گزارش/

از رونمايي جدیدترین پهپاد ایرانی تا به گلوله بسته شدن نماینده امام(ره) در طبس

حوزه دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران طي هفته گذشته اخبار متنوع و مختلفي را دنبال کرد که در اين گزارش مروری کوتاه بر این اخبار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:

آيا ناوهاي آمريکايي طعم ضربت "ذوالفقار" را خواهند چشيد؟

شناور موشک‌انداز ذوالفقار، یک قایق تندروی گشت دریایی است که طراحی آن برای حمله سریع به دشمن صورت گرفته است و به موشک‌هاى کوثر در نسل قدیم و نصر1 در نسل جدید مجهز مى‌شود.


سردار نقدی به باشگاه خبرنگاران خبر داد؛ اجراي برنامه گسترده بسیج در عرصه سایبری و جنگ نرم

رئیس سازمان بسیج متضعفین از اجرای برنامه گسترده بسیج در عرصه سایبری خبر داد و گفت: هم‌اکنون شبکه عظیمی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در بسیج داریم که تجربه ارزنده‌ای را اندوخته کرده و به یکی از محورهای اصلی فضای مجازی در کشور برای تأمین انواع سلیقه هنری و فرهنگی مخاطب، به ویژه نسل جوان تبدیل شده است.


سردار نقدی: کلیه اعضای 1+5 به غیر از آمریکا نخودی هستند/تلاش غرب و صهیونیست ها علیه انتخابات ایران


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تمام اعضا و جوارح آمریکا علیه ایران شرارت می‌کنند گفت:‌ درس مذاکره با 1+5 چه نتیجه‌ای داشته که امروز مذاکره با آمریکا نتیجه دهد.


دريادار سياري در جمع خبرنگاران/ شکار پهپادهاي آمريکايي فقط نشانگر بخشي از توانمندي نيروهاي مسلح کشور است

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه توانمندي نيروهاي مسلح کشورمان بسيار بالاست، گفت: ما در حال بالابردن توان دفاعي خود براي حراست از مرزها و دستاوردهاي انقلاب در مقابل هر دشمني هستيم، حال دشمن هر کس و هر کجا باشد.

دريادار سياري خبر داد/ برگزاري همایش ملی "توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی ایران" در 28 بهمن/ لزوم ايجاد پايگاه‌هاي نيروي دريايي در سواحل مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام اينکه همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران از روز 28 بهمن ماه آغاز مي‌شود، گفت: نيروي دريايي راهبردي ما بايد پايگاه‌هايی در سواحل مکران ايجاد کند.

سردار وحيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: درخواست مذاکره آمريکا با ايران اقدامي عوام‌فريبانه است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: درخواست مقامات آمريکايي براي مذاکره با ايران اقدامي عوام‌فريبانه است و نتيجه‌اي ندارد.


بیانیه سپاه به‌مناسبت راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن؛ هرگونه اقدام وحدت‌شکنانه بازي در زمين دشمن و مستوجب برخورد قاطعانه است

سپاه پاسداران در بيانيه‌اي تصريح کرد: هرگونه اقدام وحدت‌شکنانه که بستر جریان‌سازی‌های انحرافی و سوژه‌آفرینی‌های رسانه‌ای دشمن را فراهم آورد، بازي در زمين طراحي شده‌ي دشمن و مصداق هشدارهای اخیر رهبر انقلاب و مستوجب برخورد قاطعانه است


با صدور پیامی؛ ستاد کل نیروهای مسلح از حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تقدیر کرد


ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تأکيد کرد: بی تردید خلق حماسه شکوهمند 22 بهمن ماه 91 جلوه‌ای از لطف بی‌پایان خداوند و ظهور ایمان، استقامت، و زیبایی اراده ملت برگزیده ايران بود.


براي نخستين بار در درياي خزر؛ حوض شناور 2000 تني "سفينه‌النجاه" ساخت وزارت دفاع به آب انداخته شد


حوض شناور 2000 تني با نام سفينه‌النجاه كه همه مراحل طراحي و ساخت آن به دست توانمند متخصصان و كاركنان زبده و كارآمد صنايع دريايي سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع به انجام رسيده است، با حضور وزير دفاع در درياي خزر به آب انداخته شد.


