مدیرعملیات شرکت بازرسی بی‌وی در ایران گفت: کالاهای صادراتی به کشور عراق باید مطابق استاندارادهای تعریف شده آن کشور باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، محسن قاسمیان در جمع کارشناسان و صاحب‌نظران و مسئولان اتاق بارزگانی صنایع و معادن، تجار و بازرگانان و کارشناسان گمرک آذربایجان غربی در اتاق بازرگانی ارومیه اظهار داشت: شرکت بین‌المللیBV (بیروریتاس) در کشور فرانسه تاسیس شده است که بیش از یک‌‌هزار شعبه در 140 کشور دنیا دارد و بیش از 60 هزار نیروی متخصص در آن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال 54 در ایران تاسیس شده است، افزود: شرکت بی‌وی فعالیت مستمر خود را در ایران بعد از انقلاب از سال 79 آغاز کرده است.

مدیر عملیات شرکت بازرسی بی‌وی در ایران تصریح کرد: این شرکت در کشور عراق از یک سال پیش به منظور اصولی کردن تجارت بین‌الملل، افزایش کیفیت کالا و تجارت با شرکت‌های معتبر دنیا، شرکت در مناقصه‌ها و اخذ مدرک SGS به منظور صادرات کالا تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه کشور عراق برای تجارت با ایران استانداردهای خاصی را لحاظ کرده است، گفت: باید سرمایه‌گذاران و تولیدکننده‌های کشورمان برای تجارت با عراق با این استانداردها آشنا شوند و محصولات خود را مطابق با استانداردهای کشور مقصد تولید کنند.

قاسمیان با بیان اینکه برای تجارت با کشور عراق، تجار ایرانی باید مراحل قانونی و اصولی را پشت سر گذارند، ادامه داد: دریافت مدارک، کارمزد بازرسی، بررسی فنی مدارک و کالاهای صادراتی تولیدکنندگان، بازرسی کارخانه‌ها، اخذ مدارک پایانی و در نهایت صدور گواهی COC برای تجارت بین دو کشور ایران و عراق ضروری است.

وی با بیان اینکه کشور عراق در تجارت با ما بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: لازم است صادرکنندگان کالاها برای افزایش کیفیت کالای خود دقت کنند تا از صدور کالا به عراق جلوگیری نشود.

مدیر عملیات شرکت بازرسی بی‌وی در ایران خاطرنشان کرد: تاجران ایرانی بعد اخذ گواهی فنی و تکنیکال کالای صادراتی باید تمام موارد استانداردهای عراق را داشته باشد./س

برچسب ها: صادراتی ، ایران ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.