاي آنها به دانش و تعهد و تجهيزات بومي دانست.

شکار دو فروند پهپاد RQ توسط ارتش
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از شکار دو فروند پهپاد از خانواده RQ توسط پدافند ارتش خبر داد.

"نيروي قدس سپاه" الگویی برای کشورهای اسلامی است/ انتقام‌گيري غرب از ايران
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مجموعه سپاه و نیروی قدس با توانمندی‌های علمی و تجربه‌هایی که در 8 سال دفاع مقدس و جنگ نرم با دشمنان کسب کرده، مدل و الگویی برای دیگر کشورها است تا آنها نیز بتوانند از دین و مرام‌شان در مقابل دشمنان اسلام دفاع کنند.

خلبان شجاع شهيد "حسین خلعتبری‌" مردانه قامت راست کرد تا ما قامت خم نکنیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طي پيامي به یادواره‌ امیر سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری و 267 شهید دفاع مقدس شهرستان رامسر اعلام كرد: خلبان شجاع حسین خلعتبری‌، تیزپروازی که در راه عزت‌، شرف و کیان اسلام‌، انقلاب و ایران سرافراز تا آخرین لحظه حیات پربرکتش مردانه قامت راست کرد، تا ما قامت خم نکنیم.

فرمانده‌اي که نيروي هوايي ارتش را متحول کرد

طرح‌ها و برنامه‌هايي كه شهيد ستاري ارائه مي‌داد بسيار منطقي، عمل، كاربردي و مؤثر بود؛ از اين رو در سال 1364 به سمت معاونت طرح و برنامه نيروي هوايي برگزيده شد و به علت لياقت و كارداني و شايستگي كه از خود نشان داد، در بهمن ماه سال 1365 با درجه سرهنگي به سمت فرماندهي نيروي هوايي ارتش منصوب شد و تا هنگام شهادت، عهده‌دار اين مسئوليت بود.

راه‌اندازي خط توليد هواپيماهاي بزرگ مسافربري/ ايجاد پايگاه‌هاي هوايي ايران در ساير کشورها

مدير عامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح از ايجاد پايگاه‌هاي صنايع هوايي ايران در کشورهاي ديگر خبر داد و گفت: ان‌شاءالله خط توليد هواپيماي بزرگ مسافربري تا دو سال آينده در کشور راه‌اندازي خواهد شد.

چه پهپادهاي آمريكايي ديگري ممكن است در اختيار ايران باشند؟ + فيلم و تصاوير
در پي اعلام نيروي هوايي ارتش مبني بر شکار دو پهپاد پيشرفته ديگر آمريکايي، باشگاه خبرنگاران در سري گزارش‌هايي قصد دارد مشخصات پهپادهاي آمريكايي مستقر در منطقه را مورد بررسي قرار دهد.

تأثير حمايت‌هاي بي‌دريغ فرمانده معظم کل قوا بر آمادگي نيروي دريايي

سرپرست هیئت بازرسین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عنایت‌های مستقیم و بی‌دریغ فرمانده معظم کل قوا به اين نیرو گفت: خوشبختانه نیروی دریایی به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت دریایی و ملی کشور، داراي توانمندي بسياري است.

عمق استراتژیک نبرد ما در کنار کاخ سفید است/ امسال فتنه قبل از انتخابات است
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اشاره به شش گام آمریکایی‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و همراهی فتنه و انحراف در انتخابات آینده گفت: آمریکا ضربات زیادی از بیداری اسلامی خورده و عمق استراتژیک نبرد ما در کنار کاخ سفید قرار گرفته است.

موشک غيرقابل رهگيري "نور" با توان تخریبی بالا هر هدفی را غرق می‌کند
جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قابلیت‌های موشک نور گفت:‌ این موشک به گونه‌ای طراحی شده که با پرتاب آن از شناور، دیگر از سوي دشمن، قابل رهگیري نیست و با توان تخریبی بالا هر هدفی را غرق می‌کند.

ايران اجازه تضعيف جريان مقاومت را نمي‌دهد/ آمریکا به وسیله القاعده ناامن خواهد شد
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بيان اينکه تروریسم دست‌ساز آمریکا، ارتجاع عرب و رژیم‌های منافق، باید منتظر اقدامات جنایتکارانه دست‌پروردگان خود باشند، گفت: القاعده دیر یا زود محیط آنها را ناامن خواهد کرد.

چه پهپادهاي آمريكايي ديگري ممكن است در اختيار ايران باشند؟ + فيلم و تصاوير
در پي اعلام نيروي هوايي ارتش مبني بر شکار دو پهپاد پيشرفته ديگر آمريکايي، باشگاه خبرنگاران در گزارش قبلي خود يکي از پهپادهاي آمريكايي مستقر در منطقه را مورد بررسي قرار داد و در گزارش دوم خود قصد دارد گونه‌اي ديگر از اين پهپادها را مورد بررسي قرار دهد.