سردار حجازي به باشگاه خبرنگاران خبر داد؛ رهگيري اهداف هوايي با تجهيزات نوين راداري/دقت موشک‌هاي ايراني افزايش مي‌يابد


معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح از تلاش متخصصان کشورمان براي بالا بردن دقت موشک‌هاي ايراني خبر داد و گفت: به دستاوردهاي نويني در حوزه راداري و کشف و رهگيري اهداف هوايي رسيده‌ايم.


پخش مستند تلویزیونی آموزش خلبانی از شبکه اول سیما

مستند تلویزیونی "گامی به سوی پرواز" که به نحوه پذیرش و آموزش خلبانی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد، فردا از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

پیام فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ؛ ایرانی از هیچ‌گونه تحریم و فشار و تهدید هراسی ندارد

فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ در پیامی تاکید کردند: یوم الله 22 بهمن 91 روز برملا ساختن مکر و حیله و یاس و ناامیدی شیطان بزرگ در حاکمیت و سیطره بر دنیا بود و ثابت کرد که ایرانی، همیشه سرباز حقیقی و گوش به فرمان امام و مقتدای خویش است و از هیچ‌گونه تحریم و فشار و تهدید هراسی ندارد.


سردار جزایری در سالگرد شهادت عماد مغنیه: توان راهبردی امروز مقاومت مرهون تلاش‌های "عماد مغنیه" است


معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان و ظرفیت راهبردی امروز مقاومت که در جنگ 8 روزه دشمن صهیونیستی را مبهوت کرد، مرهون تلاش‌های عماد مغنیه است.


سردار نقدی: فعالیت مردمی بسیج سازندگی هیچ مرزی ندارد/ اعلام آمادگي بسیج براي کمک به دولت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرصت بسیج سازندگی در کشور ایران منحصر به فرد است و در کشورهای دیگر این امکان وجود ندارد و مدیریت قوی ایجاب می‌کند که از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده شود.



حجت‌الاسلام والمسلمين آل هاشم: مردم پاسخ نهايي به تهديدهاي دشمنان را در زمان انتخابات خواهند داد

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: حماسه‌آفريني مردم سربلند ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن ستودني است و البته اين حضور زمينه‌اي براي حضور پرشورتر مردم در انتخابات رياست جمهوري سال آينده است.


سرلشکر فيروزآبادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: مذاکره با آمريکا به عنوان استکبار جهاني امکان‌پذير نيست

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: مذاکره با آمريکا به عنوان استکبار جهاني هرگز امکان‌پذير نيست، چنان‌چه امام خميني(ره) فرمود که "رابطه ميان ايران و آمريکا رابطه گرگ و ميش است".


سردار نقدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسئولان طبق فرمايشات رهبري وحدت و آرامش را در فضاي کشور ايجاد کنند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: مسئولان بايد وحدت را حفظ کنند و طبق فرمان و تکليفي که مقام معظم رهبري داده‌اند در راستاي ايجاد وحدت و آرامش در فضاي کشور وارد عمل شوند.


سي و چهارمين حماسه ملت ايران در "22 بهمن 1391" سردار نقدي: حماسه حضور مردم به تغيير ادبيات غرب با ايران منجر خواهد شد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ملت فهيم ايران با افتخارآفريني در 22 بهمن، خط بطلاني بر ياوه گويي‌هاي غرب کشيدند که به تغيير ادبيات غرب با ايران منجر خواهد شد.


سي و چهارمين حماسه ملت ايران در "22 بهمن 1391" حجت‌الاسلام گواهي: ملت ايران پاي انقلاب و نظام ايستاده‌اند


نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: ملت ايران با حضور در راهپيمايي 22 بهمن 91 نشان دادند که پای انقلاب، نظام و مقام معظم رهبری ایستاده و در راه اعتلای کشورشان از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند کرد.


با صدور پیامی صورت گرفت؛ تقدير بسیج از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن

سازمان بسیج مستضعفين در پیامی تاکید کرد: راهپیمایی بی‌نظیر و عظیم ده‌ها میلیونی امت بیدار و بصیر ایران اسلامی در 22 بهمن ماه 1391 بار دیگر حقانیت نظام مقدسمان را بر جهانیان اثبات و توطئه‌های شوم استکبار جهانی و شیطان بزرگ را خنثی کرد.


با صدور پیامی صورت گرفت؛ تقدير بسیج از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن

سازمان بسیج مستضعفين در پیامی تاکید کرد: راهپیمایی بی‌نظیر و عظیم ده‌ها میلیونی امت بیدار و بصیر ایران اسلامی در 22 بهمن ماه 1391 بار دیگر حقانیت نظام مقدسمان را بر جهانیان اثبات و توطئه‌های شوم استکبار جهانی و شیطان بزرگ را خنثی کرد.


امير پوردستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: ارتش با پشتوانه مردمي از مرزهاي کشور دفاع مي‌کند

فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينکه ارتش با پشتوانه مردمي، دست به نوآوري و ساخت تجهيزات نوين دفاعي زده و از مرزهاي کشور دفاع مي‌کند، گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي امروز نشان داد که تحريم‌ها نه تنها اثر منفي در اذهان ملت ما نداشته، بلکه آنان را در ادامه راه خود مصمم‌تر کرده است.

دريادار سياري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ ملت ايران شکست‌ناپذير است

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: هر دشمني که به فکر تهديد و تحريم است، بداند که ملت بزرگ ايران، شکست ناپذير است.

سردار وحيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: مردم پيگير آرمان‌هاي انقلابند/ ويژگي‌هاي منحصر به فرد پهپاد جديد ايراني

وزير دفاع حضور پر شکوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن را پاسخي دندان‌شکن به دشمنان دانست و گفت: هيچ مانعي نمي‌تواند مردم را در راه پايبندي به ارزش‌هاي انقلاب باز دارد.


سردار فرحي خبر داد؛ ايجاد پدافند 7 لايه براي حفاظت از آسمان کشور/ تست موشک‌های کروز هواپايه در روزهای آتی

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شلیک موفقیت‌آمیز موشک فکور 90 از جنگنده F14 خبر داد و گفت: در این هفته نیز موشک‌های کروز هواپایه را که شامل «قادر» و «نصر» است، تست خواهیم کرد.


سرلشکر صفوی: قدرت‌های زورگو هرگز نمی‌توانند ایران را مستعمره خود کنند


دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: دشمنان ما تاریخ و فرهنگ و تمدن و شجاعت ایرانیان را خوب می‌شناسند و می‌دانند ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم قدرت‌های زورگو نشده است و قدرت‌های بیگانه هرگز نتوانسته و نمی‌توانند ایران را مستعمره خود کنند.


سي و چهارمين حماسه ملت ايران در "22 بهمن 1391 حضور سرلشکر سلیمانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن

فرمانده نيروي قدس سپاه در مراسم سی وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران حضور يافت.


سردار وحيدي خبر داد؛ رونمايي جدیدترین پهپاد ایرانی در سوم خرداد 92/ واکنش به ادعای رسانه‌های غربی درباره جنگنده قاهر313

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح دستاوردهای کشورمان در زمینه تولید پهپاد، از رونمایی جدیدترین پهپاد ایرانی در خرداد سال آینده خبر داد.


در بیانیه سپاه پاسداران: حضور ملت شریف ایران در راهپیمایی 22 بهمن خط بطلانی بر یاوه‌گویی‌های دشمنان خواهد بود

سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به مناسبت 22 بهمن ماه بیانیه ای صادر و از ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ دعوت کرد.


اميراسماعيلي در بيانيه‌اي به‌مناسبت 22 بهمن: همت و اراده خود را در حراست از عظمت و کیان نظام اسلامي به رخ جهانیان مي‌كشيم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد.


بيانيه ستاد كل نيروهاي مسلح به مناسبت 22 بهمن؛ ملت اجازه نمي‌دهد عناصر مرعوب و منحرف انتخابات را به صحنه‌اي براي ماهي‌گيري شيطان تبديل كنند

ستاد كل نيروهاي مسلح به مناسبت سي و چهارمين سالگرد فجر انقلاب اسلامي تاكيد كرد: ملت ايران با بهره‌گيري از تجارب نقشه پيچيده و مرموز دشمن براي انتخابات خرداد ماه 92 را خوانده است و با درايت و هوشمندي اجازه نخواهد داد عناصر مرعوب، منحرف و وابسته با ايجاد فتنه‌اي جديد عرصه شكوهمند و اقتدار‌آفرين مردم‌سالاري ديني(انتخابات) را به صحنه‌اي براي ماهي‌گيري شيطان تبديل كنند.


بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌مناسبت 22 بهمن؛ ملت‌های مسلمان با الگوگیری از انقلاب اسلامی علیه آمریکا و صهیونیسم به‌پا خاسته‌اند

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی‌ داشت.


