سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر هفتمین جشنواره شعر فجر:

نگاه من به مسائل آرمانی است

رضا حمیدی گفت: با توجه به برگزاری خوب جشنواره شعر امسال ولی باز هم به اهداف مورد نظر دست نیافتم.

رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره شعر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت:  همواره به مسائل به طور آرمانی نگاه می کنم.

وی ادامه داد: جشنواره امسال هر چند خوب برگزاری شد ولی مواردی را در ذهن داشتم که به آن دست نیافتم.

حمیدی افزود: میزان استقبال مردم و نحوه برگزاری در این دوره نسبت به شش دوره قبلی بسیار پر اقبال بود تا جایی که شاعرانی چون مصطفی محدثی خراسانی، پرویز بیگی حبیب آبادی و اسرافیلی که شاعران صاحب نام هستند سطح را بسیار خوب ارزیابی کردند.

دبیر هفتمین جشنواره شعر فجر تصریح کرد: با توجه به این که جشنواره امسال در مناطق مختلف برگزار شد ما تعدادی از شاعران را برای شعر خوانی در هر منطقه اعزام می کردیم و آن ها نیز اذعان داشتند که نحوه برگزاری جشنواره بسیار عالی است.

حمیدی اظهار کرد: ما در این دوره برگزاری فعالیت های فرهنگی جدید متفاوت از سال های گذشته از قبیل رفتن به کارگاه شعر بازی در مراکز فرهنگی، دیدار با مسئولان ارشد و ولایت فقیه در هر منطقه صورت دادیم تا بازتاب متفاوتی را در این دوره شاهد باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری خوب جشنواره امسال همچون نهال آبیاری شده مدیون عملکرد ها و تجارب دبیران و مدیران گذشته بوده و هر چه بیشتر پیش می رود شاهد جایگاه و سطح بالاتری از جشنواره ها در دوره های بعدی خواهیم بود.

حمیدی در رابطه به نحوه داوری و عملکرد آن ها در این دوره افزود: داوران در این دوره از سرآمدان در هر بخش بودند.

وی ادامه داد: اعلام اسامی داوران در ابتدای جشنواره حضور داورانی چون دکتر مهدی محقق در بخش پژوهش، جلال الدین کزازی و دکتر حسین رزم جو که جزء مفاخر و نخبگان ادبی و فرهنگی کشورمان هستند باعث شد که تا افراد بیشتری در جشنواره حضور و آثار خود را ارسال کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به نظر داورها احترام گذاریم و نباید به داوری در حوزه ادبیات انتقاد داشته باشیم./ي2
برچسب ها: جشنواره ، شعر فجر ، حمیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.