معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان از صنعتگران خوزستاني خواست كه كيفيت كالاي توليدي و ميزان بهره‌وري را در واحد خود افزايش دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، اسماعيل عامري‌گلستان در همايش روز ملي صنعت و معدن اظهار كرد: تسلط بخش دولتي بر اقتصاد استان يكي از موانع توسعه استان بوده و به همين دليل بايد راه را براي فعاليت بخش خصوصي باز كنيم.

وي افزود: افزايش بهره‌وري در هر واحد توليدي مي‌تواند كمبود سرمايه را جبران كند؛ با افزايش بهره‌وري و افزايش كيفيت كالا نه تنها مي‌توان نيازهاي داخل را تامين كرد، بلكه مي‌توان بازار ديگر كشورها را به‌دست آورد.

عامري‌گلستان تصريح كرد: قول مي‌دهيم تمام اقدامات زيربنايي را براي سرمايه‌گذاران استان فراهم و تامين كنيم؛ در مركز سرمايه‌گذاران استان نمايندگاني از ادارات مختلف مستقر هستند كه سرمايه‌گذاران مي‌توانند براي كسب مجوزهاي لازم در روند توليد خود به اين مركز مراجعه كنند و راحت‌تر كارشان را انجام دهند.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان خاطرنشان كرد: مردم استان تمايل زيادي به خريد محصولات خارجي ندارند، ولي وقتي كيفيت كالاي داخلي پايين باشد و حتي نوع بسته‌بندي مطلوب نباشد مردم تمايل به خريد محصولات خارجي پيدا مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سيد شكرخدا موسوي، نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي و رييس مجمع نمايندگان خوزستان نيز در اين مراسم اظهار كرد: سال‌هاي اخير با عناوين اقتصادي نامگذاري شده است و اين موضوع نشان دهنده دغدغه مقام معظم رهبري در خصوص بخش اقتصادي كشور است و ما نيز بايد به دنبال اجراي منويات مقام معظم رهبري باشيم.

وي افزود: نبايد شعار توليد ملي بدهيم، ولي قطعه و لوازم يدكي كه در كشور توليد مي‌شود روي دست توليدكننده بماند و از سوي ديگر اين قطعات از ديگر كشورها وارد كشور شود. بايد بسترها و زمينه‌هاي لازم را فراهم كنيم تا از منابع موجود در استان براي توسعه بخش صنعت و معدن استفاده شود. تحريم‌ها بيش از هر چيز ديگري بخش صنعتي و توليد را هدف قرار داده‌اند، ولي با تعامل و هم‌فكري مي‌توانيم تحريم‌ها را به فرصتي براي پيشرفت صنعت و توليد تبديل كرد.

موسوي بيان كرد: بايد بخش صنعت و معدن را به سطحي برسانيم كه حق مردم است و مردم حق دارند كه از يك صنعت پويا بهره‌مند باشند. توجه به نيروي انساني و پرداخت به موقع حقوق نيروها از ديگر اقداماتي است كه بايد در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار داد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.