سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخانه ملی در زمینه آموزش نیروهای انسانی کتابخانه های عراق همکاری می کند

در دیدار مسولان کتابخانه امیرالمومنین نجف با دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ، بر آموزش نیروهای انسانی کتابخانه های عراق توسط کتابخانه ملی تاکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دکتر صلاحی ضمن خوش آمدگویی به هیات عراقی گفت: سازمان در زمینه آموزش مرمت و حفاظت منابع به خصوص نسخ خطی همکاری می کند و پیش از این نیز گروه هایی از کارشناسان عراقی، مرمت نسخ خطی را در کتابخانه ملی آموزش دیدند.
وی با اشاره به نگهداری منابع در عراق به صورت جزیره ای و پراکنده، افزود: نگران نگهداری منابع موجود در عراق به خصوص آثار شیعی هستیم و امیدواریم شرایط مناسبی برای نگهداری منابع ایجاد شود. 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ادامه داد: سازمان می تواند در زمینه مخطوطات، فعالیت های پژوهشی، همکاری های فرهنگی و خدمات اطلاع رسانی به برادران شیعی خود در عراق ارائه کند. 
وی با اشاره به فارسی بودن 35 درصد کتاب های خطی موجود در عراق، افزود: کتابخانه ملی آمادگی دارد کارشناسان متخصص را برای تجهیز و آموزش نیروها در کتابخانه عتبات عالیات، کتابخانه ملی عراق و سایر کتابخانه های عمومی و محلی به عراق اعزام کند تا استانداردهای کتابخانه ای را به اجرا درآورند. به طور مثال کارشناسان سازمان می توانند در خصوص طبقه بندی و رده بندی کتاب ها، در اختیار قراردادن نرم افزارهای مورد استفاده در کتابداری، ارائه استاندارد نور مخازن و سالن و بسیاری از این موارد همکاری کنند. 
دکتر صلاحی اعلام آمادگی کرد: با در اختیار قراردادن میکروفیلم نسخ خطی از سوی دوستان عراقی، در دیجیتال سازی آن ها همکاری شود و سی دی آن ها در اختیار طرف عراقی قرار گیرد. 
گفتنی است در این دیدار "استاد علی جهاد حسانی" مدیرعامل کتابخانه عمومی امیرالمومنین نجف و "استاد حسین جهاد حسانی" مدیر بخش مخطوطات این کتابخانه حضور داشتند و با تشکر از میهمان نوازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خواستار همکاری سازمان برای اطلاع رسانی در خصوص همایش های علمی و شرکت ایرانیان در ارائه و داوری مقالات شدند./ص
برچسب ها: کتابخانه ، آموزش ، اسناد ، مسئول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.