علي الدباغ، سخنگوي دولت عراق اعلام كرد؛ تركيه از طريق واردات نفت از اقليم كردستان عراق به اقداماتي غيرقانوني دست مي زند كه اين موجب تنش در روابط دو كشور مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومرية نيوز؛ الدباغ با اعلام اين خبر گفت: تركيه هرچه سريعتر واردات نفت غيرقانوني از اقليم كردستان را بايد متوقف كند و از عدم همكاري با حكومت مركزي دست بردارد.
 
وي افزود: اختلاف هايي بين ما و اقليم كردستان در مورد نفت اين منطقه وجود دارد كه اين مسئله اي داخلي محسوب مي شود و با مذاكرات بين دو طرف حل خواهد شد و ما از مقامات تركيه مي خواهيم كه از واردات نفت، بدون اجازه حكومت عراق دست بكشند.
 
در همين حال، وزير انرژي تركيه از آمادگي كشورش براي واردات نفت روزانه از اقليم كردستان عراق خبر داد و گفت: بزودي گاز طبيعي هم از اقليم به تركيه وارد مي شود.
 
گفتني است؛ در روزهاي اخير كشمكش ها بين بغداد و آنكارا بر سر موضوع صادرات نفت و گاز طبيعي گسترش يافته و مقامات عراقي قراردادهاي نفتي يكجانبه توسط مقامات اقليم كردستاني با تركيه را برخلاف مصلحت عراق دانسته و آن را باعث گسترش اختلاف ها و وارد كردن عرصه عمومي عراق بر بحران جديد دانستند.
 
در خبري ديگر بار ديگر مقامات عراقي از تركيه خواستند تا طارق الهاشمي معاون نوري المالكي را كه به اتهام خرابكاري و ترور تحت تعقيب پليس بين المللي است را به عراق تحويل دهند و به قوانين بين المللي در مورد افراد تحت تعقيب پايبند باشند. روابط عراق و تركيه از سال گذشته بر سر اين موضوع رو به سردي گراييده است.
برچسب ها: ترکیه ، کردستان ، عراق ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار