گروهي متشکل ازکارشناسان ایراني و پاکستاني کار خود را براي ساخت قسمت پاکستاني خط لوله صلح که قرار است گاز طبیعی ایران را به پاکستان منتقل کند، آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پرس تي وي، احداث اين خط لوله 781 کيلومتري که از مرز بین دو کشور آغاز و به منطقه‌اي در "نوشاباد"  پاکستان ميرسد، در روز چهارشنبه آغاز شد. لازم به ذکر است که اين خط لوله، 781 کيلومتر از کل 1881 کيلومتر خط لوله است.

"رستم قاسمیوزیر نفت ایران روز گذشته، در مورد ساخت خط لوله گاز ایران و پاکستان با مقامات پاکستان وارد مذاکره شد.

بعد از مذاکرات، مقامات ایران و پاکستان درمورد تامین امنیت خط لوله موافقت کردند و قرار شد که ساخت خط لوله طي 15ماه کامل شود.

 هزينه اين خط لوله، حدود   1.2-1.5 میلیارد برآورد شده و اين ظرفيت را خواهد داشت که روزانه  21,5میلیون متر مکعب گاز طبیعی  از ایران به پاکستان منتقل کند.

در تاریخ 29 ژانویه ، معاون وزیر نفت ایران گفت که تهران توانايي تأمین منابع مالی و کمک به ساخت 700 کیلومتر ازاين خط لوله را در کشور پاکستان دارد.

"جواد اوجی" ، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، بيان کرد: به غیر از یک وام 250 میلیون دلاری، ایران همچنین ملزومات و تجهیزات لازم برای ساخت بخشی از خط لوله در خاک پاکستان را فراهم خواهد کرد.

این در حالی است که پاکستان همواره شایعات مبني بر تلاش های ایالات متحده براي  متقاعد کردن پاکستان  مبني بر توقف اين  پروژه را رد کرده است.     

ایران در حال حاضر بیش از 900 کیلومتر از خط لوله "IP” را در خاک خود ساخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار