سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناوگان حمل و نقل سوخت کشور تفاهم نامه سه جانبه امضا کردند

معاون حمل و نقل فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش از امضای تفاهم نامه سه جانبه خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم نامه 500 دستگاه تانک تریلر استاندار به ناوگان حمل و نقل سوخت کشور اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس فیلسرایی درباره اثرهای مثبت این تفاهم نامه گفت: با استانداردسازی و ساخت 500 دستگاه تانک تریلر استاندارد، ایمنی حمل و نقل سوخت افزایش یافته و حوادث جاده ای نیز به نحو قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

فیلسرایی با بیان این که شرکت های سازنده در ساخت این تانکرها موظف به نصب لوازم و منصوباتی هستند که از سوی شرکت ملی پخش ابلاغ شود، تصریح کرد: نقشه و مشخصات فنی تانکرهای هر چهار کارخانه یکسان بوده و متقاضیان با توجه به سلیقه و ملاک های فنی خود، می توانند یکی از این کارخانه ها را برای همکاری انتخاب کنند.

وی با تاکید بر این که به همین منظور تفاهم نامه ای با بانک ملت و چهار کارخانه سازنده منعقد شده است، ‌گفت: این 4 کارخانه تنها دارنده مجوز شماره گذاری تانک تریلر از پلیس راهور بوده و در این تفاهم نامه مقرر شد، بانک ملت به ازای هر دستگاه تانکر مبلغ 600 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 15 درصد و اقساط 5 ساله به شرکت های مجاز حمل و نقل مواد نفتی اعطا کند که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی معرفی می شوند.

معاون حمل و نقل فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش افزود: با توجه به این که کاربری استاندارد و ایمن، نقش قابل توجهی در کاهش حوادث و تصادفات خواهد داشت و در سال های اخیر این شرکت تلاش بسیاری برای کاهش حوادث منجر به واژگونی و هدر روی فرآورده کرده است، طبق توافق های به عمل آمده با سازندگان، این تانکر ها به بهترین سیستم های ایمنی، ترمز و سیستم ضد واژگونی (Rsp) مجهز خواهند شد.

فیلسرایی تاکید کرد: در این تفاهم نامه، ساخت 500 دستگاه تانک تریلر استاندارد به این کارخانه ها واگذار شده و طبق آخرین پیگیری های انجام شده، شرکت های حمل و نقل استقبال خوبی از این طرح داشتند و در حال انجام مقدمات امور بانکی و واگذاری هستند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.