سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظفر در گفتگوي ويژه خبري:

حضور ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن معادلات غرب را برهم زد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه حضور ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن معادلات غرب را برهم زد، گفت: اگر عقلانيت در غرب وجود داشته باشد حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن اشتباه بودن معادلات آنها را در مقابل ملت ايران را گوشزد مي‌كند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، پيامدهاي ملي و منطقه‌اي و بين‌المللي راهپيمايي 22 بهمن شب گذشته در گفتگوي ويژه خبري با حضور "علاء‌الدين بروجردي" رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و "حسين مظفر" نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بررسي شد.

حسين مظفر در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا در اين مقطع كنوني مشاركت مردم در راهپيمايي 22 بهمن نسبت به سالهاي گذشته افزايش يافته است، گفت: هندسه سياسي نظام ايران بر دو پايه جمهوريت و اسلاميت بنا نهاده شده است.

وي با اشاره به اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران ظرفيت بسيار بالايي براي هماوردي با فرهنگ و تمدن غرب دارد، افزود: اسلاميت مشروعيت بخش نظام و جمهوريت مقبوليت نظام است.

نماينده مردم تهران در مجلس در مشاركت مردم در راهپيمايي 22 بهمن را مشاركت ظاهري و سياسي دانست و اظهار داشت: اقتدار ملي با قدرت نظامي رقم نمي‌خورد بلكه با ايستادگي و حضور در صحنه‌ها ايجاد مي‌شود؛ مشاركت مردم در صحنه‌ها عامل پيروزي ملت ايران  بوده است.

وي با بيان اينكه مشاركت و حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف نظام اسلامي عامل پيروزي ملت ايران بوده است، گفت: مردم حضور و مشاركت در راهپيمايي 22 بهمن را حق خود براي تعيين سرنوشت مي‌دانند.

مظفر بيان كرد: احساس مسئوليت مردم در قبال مسائل اجتماعي كمتر از مسائل عبادي و فردي نيست.

وي با اشاره به اينكه مردم در همه مزايا و معايبرخ داده در اجتماع سهيم هستند خاطر نشان ساخت: احساس مسئوليت ريشه در عمق وجدان فطرت دين و آرمان‌ها دارد بنابراين شركت مردم در اين راهپيمايي وظيفه ديني است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم در زمان احساس خطر در صحنه حضور مي‌يابند و بخشي از ظرفيت‌هاي خود را به كار مي‌گيرند.


**انقلاب اسلامي ارزشهاي انساني را به جهانيان معرفي كرد


اين نماينده مجلس افزود: انقلاب اسلامي همه ارزش‌هاي انساني را به جهانيان معرفي كرده و ملت‌ها انقلاب اسلامي را الگوي خود قرار داده‌اند.

مظفر در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن چه تأثيري بر روي موضوعات ملي و داخلي كشور خواهد داشت، افزود: همه اديان مذاهب و اقوام در بستر ايرانيت هويت خود را در راهپيمايي رقم زدند.

وي با بيان اينكه مصالح و هويت ملي مردم در چارچوب اسلاميت و ايرانيت حفظ شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامي منشأ شرافت، عزت و سربلندي ايران شده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ايران در گذشته نقطه سياهي در جغرافياي زمين بود اما اينك به بركت انقلاب و شهيدان به نقطه درخشان و نوراني در جغرافياي زمين مبدل شده است.

مظفر با بيان اينكه ايران محل آمال و آرزوهاي انسان‌هاي حق گراي عالم است، بيان كرد: ايران مستقل‌ترين كشور در جغرافياي زمين تلقي مي‌شود به طوري كه نه به غرب و نه به شرق وابسته است.


**ايران در نظام بين‌الملل قد كشيده است


وي با اشاره به اينكه ايران در نظام بين‌الملل قد كشيده و سربلند شده است، اظهار داشت: نام ايران در همه جا زنده است و اين موضوع نشان از اقتدار ما نيز دارد.

اين نماينده مجلس افزود: ملت ما چه شيعه و چه سني همه در قالب ايرانيت و اسلاميت احساس سربلندي مي‌كنند.

مظفر با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران در اوج حاكميت دو تفكر دنيا ستيز و دين گريز به ثمر رسيده است، گفت: تفكر فرهنگ و تمدن ليبراليسم در غرب و کمونيسم در شرق هيچ يك نتوانست ملت‌ها را به درجه‌اي از تعالي و تكامل برساند.

وي با بيان اينكه شعارهاي انقلاب ايران جاي خود را در كانون دل و انديشه انسان‌هاي عالم باز كرده است، اضافه كرد: شعارهاي انقلاب با وجدان‌هاي دروني و بيدار ملت‌ها همخواني دارد.


**بيداري اسلامي از انقلاب اسلامي برآمده است


اين نماينده مجلس ادامه داد: بيداري اسلامي ناشي از شعارهاي فطري و دروني است كه با يكديگر همخواني دارد بنابراين بيداري اسلامي به دليل شعارهاي انساني برآمده از انقلاب اسلامي است.

وي با اشاره به اينكه بايد تمام آرمانها و آموزه‌هاي اسلامي خود را به دستاورد تبديل كنيم، افزود: محقق شدن آرمان‌ها، كارآمدي نظام اسلامي را بالاتر مي‌برد.

وي با اشاره به استقامت و پايداري ايران و الگو بودن در ميان جهانيان ياد آور شد: استقامت و پايداري ما در دنيا الگو شده كه نمونه آن در ميان ملت فلسطين، سوريه، و لبنان ديده مي‌شود.

نماينده مردم تهران در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني بر اينكه انسجام ملي در راهپيمايي 22 بهمن چه تأثيري بر روي معادلات بين‌المللي خواهد گذاشت، گفت: كشورهاي غربي به صورت مستمر تحولات داخلي ايران را رصد مي‌كنند و امپراطوري گسترده رسانه‌اي تمام تصاوير را دريافت، منتشر و مورد تجزيه تحليل قرار مي‌دهد.


**حضور ملت در راهپيمايي معادلات غرب را برهم زد


مظفر با بيان اينكه حضور ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن معادلات غرب را برهم زد، اظهار داشت: حضور و مشاركت مردم در عرصه‌هاي مختلف منجر به پايداري و حفظ انقلاب در طول 34 سال گذشته شده است.

وي با بيان اينكه اقتدار ملي با اسلحه و توپ و تانك رقم نمي‌خورد، بيان كرد: ملت بي‌تحرك و بي‌مسئوليت هرگز نمي‌تواند خود را به مرزهاي عزت، شرافت و پايداري برساند.

مظفر با بيان اينكه اگر عقلانيت در غرب وجود داشته باشد حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن اشتباه بودن معادلات آنها را در مقابل ملت ايران گوشزد مي‌كند، گفت: اختلاف نظرها در ميان مسئولان بايد حل و فصل شود و همه بايد تابع امر ولي فقيه باشيم.

در ادامه برنامه "علاء‌الدين بروجردي" رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سوالي مبني براينكه چرا درطول 34 سال گذشته به جاي اينكه مسئولين مردم را به دنبال خود بكشانند مردم مسئولان را به دنبال خود كشاندند، گفت: ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران منحصر به فرد است بطوري كه در هيچ ساختار سياسي ديگري در جغرافياي جهان چنين نظام عقيدتي را پيدا نخواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه در رأس اين نظام يك مرجع تقليد مردمي حضور دارد، افزود: علاقه و پيوند مردم به نظام فراتر از مسائل عادي سياسي و مادي است.

بروجردي گفت: نكته مهم درباره 22 بهمن اين بود كه اكثر مردم مي‌گفتند ما بخاطر تأكيدات مقام معظم رهبري در راهپيمايي شركت كرده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه مردم كشور با وجود مشكلات اقتصادي و كاستي‌ها به فرموده مقام معظم رهبري همواره در صحنه حاضر شدند، گفت: ملت سرمايه‌گذاري عظيمي را براي نظام و كساني كه در اين راه خون پاك ده‌ها شهيد چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ تحميلي ريخته شده است.


**ملت ايران با وجود فشارها پاسخ محكمي به دشمنان دادند


بروجردي با بيان اينكه محاسبات آمريكايي‌ها و دشمنان انقلاب اسلامي در مورد ايران غلط از آب درآمده است، گفت: آنها فكر مي‌كردند كه با اين تحريم‌ها و فشارها مردم زده شده و دست از حمايت نظام برمي‌دارند اما ملت ايران با وجود فشارهاي زياد پاسخ محكمي به دشمنان دادند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه وظيفه مسئولين چه در قوه قانونگذاري و چه در سايرنهادها و قوا چيست گفت: مردم از مهمترين ميراث امام (ره) كه همان استقلال نظام و كشور است همواره پاسداري مي‌كنند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: ملت بزرگ ما روز 22 بهمن با نمايش قدرت در نظر جهانيان به بهترين وجه ممكن وظيفه انقلاب و اسلامي خود را انجام دادند و عملا مسئوليت مسئولان را مضاعف كردند.

علاء‌الدين بروجردي در ادامه اظهار داشت: در نظام آزاد اختلاف نظر امري طبيعي است بنابراين نبايد انتظار داشت كه همه همسو و نظري واحد داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه اگر اختلاف نظري وجود دارد بايد در بين مسئولان حل و فصل شود، گفت: ما در انتظار مردم از مسئولان اين است كه نظرات و بيانات مقام معظم رهبري فصل الخطاب باشد.


**آثار حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن در مذاكرات آينده ديده خواهد شد


وي با بيان اينكه مردم بايد احساس كنند كه درك مشكلات آنها بعنوان يك واقعيت از سوي مسئولان دنبال مي‌شود، افزود: غربي‌ها با فشارهاي اقتصادي و تحريم‌ها تلاش كردند اراده مردم را تضعيف و حضور آنها را در راهپيمايي 22 بهمن كمرنگ كنند اما ملت حضور چشمگيري در اين عرصه داشت كه آثار آن را در مذاكرات آينده ديده خواهد شد.

وي گفت: نگاه كشورهاي اسلامي به جمهوري اسلامي ايران نگاه به الگوي موفقي است كه در همه زمينه‌ها پيشرفت كرده است.


**ايران سردمدار پيشرفت علمي در ميان كشورهاي اسلامي است


بروجردي افزود: امت اسلام بايد جايگاه خود را بدست آورد و اكنون جمهوري اسلامي ايران سردمدار پيشرفت علمي در ميان كشورهاي اسلامي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: گفتگوی ، ویژه ، خبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.