سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دیوان عدالت اداری تاكيد كرد

ضرورت تقویت اخلاق در مناسبات سیاسی و اجتماعی

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: تقویت رعایت اخلاق در مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور ضرورتي است كه نبايد مورد غفلت واقع شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدجعفر منتظری" در جلسه هفتم اسفند ماه هیات عمومی، اظهار داشت: همه مسوولان و دست‌اندرکاران امور باید از بد اخلاقی پرهیز کرده و بر مبنای تفاهم و تعامل به حل مسایل بپردازند.

وی با اشاره این مطلب که کسی نتوانسته است از بداخلاقی سودی ببرد، افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر مساله وحدت، تعامل و همکاری نیز بر همین اساس است و راه حل این است که در برخورد با مشکلات و گره‌هایی که پیش می‌آید، آن را با حسن تدبیر حل کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: به سهم خود از همکاران عزیزم تقاضا دارم که در امور مرتبط با دیوان بویژه مسایلی که ممکن است شائبه سیاسی بودن پیدا کند، با رعایت اخلاق و رفتاری مبتنی بر تعامل به نحوی که موجب تضییع حق نشود، اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه به مواردی که رعایت چنین رویکردی منجر به حل مشکل با کمترین حاشیه و تنش شده است، اشاره کرد و ادامه داد:  به عنوان نمونه درباره اختلاف میان شورای اسلامی شهر و استانداری تهران در پرونده مربوط به شهرری تلاش شد، ماجرا به صورت منطقی و با توافق حل شود که با توجه به وقت و زمانی که همکاران ما در شعبه صرف این کار کردند، قضیه به بهترین نحو به پایان رسید.

وی گفت: البته در پرونده مربوط به سازمان تامین اجتماعی نیز تلاش زیادی شد تا این موضوع نیز با توجه به تنشی که بیرون از دیوان در ارتباط با آن وجود داشت، با کمترین حاشیه، به خوبی حل شود ولی متاسفانه موفق نشدیم.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: توجه به این مساله و ضرورت وجود آرامش در کشور بویژه در شرایط کنونی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است باید مد نظر همگان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین علی(ع)، درباب ضروت عبرت‌آموزی از حوادث و رخدادها گفت: امام علی(ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه می‌فرمایند، «از حوادث گذشته دنیا برای آینده درس بگیر. چراکه حوادث شبیه یکدیگرند و پایان یک حادثه به آغاز حادثه‌ای دیگر بر‌می‌گردد».

رئيس ديوان عدالت اداري خاطرنشان كرد: این موضوع می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی افراد در همه سطوح مصداق داشته باشد و انسان باید از شکست‌ها و موفقیت‌های تاریخ، عبرت بگیرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: منتظری ، رئیس ، دیوان ، عدالت ، اداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.