بيانيه سازمان بسيج مستضعفين به مناسبت 22 بهمن؛ سقوط دیکتاتورهای خبیث منطقه و بیداری ملت‌ها منبعث از روح عدالت‌خواهانه اسلامی است

سازمان بسيج مستضعفين در بيانيه‌اي تاكيد كرد: امروز سقوط دیکتاتورهای خبیث منطقه و بیداری ملت‌ها در سراسر جهان که منبعث از روح عدالت‌خواهانه اسلامی است، اثبات این مدعاست که به زودی مستضعفان عالم بر جهان بشریت حاکم خواهند شد و هیمنه پوشالین استکبار جهانی را برای همیشه تاریخ متلاشی خواهند کرد.


سردار جلالي: وظیفه‌مندی آحاد جامعه در حراست از آرمانهای انقلاب در هیچ دوره‌ای از تاریخ، مثل امروز نبوده است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور يل بيان اينكه ملت مسلمان ایران مفتخر است که با استقامت از ستیغ کوههای سخت حوادث عبور کرده و تجارب موفق گذشته را پشتوانه حرکت امروز و فردای خود قرار دهد، گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ انقلاب، وظیفه‌مندی فرزندان انقلاب اسلامی و آحاد جامعه در حراست از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان همچون امروز نبوده است.



گذری بر زندگینامه سردار خستگي ناپذير جبهه‌ها

شاید تقدیر خداوند بر این بود که سردار خستگی‌ناپذیر جبهه‌ها، در 21 بهمن‌ماه سال 1390 و در حین بازگشت از ماموریت در اثر ایست قلبی تنفسی ثانویه مربوط به صدمات جنگی و استنشاق گازهای شیمیایی و پس از تحمل جراحات شدید ناشی از جنگ با 82 درصد جانبازی، به درجه رفیع شهادت نائل آید.


بیانیه سپاه پاسداران به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن: 22 بهمن ظرفیت‌های ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد

در بیانیه سپاه به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن تاکید شده است: راهپیمایی 22 بهمن بر خلاف آرزوی ضد انقلاب و جبهه متحد استکبار ظرفیت های ملت ایران در عرصه پیشتازی تحولات راهبردی را به رخ جهانیان می کشد.


در پیام سرلشکر صالحی بمناسبت دهه فجر مطرح شد؛ پاسخ برق‌آسا و کوبنده ارتش به هر تهدیدی

فرمانده کل ارتش با بيان اينكه ارتش اعلام می­دارد همچون دوران سراسرافتخار انقلاب و دفاع مقدس، همگام با سایر نیروهای مسلح، پشتیبان ولایت و امت شهیدپرور ایران اسلامی بوده است، گفت: در جهت حفظ تمامیت ارضی و پاسداشت از دستاوردهای گران­قدر انقلاب لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد و پاسخ هر تهدیدی را برق‌آسا و کوبنده خواهد داد.


نماینده امام(ره) در طبس به گلوله بسته شد

هزاران نفر از مردم منطقه در مراسم تشییع پیکر اين شهيد شرکت کرده و پس از تدفین نیز، روستاییان منطقه از بیم به سرقت بردن پیکر مطهرش تا مدت‌ها برمزار وی نگهبانی مي‌دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سیدغریب
۰۰:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
خوشا بحال تو ای شهید که نزد خدای خود روزی می خوریو.......شهید نظر می کندبه وجهه الاه.......... که منظور همه اوست
United States of America
parsa
۱۹:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
بسمه رب الشهدا و الصدیقین
با تشکر از زحمات تمامی برادران و خواهرانی که بصیرت محور پیش در عرصه جنگی نابرابر گذاشته و جان برکفان راه خدای متعال و نایب بر حق او حضرت آقا خامنه ای که با گفتاری بصیرت در تمامی زمینه ها ، راه قدردانی از خون شهدا دانسته و پیش می روند و ایرانی سربلند و بدون وابستگی و اتکا به هیچ دولتی را نمایش داده اند که ایرانی مسلمان، دین محور و با بصیرت و استعداد است .
یا حـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــق
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۱:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
ما تمام این تحریم را پشت سر می زاریم مثل پیامبر که در اخر پیروز شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۵:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
برقرارباشی میهن من وتمام زحمت کشان ودلاوران درعرصه ایثاروخودکفایی وتکنولوژی وصنعت وعلم وصنایع دفاعی مستدام درسایه اقاامام زمان وشماعزیزان که این گزارشها راتهیه می کنید همواره موفق وسعادتمندباشید
آخرین اخبار