گزارش/

دستيابي سپاه به محرمانه‌ترین اطلاعات دشمن/ تفنگ تک تيرانداز "شاهر" و خودروي تاکتيکي "نينوا" رونمايي شد

دستيابي سپاه به محرمانه‌ترين اطلاعات دشمن،رونمايي از تفنگ تک تير انداز"شاهر" و خودروي تاکتيکي "نينوا"، واکنش وزير دفاع به نقاشي نتانياهو در سازمان ملل و غيره از مهمترين اخبار اين هفته حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران مي‌باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران اخبار نيروهاي مسلح در هفته‌اي که گذشت بدين شرح است:

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: تضمين بقاي انقلاب اسلامي در تقابل با روحيه استکباري آمريکا است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به سفر احمدي‌نژاد به آمريکا و اظهارات وي درباره نوع رابطه با آمريکا گفت: مباني اظهارنظرهاي رئيس‌جمهور را به درستي نمي‌دانم، گرچه صحبت‌هاي وي با گذشته کمي متفاوت بوده اما ممکن است اين اظهارات ماهيت تاکتيکي يا استراتژيکي داشته باشد.

بیانیه ستادکل نیروهای مسلح در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی

در بخشی از این بیانیه آمده است: نیروی انتظامی با گذر از مقاطع پر فراز و نشیب شکل‌گیری، انسجام، استحکام و تبدیل شدن به یک سازمان کارآمد و مؤثر برای نظام و جامعه اسلامی، امروز با برخورداری از اشراف و تسلط متناسب بر ضرورت‌ها و مؤلفه‌های ماموریتی خود در شرایط قابل اعتمادی به سربرده و به رغم پیچیدگی‌های فراوان در عرصه وظایف و انتظارات توانسته است به مثابه یک نهاد موفق به ایفای نقش بپردازد.


حجت‌الاسلام گواهي در واکنش به خروج منافقين از ليست تروريست‌ها: آمريکا ثابت کرد که در رأس تروريسم جهاني قرار دارد

نماينده ولي‌فقيه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: آمريکا با خارج کردن منافقين از ليست گروهک‌هاي تروريستي ثابت کرد که در رأس تروريسم جهاني قرار دارد و براي رسيدن به اهداف خود از گروهک‌هاي تروريستي حمايت مي‌کند.

معاون عمليات سازمان بسيج مستضعفين در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: برپايي رزمايش گردان‌هاي بيت المقدس در استان مركزي

سرهنگ نصرالله سيف با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اين‌که "بسيج نيروي کارآمد کشور در تمام ميدان‌هاست" اظهار داشت: اين نيروي کارآمد تمام ميدان‌ها در حوزه جنگ سرد در بعد نظامي و در حوزه جنگ نرم در بعد ايدئولوژي و حفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دست‌يابي به خواست ولايت فقيه در حال افزايش توان خود است.

وزير دفاع در كنفرانس مطبوعاتي با همتاي عراقي: سوريه محتاج سلاح كشورهاي ديگر نيست/ حضور دیگران در منطقه، پر هزینه و امنیت‌زداست

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع کشورمان در دیداری که امروز در محل وزارت دفاع عراق برگزار شد، با اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی میان دو ملت عراق و ایران اظهار داشت: همکاری میان بخش‌های نظامی دو کشور موجب تحکیم ، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

سرلشکر صفوی: با راهبرد "اقتصاد مقاومتی" پيروز خواهيم شد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: همانگونه که ملت ایران رخداد عظیم دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشت، امروز نیز راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی با هوشمندی و بصیرت مردم و برنامه ریزی مسوولان شکست و عقب نشینی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رقم می‌زند.

معاون فرهنگي سپاه محمد رسول الله خبر داد؛ آمادگي سپاه محمد رسول الله براي اجراي طرح تحول اجتماعي در تهران

احمدرضا زرگر معاون فرهنگي سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در حاشيه مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی از برنامه ريزي اين نهاد براي اجراي طرح تحول اجتماعي در تهران بزرگ خبر داد و اظهار داشت: اين طرح كه براي 4 تهديد بزرگ فرهنگي استان تهران برنامه ريزي شده در يكي از اقدامات اساسي خود رويكرد تقويت اردوهاي راهيان نور دانش آموزي را در پيش گرفته است.

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه: تحقق تهدیدهاي صهیونیست‌ها روند نابودی اسرائیل را سرعت مي‌بخشد

سردار سیدمرتضی میریان جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن اشاره به برخی از علل و عوامل شروع جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران، اظهار داشت: جنگ تحمیلی شامل یک سری از علل آشکار و یک سری علل پنهان است که عوامل آشکار آغاز جنگ را می‌توان در منافع رژیم بعث و قدرت طلبی صدام جست و جو کرد.

