سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمر آسفالت راههاي کشور 3 برابر شد

رئيس مرکز تحقيقات راه و مسکن و شهرسازي از افزايش عمر آسفالت خيابان‌ها تا 50 سال و کاهش 40 درصدي هزينه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ فاطمي عقدا در مراسم استفاده از رويه غلتکي در بخش مسکن مهر هشتگرد با بيان اينکه رويه‌هاي بتوني غلتکي در کشورهاي پيشرفته در بخش راه سازي استفاده مي شود گفت: در کشور ما استفاده از اين رويه هاي بتوني غلتکي در بخش فضاهاي شهري به صورت آزمايش در حال اجرا شدن است.
وي ادامه داد: امسال با توجه به وظايف بيشتر مرکز تحقيقات راه مسکن و شهرسازي در بخش راه سازي استفاده از اين پروژه بسيار مورد توجه بوده است.
رئيس مرکز تحقيقات راه مسکن و شهر در ادامه اظهار داشت: در بخش راه و در حوزه قير و آسفالت مرکز تحقيقات راه و مسکن و شهرسازي اقدامات جدي انجام داده است.
وي با بيان اينکه تمامي شهروندان با آسفالت خيابانها به دليل بي کيفيت آن درگير هستند گفت: تخريب زود هنگام آسفالت و عدم کيفيت آن موجب ايجاد مشکلات جدي براي شهروندان شده است.
فاطمي عقدا در ادامه تصريح کرد: متاسفانه عمر آسفالت در ايران کمتر از 5 سال است و موجب هدر رفتن سرمايه ملي در کشور شده است.
ريس مرکز تحقيقات راه و مسکن و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: با تاوجه به نام گذاري سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ملي و تاکيد بيشتر به اقتصاد مقاومتي، مرکز تحقيقات بررسيهاي بسياري براي صرفه جوي هزينه ها و افزايش کيفيت اسفالتاها انجام داده است.
فاطمي عقدا در ادامه افزود استفاده از رويه بتوني غلتکي اولين بار در پروژه مسکن مهر هشتگرد و استفاده شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: با استفاده از رويه بتوني غلتکي شاهد اجراي هرچه سريعتر پروژه ها و کاهش هزينه و دوام آنها خواهيم بود.
رئيس مرکز تحقيقات راه ياد آور شد: از ويژگي‌هاي بسيار خوب اين رويه بتوني افزايش عمر 3 برابري آسفالت تا 50 سال است.
وي در پايان خاطر نشان کرد: کاهش 40 درصدي قيمت ها از مزاياي اصلي رويه بتوني غلتکي به شمار مي رود./س
برچسب ها: آسفالت ، رویه ، بتونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.