سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی انتشار عکسهایی از وضعیت پل خواجو؛

آسیب دیدگی پل خواجو جدی نیست

آسیب هایی که اکنون در پل خواجو بوجود‌ آمده آسیب های جدی و سازه ای نیست.

محسن مصلحی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در خصوص وضعیت کنونی پل خواجو به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل بارندگی های بسیاری که اخیرا در اصفهان رخ داد پل خواجو دچار رطوبت و آسیب هایی در تزئیناتش شد اما این آسیب ها جدی و تهدید کننده برای پل نیست.


وی ادامه داد: متاسفانه برخی ها عکس هایی مبنی بر آسیب های پل خواجو انتشار کردند که این عکس ها قدیمی بوده و در حال حاضر این پل مرمت شده است ما حساسیت و دغدغه ها را در خصوص پل خواجو درک می‌کنیم اما کسانی که این دغدغه ها را دارند باید به صورت تخصصی این مسئله را بررسی کنند.
مصلحی تصریح کرد: در عکس های منتشر شده اشاره به جمع شدن آب و خیسی در اطراف ناودان ها شده است اما دهانه این ناودان به دلیل ریختن زباله بسته شده بود و این مسئله دلیل رطوبت در  اطراف ناودان بوده است.
وی با اشاره به بارندگی های اخیر اصفهان گفت: در فصل پاییز حدود 20 یا 25 میلی متر در اصفهان بارش داشتیم و این موضوع هم یکی از دیگر از دلایل آسیب به تزئینات پل خواجو است که ما در پی رفع این مسئله هستیم.
مصلحی خاطرنشان کرد: ما دو نوع آسیب داریم آسیب به شالوده و سازه اصلی بنا و آسیب های مقطعی که قابل حل است و آسیبی هم که پل خواجو دیده از نوع آسیب های مقطعی بوده که با مرمت رفع خواهد شد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.