سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيمانكاران بزرگ در شرايط تحريم پرورش مي يابند

معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: در اختتاميه دومين كنگره ملي توسعه نظام پيمانكاري بسته های اجرایی و اثربخش در حوزه نظام پیمانکاری تهیه و برای اجرا به ذی نفعان واگذار مي شود.

محمدرضا مقدم ، در دومين كنگره ملي توسعه نظام پيمانكاري در صنعت نفت با بيان اين مطلب گفت: نظام پيمانكاري و كارفرمايي در صنعت نفت ويژگي منحصر بفردي دارد بطوريكه حجم سرمايه گذاري در اين حوزه گسترده بوده است.

وي تصريح كرد: هم اکنون بیشترین حجم کار پیمانکاری در کشور مربوط به صنعت نفت است و از این نظر صنعت نفت در کنار استفاده از کالا و تجهیزات ساخت داخل، گردش مالی و حجم اشتغال بالایی را در کشور ایجاد کرده است.

مقدم تاكيد كرد: پيمانكاري و كارفرمايي در رشد اقتصادي كشور و تجارت خارجي نقش بسزايي دارد بايد بعنوان يك صنعت راهبردي به آن توجه اساسي شود.

وی با بیان این که در این کنفرانس سعی می شود تاثیرگذاری و تاثیرپذیری حوزه های پیمانکاری، کارفرمایی و سیاست گذاری در کنار هم دیده شود گفت: تلاش داریم که ایجاد یک ساختار جدید پیمانکاری در صنعت نفت از نتایج قابل توجه این کنفرانس باشد.

مقدم با اشاره به بررسی های انجام شده در باره میزان اثرگذاری تحریم ها در یک دوره پنج ساله گفت: باید راهکارهایی پیدا کنیم که در شرایط تحریم پیمانکاران بزرگ و پر توان داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت خاطر نشان كرد: بايد نكات مشترك و در بين سازمان هاي زيرمجموعه نفت شناسايي شود و برنامه هاي بلند مدت براي برون رفت از مشكلات صورت گيرد تا ساختار توسعه اقتصادي در كشور شكل بگيرد.

مقدم اظهار امیدواری کرد که در آخرین روز این کنفرانس بسته های اجرایی و اثربخش از حوزه نظام پیمانکاری تهیه و برای اجرا به ذی نفعان واگذار شود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.