سپاه پاسداران مستحکم‌‌ترين‌ دژ دشمن را منهدم کرد
عمليات‌ کربلای 5 به‌ لحاظ‌ مقاومت‌ و جنگندگي‌ نيروهاي‌ ايران‌ در شرايط‌ بسيار مشكل‌ و پيچيدگي‌ دژهاي‌ مستحكم‌ دشمن، يكي‌ از بزرگترين‌ نبردهاي‌ تمام‌ دوران‌ جنگ‌ تحميلي‌ محسوب‌ مي‌شود و فرمانده معظم کل قوا از آن به عنوان "شبیه‌ترین حادثه دفاع مقدس به واقعه عاشورا" ياد کرده‌اند.

علت افزايش ‌بي‌سابقه فروش سلاح‌هاي پيشرفته آلمان و فرانسه به عربستان چيست؟

اخيرا،کشورهاي اروپايي از جمله آلمان و فرانسه قراردادهاي تسليحاتي جديدي با کشورهاي حاشيه خليج فارس بويژه عربستان منعقد کرده‌اند. به گفته کارشناسان، يکي از دلايل عمده ارسال سلاح‌هاي پيشرفته به عربستان، نفوذ بالاي ايران در منطقه دانسته شده است.

ساخت فیلم سینمایی آواز پَرِ جبرئیل در وزارت دفاع کلید خورد

ساخت فیلم سینمایی آواز پَرِ جبرئیل با حضور جانشین وزیر دفاع در بیمارستان شهید چمران وزارت دفاع کلید خورد.

روایت جانشین وزیر دفاع از چگونگی ساخت اولین موشک ایران در زیر بمباران دشمن
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در دی و بهمن سال ۱۳۶۶ حملات دشمن به شهرهای ایران به اوج خود رسید، گفت: شهید اسلامی یکی از متخصصین صنعت دفاعی بود که ‌ با تلاشی بی‌وقفه و‌‌ با اعتقاد قلبی در یک شرایط کاملا خطرناک و سخت دشمن اولین موشک سوخت جامد مرکب ساخت ایران را با موفقیت، با برد بیش از ۱۷۰ کیلومتر تست کرد.

نظر رهبر انقلاب درباره عمليات غرورآفرين "کربلاي 5"

جانشین رئيس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تنها راهکاری که به ذهن‌مان خطور کرد این بود که اگر امام(ره) وقت ملاقاتی به رزمندگان بدهند آنها تجدید قوا شده و معجزه‌ای رخ خواهد داد، لذا بعد از موافقت با آن ملاقات شور و شعف خاصی در عملیات ایجاد شد و سنگرهای دشمن یکی پس از دیگری فتح شدند.

ادعاهای مهندسی شده علیه سپاه محکوم به شکست است

مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات گفت: ادعاهای مهندسی شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات محکوم به شکست است.

ارائه پيشنهاد چندين کشور به متخصصان ايراني براي "اورهال هواپيما"
مدير مجتمع اورهال "ميگ 29 " پايگاه يکم شكاري مهرآباد گفت: وجود تحريم‌ها فرصتي را براي خودکفايي کشور به وجود آورد و امروز به جايگاهي رسيده‌ايم که پيشنهادهايي براي "اورهال هواپيما" از چندين کشور جهان داريم.

سیاست‌های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی کشور ابلاغ شد
سیاست‌های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی که پیش‌نویس آن در شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه شده بود، از سوی مقام معظم رهبری پس از تأیید، ابلاغ شد.

آيا "پهپاد" نارنجي آمريکا در اختيار ايران است؟ + فیلم و تصاوير

"باشگاه خبرنگاران" در گزارش‌هاي قبلي خود "پهپادهاي آمريكايي" مستقر در منطقه را که ممکن است در اختيار ايران باشد را مورد بررسي قرار داد. در اين گزارش به "پهپاد نارنجي" آمريکا که چند روز پيش در سواحل جزاير فيليپين يافت شد خواهد پرداخت.

"نيروي قدس" تکنولوژي خود را در اختيار مقاومت قرار مي‌دهد

معاون فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران با اشاره به الگو و مدل "نيروي قدس سپاه" در حمايت از مقاومت ضدصهيونيستي گفت: نيروهاي مقاومت اسلامي از ما تکنولوژي مي‌خواهند و اين نيرو نيز تکنولوژي خود را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد.

آزمایش موفقیت‌آمیز سلاح‌های جدید یگان‌های ارتش و سپاه در رزمایش‌های اخیر
رئیس سازمان بسیج مستضعفین رزمایش‌های ولایت 91 و پیامبر اعظم7 را رزمایش‌هایی اقتدارآمیز خواند و گفت: به برادران خود در ارتش و سپاه پاسداران تبریک می‌گوییم که نمایی از توانمندی نیروهای مسلح ایران را در رزمایش‌های خود به جهانیان نشان دادند.

خودکفایی کشور در ساخت قطعات الکترونيک سيستم‌هاي اويرنيک، هيدروليک و بالابر هواپیما
مدير مجتمع اورهال هواپيماي C130 پايگاه يکم شکار مهرآباد گفت: کليه قطعات الکترونيک سيستم‌هاي اويرنيک و قطعات سيستم‌هاي هيدروليک سيستم‌هاي بالابر در کشور تعمير مي‌شود و به طور قطع مي‌توان گفت جمهوري اسلامي ايران در خاورميانه حرف اول را در اورهال اين هواپيما مي‌زند.

پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه برگزار شد
پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین منطقه یکم ندسا (نیروی دریایی سپاه) با حضور متخصصان، کارشناسان و کارکنان منطقه برگزار شد.

تلاش شبانه‌روزي بسيجيان در اقدام عملياتي عليه ناهنجاري فرهنگي

معاون فرهنگي و تبليغات نمایندگی ولی فقیه سپاه با اشاره به کارهاي عميق و عملياتي بسيج در مقابله با جنگ نرم و ناهنجاري‌هاي فرهنگي گفت: بسيج با اقدام عملی در این زمینه، کارهای فرهنگی مختلفی را به پيش مي‌برد.

دیدار سرلشکر سلیمانی با مقامات مصری تکذيب شد/ واکنش به ادعاي نقض حريم هوايي ايران
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن اعلام خبر بازديد اعضا نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي از دستاوردهاي دفاعي ايران در حاشيه نخستين دوره مسابقات قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي، خبر ديدار سرلشکر سليماني با مقامات اخوان المسلمين مصر را تکذيب کرد.

آيا "روباه دريا" حريف "مين‌هاي دريايي" ايران مي‌شود؟ + تصاوير و فيلم
در گزارش‌هاي قبلي باشگاه خبرنگاران، به پهپادهايي اشاره شد که همگي پرواز مي‌کردند، اما پهپادهايي نيز وجود دارند که وظيفه آن‌ها شناسايي مين‌هاي دريايي و عواملي است که در زير آب وجود دارند.

تشريح عملیات کربلای 5 و عوامل پيروزي ايران/ عمليات مخابراتي در جنگ 33 روزه

فرماندهان سابق لشکر 10سیدالشهدا و تیپ حضرت زهرا(س) با اشاره به برنامه‌های دومین یادواره شهدای این تیپ و گردان‌های این لشکر به ابعاد مختلف عملیات "کربلای 5" و "والفجر 8" پرداختند.

اقدامات فاواي ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس
معاون فاواي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اقدامات اين رسته در دوران دفاع مقدس گفت: 533 شهيد، 7 جاويدالاثر، 30 آزاده و بيش از 1400 جانباز، مبيّن حضور مؤثر فاوا در دوران دفاع مقدس بوده است.

تجهیز تمامی یگان‌هاي نيروي زميني ارتش به بی‌سیم‌هاي جهش فرکانس/ رونمايي از سامانه کنترل آتش EFSC3

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمايي سامانه کنترل آتش EFSC3 و تانک بهينه‌سازي شده ذوالفقار در دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که امروز روی آن کار می‌کنیم سیستم‌های جهش فراکنس است که پیشرفت‌های خوبی را در آن داشته‌ایم و تمامی یگان‌ها نیز به آن مجهز شده‌اند.

فتح سوسنگرد مرهون كار مخابراتي مقام معظم رهبري است
رئيس هيئت معارف جنگ شهيد سپهبد صياد شيرازي گفت: فتح سوسنگرد بعد از فرماندهی حضرت امام خميني(ره)، مرهون کار مخابراتی حضرت آقا است.

ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس و امنیت صدور انرژی این منطقه به جهان است.

شرايط استخدام در وزارت اطلاعات چيست؟
تأمين كادر و امكانات مورد نياز اين وزارتخانه، حتي‌المقدور از طريق انتقال كاركنان ذي‌صلاح و امكاناتي كه در اختيار ساير نهادها و ارگان‌ها است، انجام خواهد گرفت.

سرلشکر جعفري: هر گونه تهدید دشمن را سرسختانه پاسخ می‌دهیم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای مسلح در برابر تهدیدات دشمن گفت: در مقابل هر گونه تهدیدی از سوی دشمنان، واکنش‌های سرسختانه پیش بینی کرده‌ایم.

جاسوس اعزامي CIA چگونه در دام اطلاعاتي ايران گرفتار شد؟ + تصاويرو فیلم
مستند "شكارچي در دام" روايتي است كه در آن سربازان گمنانم امام زمان(عج) بار ديگر قدرت خود را به رخ دشمنان قسم خورده كشيده و جاسوس اعزامي سيا را به دام انداختند.

گزارش تصويري از مراحل شكار جاسوس اعزامي سيا در ايران
متي‌والوك جاسوس اعزامي سرويس اطلاعاتي امريكا(CIA) در حالي در دام سربازان گمنان زمان(عج) گرفتار شد كه از مدت‌ها قبل تحت‌نظر بود.

"ذوالفقار 4" جدیدترین دستاورد نیروی زمینی ارتش
يكي از دستاوردهاي بزرگ جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش، ساخت تانك ذوالفقار به عنوان عنصر اصلي نبرد زميني است كه هر روز نسخه جديدي از آن طراحي و توليد مي‌شود.

آيا شما هم در معرض حملات سايبري هستيد؟ + فيلم

حملات سايبري طبقه یا مجموعه‌هایي از تکنیک‌ها شامل جمع آوری، انتقال، حفاظت، ممانعت از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات است که از طریق آن یکی از طرفین درگیر بر دشمنان خود به مزیتی چشمگیر دست یافته و آن را حفظ می‌کند.

بيست و ششمين يادواره شهداي کربلاي 5 برگزار شد

بيست و ششمين يادواره شهداي کربلاي 5، شب گذشته با حضور معاون حقوقي و پارلماني سپاه پاسداران برگزار شد.

تحريف سخنان نماينده ولي فقيه در سپاه از سوي بي‌بي‌سي
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: هفته گذشته بی‌بی‌سی بخشي از سخنان بنده را که راجع به مهندسی معقول در برابر اقدامات دشمن در حوزه جغرافیاي ایران بود، تحريف کرده و به انتخابات ربط داد.

پهپاد نامرئي آمريکا در اختيار نيروهاي نظامي ايران است؟ + فيلم و تصاوير
بوم‌رنگ، اولين پهپاد نيمه‌نامرئي جهان است که در سال 2006 به توليد انبوه رسيد. اين پهپاد شباهت زيادي به بوم‌رنگ داشته و در شديدترين شرايط آب و هوايي قادر به پرواز است.

نسل جدید "خودروی تاکتیکی نینوا" را بهتر بشناسید
"خودروی تاکتیکی نینوا" قابليت‌هاي نيروی زمینی ارتش را براي ورود به عرصه ناهمطراز در دفاع زميني افزايش مي‌دهد.

پيشکسوتان لشکر 10 سيدالشهدا(ع) تجليل شدند
در دومين يادواره شهداي تيپ حضرت زهرا(س) به مناسبت سالگرد عمليات‌هاي کربلاي 5، والفجر 8 و بيت‌المقدس 2 از پيشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تجليل به عمل آمد.

مين‌هاي دريايي ايران چگونه ناوهاي هواپيمابر آمريکا را نابود مي‌کنند + فیلم لحظه انفجار مين
بسیاری از موسسات و کارشناسان غربی، "مین‌های هوشمند" دریایی ایران را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای نیروی آمریکا دانسته و اذعان دارند که آمریکا توانایی مقابله با این مین‌های غول‌پیکر را ندارد.

دليل ادامه جنگ، پس از فتح خرمشهر/ عملياتي که بيش از 3.5 ميليون گلوله در آن شليک شد

فرمانده اسبق لشکر 10 سيد‌الشهدا(ع) با اشاره به اينكه عمليات كربلاي 5 موجب پذيرش خواسته‌هاي ايران در قطعنامه 598 شد، گفت: وحدت، اعتقادات و تبعيت از ولايت، عوامل پيروزي ملت ايران بوده و مقاومت حزب‌الله لبنان عليه اسرائيل نيز به بركت خون شهداي دفاع مقدّس است.

سپاه در انتخابات از هیچ فردی حمایت نمی‌کند
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه هیچ‌گاه از هیچ فردی در انتخابات حمایت نکرده و نمی‌کند و نقش سپاه در انتخابات و دیگر عرصه‌ها پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

با درايت رهبر انقلاب، طرح حمله نظامي آمريکا به ايران ناکام ماند

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: بعد از عمليات 11 سپتامر، هدف آمريكايي‌ها حمله به افغانستان، عراق و ايران بود كه به علت رهبري بسيار حكيمانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و اتحاد ملت ايران، موفق به عملي كردن اهداف خود نشدند.

نیروهای مسلح کشور آماده‌اند و انگشتان سربازها روی ماشه سلاح‌هایشان است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن وقتی بداند نیروهای مسلح ما آماده و انگشتان سربازها روی ماشه سلاح‌هایشان است، جرأت تهدید و تعدی به مرز و بوم ایران اسلامی را به خود راه نمی‌دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، ارتش ، سپاه ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
sadegh
۲۱:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۲
ایول به بچه های این سرزمین.
خدا قوت بده بهتون.