سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری 24 میلیارد دلاری در بخش بالادستی نفت ایران تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: میزان سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت ایران از ابتدای سال تاکنون حدود 22.6 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 24 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه بانی از رشد مناسب سرمایه گذاری در صنایع بالادستی نفت خبر داد و گفت: پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری در پروژه های شرکت ملی نفت ایران، تا پایان سال به 24 میلیارد دلار برسد.

وی بر استفاده حداکثری از تامین منابع مالی به شیوه های مختلف  شرکت ملی نفت تاکید کرد و افزود: این شرکت امسال توانست با اتخاذ روش های جدید تامین منابع مالی، بخش عمده ای از سرمایه های مورد نیاز خود را تامین کند.

قلعه بانی با بیان اینکه با وجود برخی مشکلات، عملکرد شرکت ملی نفت ایران در بخش تولید نفت و گاز در سال 91 مطلوب بوده است، گفت: تلاش می کنیم تولید صیانتی و استفاده از ظرفیت های تولید با برنامه ریزی های انجام شده را به حداکثر برسانیم.

وی با اشاره به ارتقای بخش ساخت تجهیزات و کالای داخل گفت: در این بخش خوشبختانه در سال های اخیر کارهای بزرگی انجام شده که به اجرای پروژه ها و عملیات های تعریف شده در صنعت نفت سرعت بخشیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده با طراحی ساختار جدید، امکان استفاده حداکثری را از ظرفیت ساخت داخل در طرح ها و پروژه های صنعت نفت فراهم شود.

قلعه بانی افزود: با ایجاد ساختار نظام مند در واحدهای پیمانکاری، ظرفیت های مناسبی در کشور ایجاد شده است و ما می توانیم بسیاری از پروژه ها و طرح های این شرکت را با توان پیمانکاران داخلی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: با افزایش مهارت های کاربردی شرکت های پیمانکاری، می توان در آینده ای نزدیک، از ظرفیت و توان پیمانکاران داخلی برای توسعه پروژه های خارج از کشور نیز استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه بر ضرورت دانش محوری در ساختار شرکت ها تاکید کرد و افزود: با تکیه بر اصل دانش محوری، پروژه های نرم افزاری و دانشی بسیاری مانند سامانه ERP و سامانه خرید کالا با هماهنگی و همدلی کارکنان در سال 92  به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر نفت در ادامه از پروژه سروستان- سعادت آباد به عنوان یکی از طرح های منحصر بفرد این شرکت در سال 91 یاد کرد و افزود: تمامی مراحل مختلف نصب و راه اندازی و 70 درصد قطعات و تجهیزات مربوط به این پروژه از سوی نیروهای داخلی ومتخصصان ایرانی انجام شده است که نشانی از بلوغ صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت های نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: مدیریت بر خویش و مدیریت بر زمان یکی از مواردی است که باید در دستور کار مدیران و کارکنان شرکت ملی نفت ایران قرار گیرد.

قلعه بانی توسعه و سرمایه گذاری در میادین مشترک را از اولویت های این شرکت خواند و افزود: نگاه این شرکت بر منابع انسانی باید پویا و سازنده باشد./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.