سردار سليماني: مشکلات اردوهاي راهيان نور برطرف مي‌شود/ افزايش تعداد راويان

سردار يعقوب سليماني در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی با اعلام اين خبر كه سال گذشته چهار ميليون نفر اعزام به جنوب داشته‌ايم كه 750 هزار نفر از آنها دانش آموز بودند، اظهار داشت: خارج از طرح آمادگي دفاعي، حدود يك ميليون نفر اعزام راهيان نور دانش آموزي داشتيم و از اول ارديبهشت ماه تاكنون 180 هزار و 917 نفر در غرب و جنوب كشور از مناطق عملياتي و راهيان نور دريا بازديد كردند.

سردار کاظميني: تمام عرصه‌هاي فرهنگ ناب اسلام در دفاع مقدس تجلي يافته است

سردار محسن کاظميني، در اولين مراسم اعزام سراسري دانش آموزان به جبهه‌هاي نور با بيان اينکه تمام عرصه‌هاي فرهنگ ناب اسلام در دفاع مقدس تجلي يافته است، اظهار داشت: فرهنگ شهادت و ايثار و از جان گذشتگي در تمامي عرصه‌هاي دفاع مقدس مشهود است.

سردار نقدي: تا آخرين قطره خون پايبند ولايت هستيم

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در زيارت سرزمين‌هاي مقدس بايد عهد ببنديم که تا آخرين قطره خون پايبند ولايت هستيم و تا نابودي صهيونيسم، آرام نخواهيم نشست.


سردار نقدي: صحنه گردان اصلی سیاست آمریکا جز یک مشت سرمایه دار یاغی و گاوچران‌های بی‌فرهنگ نیستند

سردار محمدرضا نقدی در سخنانی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده هرگاه در مقابل آمریکا یک قدم عقب بگذاریم آنها چند قدم پیش می‌آیند، گفت: رفتار خفت بار خاتمی یا دولت ماقبلش در مقابل غرب این واقعیت را بارها ثابت کرد و باید برای ما عبرت باشد، چرا باید این اشتباه را دوباره مرتکب شویم؟

با هدايت و كنترل به موقع كادر فني نيروي هوايي ارتش هواپيماي مسافربري سانحه ديده سالم به زمين نشست

يك فروند هواپيماي مسافربري كه از تهران عازم اهواز بود بدليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مهرآباد شد كه با حضور به موقع كاركنان فني پايگاه يكم شكاري شهيد لشكري نهاجا بدون سانحه و به سلامت به زمين نشست.

سرلشکر فيروزآبادي در واکنش به موضوع رابطه با آمريکا: امیدواریم این ساده‌انگاری‌ها با هوشیاری مسئولان مربوطه برطرف شود

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع مقامات عالیرتبه کشوری پیرامون تبعات رابطه با آمریکا اظهار داشت: همانطور که رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) بزرگوار امت اسلامی فرمودند "رابطه آمریکا با ایران، رابطه گرگ و میش است و تا آمریکا آدم نشود، رابطه با دولت آمریکا به صلاح نخواهد بود." امروز دولتمردان آمریکا نشان داده‌اند که اسیر صهیونیست‌ها، ابرسرمایه‌داران و فراماسونرهای انگلیسی هستند.

سردار جزایري در واکنش به تهديدات رژيم صهيونيستي:اسرائيل با اولين شليک مرگ خود را رقم مي‌زند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رژیم اشغالگر قدس نه تنها پتانسیل اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد، بلکه بخوبی می‌داند که با اولین شلیک، مرگ سریع خود را رقم خواهد زد.

مراسم گرامیداشت شهدای نبرد دریایی سپاه با آمریکا برگزار مي‌شود

مراسم بزرگداشت شهدای نبرد مستقیم دریایی با آمریکا(شهدای خلیج فارس)، با گلباران محل شهادت آنها در اطراف جزیره فارسی، فردا(سه شنبه) آغاز مي‌شود.

رضايي در نمايشگاه ياد ياران:سپر دفاعي ايران مانع بزرگي در مقابل تهاجم آمريکا و اسرائيل است

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم اختتاميه نمايشگاه ياد ياران كه  در بوستان لاله برگزار شد، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و تشكر از بانيان برگزاري اين نمايشگاه، گفت: هفته دفاع مقدس گرامي‌داشت يك حادثه بزرگ و مهم است كه فراتر از عصر دوران خودش بوده كه تاريخ ملت ايران را در برگرفته است.

سردار فدوی عنوان کرد؛ دستيابي سپاه به محرمانه‌ترین اطلاعات دشمن/ افتتاح سامانه‌های فناوری اطلاعات نیروی دریایی سپاه

فرمانده نيروي دريايي سپاه امنیت اطلاعاتی را برای سپاه پاسداران، به منزله یک شاه کلید دانست و افزود: امروز نیروهای سایبری ما به راحتی به محرمانه‌ترین اطلاعات دشمن دست یافته‌اند و اصول نبرد سایبری به نحو مطلوبی ارتقاء پیدا کرده است.

سرلشکر فیروزآبادی:آمريکا می‌خواهد افسردگی صهیونیست‌ها را با القاعده و منافقین جبران کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خروش نخبگان و مردم آمریکا علیه صهیونیزم، دولت آمریکا را مجبور به دست و پا کردن جایگزین‌هایی برای بیش از 60 سال استفاده از تروریسم دولتی صهیونیست‌ها کرده است.


سردار فضلي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: تهديدات نتانياهو تکراري است/ بسيج به هر تهديدي پاسخ خواهد داد

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين تهديدات نتانياهو عليه کشورمان را تکراري دانست و افزود: دريادلان بسيجي آماده هستند تا به تمام تکاليفي که بر دوش آنها گذاشته شده عمل کنند.

واکنش سردار وحیدی به اقدام مضحک نتانیاهو در سازمان ملل رژیم صهیونیستی از خط قرمز عبور کرده است

وزیر دفاع با اشاره به نقاشی و تصویرسازی موهوم و مضحکانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: این رژیم با داشتن ده‌ها کلاهک هسته‌ای و انواع سلاح‌های کشتار جمعی از خط قرمز عبور کرده و باید با آن برخورد شود.

با حضور امير پوردستان؛ تفنگ تک تيرانداز "شاهر" و خودروي تاکتيکي "نينوا" رونمايي شد

در مراسمي با حضور امير احمد رضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش، از سلاح تك‌تيرانداز كاليبر 14.5 ميليمتري «شاهر» و خودروي تاكتيكي 2.5 تن «نينوا» رونمايي شد.

بر اساس اين گزارش، خودروی تاکتیکی نینوا با هفت متر طول و قدرت موتور 240 اسب بخار توانایی حمل پنج تن بار در جاده و در تمامی شرایط تاکتیکی را دارا است.

همچنين تفنگ تک تیرانداز 14.5 میلیمتری نیز با وزن 22 کیلوگرم، طول 185 سانتی متر دارای برد مفید چهار هزار متر است که توسط متخصصان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و تولید شده است و قابليت درگیری و انهدام انواع سنگرهای بتنی، خودروهای زرهی، بالگرد و نقاط تجمع نفرات دشمن را دارد.

ولايتي: تقابل آمريکا و روسيه در سوريه آغاز يک جنگ سرد است/پيروزي نسبي سوريه قطعي است

علي اکبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي 92-91 دانشگاه عالي دفاع ملي که در سالن اصل ولايت اين دانشگاه برگزار شد، ضمن تبريک آغاز سال تحصيلي براي دانشجويان دانشگاه عالي دفاع ملي و گرامي داشتن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اميداريم در اين دانشگاه آنطور که در چشم انداز يک موسسه بسيار ارزشمند تعريف شده، گام‌‌هاي بلندي در جهت اهداف تعريف شده برداشته شود.

ولايتي در جمع خبرنگاران: خارج کردن منافقين از ليست تروريست‌ها نشانه ورشکستگي سياسي آمريکاست/ آماده ادامه مذاکرات هستيم

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با بيان اين که ايران هيچ موقع از مذاکره خودداري نکرده و آماده مذاکرات هستيم، گفت:‌ خارج کردن گروهک منافقين از ليست تروريست‌هاي آمريکا نشانه ورشکستگي سياسي اين کشور است.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محسن نصیروند
۲۰:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام.با ارزوی پیشرفت روزافزون در صنایع دفاعی،من خود حدود سه سال بصورت قراردادی در خودکفایی بازسازی شهیدکریمی سپاه تبریز با رتبه کارشناس فنی و مهندس تجربی،مونتاژکار نمونه سلاح تک تیرانداز سمینوف یا همان اس وی دی و مونتاژکار انواع سلاحهای سبک بودم و هزاران سلاح سبک در جهت ارتقا امنیت کشور مونتاژ کردم و دو سال نیز سربازی رفتم،دهه شصتی،فوق لیسانس و فرزندایثارگر میباشم،باکوله باری از زحمات فی سبیل الله و تجربه،حقوق اینجانب نیز زیر یک میلیون تومن بود،عوض تقدیر از زحمات اینجانب در راه خدمت به کشور و دادن مدال افتخار با نزدن قرارداد بیکار و خانه نشین کردند و به هرجایی نامه کتبی به پیوست فرستادم فقط گفتند اجرت با خدا و عملا کاری نکردند،چندین سال هست بیکارم و هیچ سرمایه و درامدی ندارم،ایا این همان اسلام ناب هست که شخصی برای مملکت اسلامی زحمت بکشد و در اخر در مظلومیت بیکار باشد،ایا این ارزش دادن به استعدادها و زحمتکشین است،بیکاری و بی پولی و نداشتن هیچ سرمایه و درنتیجه تباه شدن زندگی فرزندان پاک مردم،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری از مسئولین مربوطه را دارم.باتشکر.اجرکم عندالله
آخرین اخبار