سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير صنعت معدن و تجارت :

دستور تجدید نظر در قیمت جدید خودروها/ صدور دستور بازنگري در قیمت محصولات ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دستور داد کمیته ای از مدیران و کارشناسان این گروه تشکیل شود و قیمت محصولات تولیدی این شرکت را مورد بازنگری قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري وزير صنعت معدن تجارت در مراسم تقدير از صادرکنندگان برتر، با بيان مطلب بالا گفت: در حال حاضر 70 درصد از ارز حاصل از صادرات به چرخه واردات بر مي گردد و 54 درصد از واردات کالا به کشور از طريق همين ارز تامين مي شود.

وي افزود: اگر کل ارز حاصل از صادرات به چرخه واردات کالا برگردد، تقريبا 80 درصد از نياز واردات کشور از طريق ارز حاصل از صادرات کالاهاي غير نفتي تامين مي شود.

وزير صنعت، معدن، تجارت با بيان اينکه در حال حاضر کشورمان از 10 الي 20 درصد توان خود براي صادرات غير نفتي استفاده کرده است، اظهار داشت: پيش بيني مي کنيم سال 92 سال شکوفايي صادرات غير نفتي از کشور باشد؛ چرا که براساس آخرين گزارش ها ميزان کيفيت مطلوب و قيمت مناسب براي کالاهاي ايراني تا حدي افزايش يافته که درصد عودت کالاهاي صادراتي ايران به نحو چشمگيري کاهش يافته است.

مهدي غضنفري با تاکيد بر اينکه بزرگترين خدمت تحريم کنندگان نفتي ايران به کشور و ملت ايران آن بود که ما با جهت گيري هاي مناسب در حال تبديل شدن به يک صادرکننده کالاهاي صنعتي با ارزش افزوده بالا هستيم، اظهار داشت: تحريم نفتي توانست بزرگترين خدمت را به ايران بکند؛ چرا که ما از يک صادرکننده مواد خام در حال تبديل شدن به يک صادرکننده کالا با ارزش افزوده بالا هستيم.

همچنين وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور در مورد بازار خودرو ، گفت: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد ، دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم‌الاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در روزهای آینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نتایج این بررسی را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش يکي از خبرگزاري ها مبني بر اینکه آیا امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد، تصریح کرد: مدل قیمت‌گذاری این بار ما این طور بود که قیمت خودرو از عدد بالایی شروع شده و به سمت کاهش برود که در این راستا خودروسازان نیز این روش را پذیرفته اند اما دستور جدید رئیس جمهور نیز باید اجرا شود.

تشکیل کمیته بازنگری در قیمت محصولات ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دستور داد کمیته ای از مدیران و کارشناسان این گروه تشکیل شود و قیمت محصولات تولیدی این شرکت را مورد بازنگری قرار دهند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛دستور مهندس جواد نجم الدین پس از تاکیدهای رئیس جمهوری ووزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازنگری در قیمت خودرو و در راستای تاکید بر تنظیم بازار و احترام به حقوق و تکریم مصرف کنندگان صادر شده است.
 
براین اساس پیش بینی می شود قیمت گذاری محصولات تولیدی ایران خودرو با توجه به تنوع محصولات و افزایش تولید و عرضه به شیوه ای جدید صورت پذیرد.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دستور خود بر عرضه مستمر و فراوان مدل های مختلف خودرو برای بهبود شرایط بازار تاکید کرده است.
 
گروه صنعتی ایران خودرو در اسفندماه  بیش از 80 هزار دستگاه انواع خودرو تولید و تکمیل وبه بازار عرضه می کند ./ع
برچسب ها: واردات ، کالا ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
وارداتو آزاد کنید اونوقت هرجور دوس دارن بزارید قیمت بزارن
اینا الان رقیب ندارن این که نشد کار
حسين
۰۸:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
توي همين سايت خوندم كه ماشين توايران3برابرقيمتش بيشتره از بقيه كشورها-خواهش ميكنم به روزش كنيد وبنويسيد6برابربقيه كشورها-باوركنيد ماشينواگه نميشه كاري كرد لباس كه ديگه توليدخودمونه باماركهاي تقلبي-جلوي اينم نميشه گرفت-بارك الله داره-كسي نيست ازقشركارگرومستضعف حمايت كنه
اسماعیل
۰۰:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
یعنی قراره دوباره گرون کنند؟
فرامرز
۲۳:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
آقای وزیر هر کس میداند قیمت یک کالا را چگونه تعیین میکنند و یک معادله ساده دارد قیمت مواد + هزینه تولید = قیمت کالا
حالا اگر تولید کننده بخواهد ولخرجی و بریزو بپاش داشته باشد مردم باید هزینه آن را بپردازد از هزینه های بجا جلو گیری کنند آنوقت قیمت گذاری کنند و اگر وزارت صنعت و سازمان به اصطلاح حمایت شریک خودرو سازان نباشند اینگونه قیمت گذاری نمی کنند
محمد امین
۲۲:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
خدا خیرت بده دکتر،اگر تو کاری باسه ما بکنی...
HST
۲۲:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
سلام
(آقای غضمفری+سازمان حمایت+خودروساز+دلالان تحت حمایت)مساوی"گرانی خودرو"
لطفا فیلم بازی نکنن
اللهم عجل ولیک الفرج
رضا
۱۶:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
فقط لطفا سریع تر اقدام کنید خسته شدیم از بس توی خبر گزاری ها قیمت های بالا و بالاتر دیدیم
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
با سلام و تشکر از پیگیری شما عزیزان اینجانب در آبان ماه 91 از طریق پیش فروش قطعی ایران خودرو حدود 17 میلیون تومان برای خرید تندر 90 E2 واریز نمودم و قرار شد خودرو در بهمن ماه به قیمت 21 میلیون تومان تحویل دهند این در حالی است زمان پرداخت اولیه اینجانب خودرو مذکور در بازار آزاد 24 میلیون بود حال ایران خودرو آنرا به 38 میلیون افزایش داده به خاطر رضای خدا ما چکار کنیم؟ من که کارمند هستم چطور می توانم بقیه پول را تهیه کنم آیا کسی نیست از حق من مصرف کننده دفاع کنه؟