سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخایر خونی تهران پاسخگوي نیاز مراکز درماني نیست

رئیس سازمان انتقال خون تهران گفت:در روزهای پایانی سال با کاهش آمار اهدا کنندگان خون میزان ذخایر خونی تهران نیز کاهش پیدا کرده به طوريکه انتقال خون تهران پاسخگوی تمام درخواست های مراکز درمانی نیازمند به خون نیست.

دکتر اسلامی، رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  با شروع فصل زمستان و تغییر شرایط آب و هوا و همچنین تعطیلات متعددی که در چند ماه اخیر در کشور داشتیم میزان مراجعه اهدا کنندگان کاهش یافته است و در حال حاضر هم که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم متاسفانه این آمار روز به روز کمتر می شود.

وی افزود: طی 11 ماه گذشته در مجموع 420 هزار مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد 340 هزار واحد خون دریافت شده است و این در حالی است که طی همین مدت میزان درخواست از سوی مراکز درمانی تهران یک میلیون و 600 هزار درخواست بوده است که 680 هزار درخواست فقط به کیسه های خون اختصاص داشته که با توجه به آمار مراجعه کنندگان متاسفانه قادر به پاسخگویی صد درصدی این درخواست ها نبوده ایم .

اسلامی تصریح کرد: طبق آمار وزارت بهداشت 70 درصد از بیماران در بیمارستان های تهران بیماران شهرستانی هستند بنابراین تهران به خون بیشتری نیاز دارد و متاسفانه کمک پایگاه های شهرستانی هم کافی نیست.

رئیس انتقال خون تهران با اشاره به این که مصارف خون و فرآورده های خونی مقادیر ثابتی است گفت: چه بیماران تالاسمی که همواره به خون نیاز دارند و چه بیمارانی که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند همواره وجود دارند لذا از شهروندان عزیز و ایثارگر تقاضا داریم در این شرایط بحرانی اهدای خون را فراموش نکنند و با این اقدام خداپسندانه به یاری بیماران نیازمند بشتابند..

شایان ذکر است که آدرس مراکز خون گیری انتقال خون تهران بر روی سایت این سازمان به آدرس www.tehranbtc.ir قابل دسترسی است./ح
برچسب ها: خون ، پلاسما ، بیماران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.