سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستاي همکاري‌هاي دو جانبه؛

سرمايه‌گذاري ايران براي ساخت پالایشگاه نفت در "گوادر" پاکستان

پس از آغاز ساخت خط لوله انتقال گاز در پاکستان ،مقامات ايران و پاکستان براي ساخت پالايشگاه نفت در اين کشور تصميماتي اتخاذ کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از داون، در راستاي افزایش همکاری های دو جانبه، بين ايران و پاکستان ،ایران موافقت کرده است تا پالایشگاه نفتي با هزينه 4 ميليارد دلار در "گوادر" پاکستان با ظرفیت تخمینی حدود 400،000 بشکه در روز راه اندازي کند.

"عاصم حسین" مشاور نخست وزیر پاکستان در حوزه نفت و منابع طبيعي، در روز چهارشنبه بيان کرد که در طول جلسه بین هیئت ایرانی به رهبری "رستم قاسمي" وزیر نفت ايران و نخست وزیر "راجا پرویز اشرف" درباره اين پروژه تصميماتي گرفته شد.

یکي از مقامات گفت: انتظار می‌رود تفاهم‌نامه برای راه اندازی این پالایشگاه در طول سفر "آصف علی زرداری"، رئیس جمهور پاکستان به تهران در 27 ماه فوریه امضا خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: زمیني برای این پروژه در نزدیکی بندر گوادر در نظرگرفته شده است.

دکتر عاصم گفت که پاکستان در ازاي پرداخت هزينه گازي که از طریق خط لوله "IP” منتقل مي‌شود و فرآورده های نفتی که از پالایشگاه پیشنهادی خریداری خواهد کرد را در قالب محصولات غذایی، به ویژه گندم، برنج و گوشت به ايران مي‌پردازد.

براساس اين گزارش، یک تیم فنی روز پنج شنبه برای نهایی کردن پارامترهای تفاهم‌نامه پالایشگاه و حل‌و‌فصل مسائل مربوط به خط لوله گاز ایران و پاکستان به تهران مي‌آيند.

وي همچنين تصريح کرد که پاکستان در حال بررسی امکان راه اندازی پروازهای مستقیم از "کویته" و "گلگت" به مشهد است و از امضای توافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دو کشور ابراز رضايت کرد و گفت: افزایش همکاری در زمینه امنیت مرزی، به مقابله با تروریسم، جنایات مرزی و تجارت مواد مخدر کمک خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.