سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غضنفري عنوان کرد:

استمرار برنامه هاي تعالي سازماني افزايش کيفيت و حفظ مشتري را به همراه دارد

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه استمرار برنامه هاي تعالي سازماني منجر به افزايش کيفيت و حفظ مشتري مي شود، گفت: پيشنهاد مي کنيم شاخص همراهي و هم راستايي با مردم به اين جايزه افزوده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري امروز در دهمين همايش تعالي سازماني، اظهار داشت: استمرار در برنامه‌هاي تعالي سازمان ها به بالابردن کيفيت و حفظ مشتري کمک مي کند و يک کار تدريجي و هميشگي است و اثر آن بزودي از بين نمي رود

وي ادامه داد: در شرايط کنوني اقتصاد، سازمان ها بايد با درک مناسب از اين شرايط، براي روزهاي متفاوت آماده شوند.

غضنفري تصريح کرد: در دنيا شاخص هاي محيط کسب و کار کمتر در تعالي سازمان ها تاثير دارد و اين جايزه بيشتر متوجه عملکرد دروني سازمان ها و شرکت هاست.

وي افزود: اما در کشور ما مديران بنگاه ها بيشتر نگاه بيروني به فضاي کسب و کار دارند و ما در شرايط کنوني به مديراني با ديدگاه راهبردي نياز داريم و موفقيت نهايي در گرو ترکيبي از دو ديدگاه راهبردي و عملياتي است.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: بعضي از بنگاه ها در شرايط فعلي به دليل افزايش قيمت ارز فروش خوبي دارند، اما بنگاه هاي ممتاز بايد آمادگي اين را داشته باشند که اگر قيمت ارز تغيير کند، نيز عملکرد دروني موفقي داشته باشند.

وي تاکيد کرد: يک بنگاه موفق بيشتر عملکرد دروني خودش متمرکز است تا به امواج بيروني بازار و تعالي سازماني زماني تحقق مي يابد که بنگاه در ذات خودش عملکرد خوبي داشته باشد.

وي افزود: در اين شرايط سوالي مطرح مي شود که اگر قيمت ارز پايين بيايد، چه تعداد ريزش سازماني اتفاق مي افتد و پاسخ آن اين است که شرکت هايي که تار و پود آنها از درون درست بافته شده، پايدار مي مانند.

وي با تاکيد بر اينکه استحکام دروني سازماني امري ضروري است، گفت: اين استحکام که نيازمند نگاه عملياتي است، بايد با نگاه راهبردي همراه شود و سازمان ها بايد در اين مسير دو نکته اساسي را رعايت کنند.

وي ادامه داد: اين دو نکته عبارت از اين است که نخست تهديدهاي محيطي را به خوبي درک کنند.

وي افزود: همچنين در اين تلاطم هاي محيطي ممکن است منافع ملي و حقوق مردم فدا شود، به گونه اي که به عنوان مثال وقتي اتفاقي در فضاي کسب و کار مي افتد، ممکن است فرصت هايي ايجاد شود که گرچه سودآور است، اما براي ديگران خانمان سوز است و در اين شرايط سازمان هاي متعالي نبايد از اين فرصت ها سوء استفاده کنند.

غضنفري ادامه داد: همچنين در شرايط موجود ارزي، ممکن است برخي واردکنندگان نتوانند به دليل عدم تهيه ارز، جنسي را به موقع تامين کنند و اين امر فرصتي است سودآور در اختيار بخشي از توليدکنندگان داخلي قرار مي دهد که يک سازمان متعالي بايد از کسب سودهاي اين چنيني که به ضرر منافع ملي است، خودداري کند.

غضنفري اظهار داشت: در همين راستا از سازمان مديريت صنعتي درخواست داريم که در جايزه تعالي سازماني شاخصي به عنوان همراهي و هم راستايي با مردم نيز افزوده شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد: سازمان هايي مي توانند آينده را بسازند که خود را ساخته باشند و هزينه هاي آنها حداقل و توجه آنها به مشتري زياد باشد.

غضنفري تصريح کرد: از بين شاخص هاي درون سازماني نيز موضوع توجه به کارکنان و نوآوري در طرح ها نيز اهميت ويژه اي دارد و در شرايطي که مسير توليد در پيچ و خم قرار گرفته، توسعه سازمان ها نيازمند ابتکار و خلاقيت است که اين مشکلات مي تواند با سطح هوشمندي سازماني بالا برطرف شود.

وي افزود: هوشمندي سازماني زماني حاصل مي شود که کارکنان افکار خلاق خود را در مسير تعالي سازمان رشد دهند و راه براي فعاليت جوانان باز باشد.

وي با بيان اينکه هم اکنون تحريم ها به سطح بنگاهي رسيده، افزود: در اين شرايط تحريم کنندگان با انبوه شرکت هاي جهاني مواجه هستند و کار تحريم به سختي پيش مي رود و هر سازماني که بتواند تعاملي با شرکت هاي خارجي داشته باشد، گرهي از اقتصاد ايران را باز کرده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: انتخاب اين سازمان هاي برتر اين پيام را به ما مي دهد که مي توانيم در هر شرايطي موفق باشيم و پيچيدگي هايي که در مسير اقتصاد ايجاد شده، با همکاري سازمان هاي متعالي قابل حل است./س

برچسب ها: وزیر ، صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.