باتوجه به مرکزیت استان تهران در تهران همچنان نیازمند خون هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در روز 25 خرداد که روز جهانی اهداکنندگان خون است سری به سازمان انتقال خون ایران زدیم که غلامرضا توگه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان  آماری گفت: طبق آمار در سال 90 از پایگاه های انتقال خون در کشور بدست آورده ایم بیش از 2 میلیون 500 هزار نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که در استان تهران 20 درصد از این یعنی 500 هزار اهدا کننده داشته ایم.

در ادامه گزارش آمده است، محمدزاده با 137 خون یکی از افراد رکورد دار در زمینه اهدا خون به شمار می آید که در خصوص گفت: اگر ما انسانها این را قبول کنیم که نسبت به همدیگر وظیفه ای داریم و این را بدانیم که حداکثر فاصله بودن و نبودن ثانیه ای است همه اقدام افراد اقدام به اهدا خون می کنیم.

بر اساس این گزارش،  از 2 سا ل قبل از انقلاب شروع به اهدا خون کرده ام که تا جایی که سلامتی ، سن و مقررات به من اجازه دهد این کار را ادامه می دهم.


حاجی بیگی مدیر کل انتقال خون استان تهران در ادامه گفت: از سال 84 رشد بالایی در زمینه اهدا خون داشته ایم چنانچه حداقل این می دانم که ما در شهر تهران از لحاظ تامین خون و فراورده های خونی موفق عمل کرده ایم چنانچه با راه اندازی بخش پلاکت فریزیست هم اکنون می توانیم پلاکت را به روش آفرريزست تهیه کنیم و به بیمارستانها ارسال کنیم.

در ادامه گزارش مجید مسلمی معاون اهدا کنندگان استان تهران گفت: با توجه به مرکزیت تهران و مرکزیت بیمارستانهایی که وجود دارد علاوه بر خود مردم استان تهران به هر حال یک  توریسم درمانی هم در استان وجود دارد بنابراین همچنان نیاز به خون در استان بالا است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار