با تشکیل چهاردهمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در شیراز زمینه احقاق و حفظ حقوق مردم در استان فارس بیش از پیش فراهم می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛ رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام خبر افتتاح دفتر دیوان عدالت اداری با حضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور در شیراز، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری مرجعی است که در قانون اساسی به عنوان حافظ حقوق مردم پیش بینی شده است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است، حقوقی برای مردم در قانون اساسی احصاء شده است که مسئولین حکومتی ملزم به رعایت آن هستند.

ذبیح‌اله خدائیان افزود: یکی از مراجعی که در راستای نظارت بر حقوق مردم و جلوگیری از تضییع حقوق آنان پیش بینی شده است، دیوان عدالت اداری است که وابسته به قوه قضائیه می باشد.

وی تصريح کرد: اگر بر اثر تصمیمات مراجع اداری حقی از مردم تضییع شود، می‌توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه و چنانچه تصمیمات اداری خلاف قانون باشد در راستای ابطال آن اقدام نمایند.

رئیس شورای قضایی استان فارس افزود:  از آنجا که طبق قانون شعب دیوان عدالت اداری کشور صرفاً در تهران مستقر هستند؛ چنانچه کسی در سایر نقاط ایران شکایتی مطرح می نمود، باید در تهران طرح دعوی می کرد که این امر مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار برای مردم بود.

 خدائیان ابراز امیدواری کرد: با تشکیل دفتر دیوان عدالت اداری که با موافقت و تلاش مسئولین قضایی صورت پذیرفت، مردم بتوانند ضمن دسترسی آسان به یکی از مراجع قضائی، شاهد کاهش هزینه ها و صرف وقت و رفع مشکلات ناشی از بعد مسافت در پیگیری امور خود باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تعامل بین مسئولین اجرایی و دفتر دیوان عدالت اداری در استان فارس گفت: شروع این حرکت نیازمند اطلاع رسانی و بیان ظرفیت‌های قانونی دفتر دیوان عدالت اداری در استان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: با آشنایی بیشتر مردم با حقوق خود و دسترسی آسان آنان به دفتر دیوان عدالت اداری می توان ظرفیت‌های موجود در امر پیشگیری از وقوع جرائم را فعال‌تر کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دیوان ، عدالت ، اداری ، منتظری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار