رئیس دیوان عدالت اداری از کاهش آمار تخلفات اداری در استان فارس خبر داد و گفت: فارس از جمله استان‌هایی است که در سال جاری تخلفات اداری کمتری داشته و نسبت به سال گذشته آمار شکایات این استان در دیوان کاهش یافته است.

 به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نمایندگی دیوان عدالت‌ اداری در استان فارس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری کشور روز پنچشنبه 26 بهمن در شیراز افتتاح شد.

حجت‌الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت‌ اداری کشور با تاکید بر ارتقاء سطح سلامت اداری در شأن و شخصیت نظام جمهوری اسلامی، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید توجه بیشتری به حیطه اختیار خود داشته باشند.

وی همچنین افزود: اگر یک مدیر سالم کار کند به طور حتم زیر مجموعه آن نیز تلاش می‌کنند به صورت سالم کار کنند، البته باید به این مورد نیز توجه داشت که هیچ  مدیری از روی عمد تخلف نمی‌کند.

رئیس دیوان عدالت‌ اداری کشور در ادامه تصریح کرد: اگر نظارت را دخالت فرض کنیم، ممکن است ‌سدی در مقابل مدیریت قرار گیرد؛ اما ناظر حق دخالت ندارد بلکه باید به عنوان چشم، وضعیت را منتقل کند.

وی تصريح كرد: متاسفانه از اینکه بگوییم حضور ناظرین باعث می‌شود مدیران درانجام کارهای خود موفق نباشند درست نیست و ما باید حضور ناظرین را در کنار مدیران داشته باشیم.

حجت‌السلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در مدیریت نوع عملکرد است، افزود: اگر مدیری در حد قوانین و مقررات عمل نکند و به دلخواه خودش رفتار کند به طور حتم با حضور ناظرین و دستگاه‌های نظارتی مواجه می شود.

وی ادامه داد: مهمترین اولویت یک مدیر آشنایی کامل با مقررات و قوانین کار خود است و چنانچه یک مدیر اشراف لازم به فعالیت خود نداشته باشد با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم از اولویت کارهای استانداران برای مدیران هر استان است، افزود: آموزش مدیران باید در اولویت کارها قرار داشته باشند و این وظیفه استانداران است که ارتقاء بخش مدیریتی خود را در دستورکار قرار دهند.

براساس اين خبر به نقل از دادگستري فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: هماهنگی میان دستگاه‌های قضایی و مدیران اجرایی باید وجود داشته باشد تا از این طریق بتوانیم شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

رئيس ديوان عدالت اداري خاطرنشان كرد: پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری طی 10 ماه سال گذشته از استان فارس 2 هزار و 338 پرونده بوده اما طی 10 ماه سال جاری به 2 هزار و 119 فقره رسیده است که البته دراین راستا نیز باید شاهد ادامه این کاهش پرونده باشیم.

گفتنی است؛ پس از این حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با حضور در محل دفتر دیوان عدالت اداری در شیراز ضمن افتتاح رسمی این دفتر اولین پرونده دفتر دیوان عدالت اداری در فارس را ثبت کرده و آغاز به کار فعالیت آن را اعلام کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.