نايب رئيس اول مجلس با بيان اين که مجلس و دولت بايد در راستاي اقتدار ايران در حوزه اقتصادي حرکت کنند، گفت: بايد مسئولان با آن چه در شهر قيام و اجتهاد رخ داد برخورد کنند و ريشه‌هاي آن را جستجو کنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد که رياست جلسه علني امروز (سه شنبه 24 بهمن ماه) را در غياب علي لاريجاني بر عهده داشت، در نطق قبل از دستور خود به حماسه فجر 34 اشاره کرد و گفت: جهان در روز 22 بهمن شاهد يک پديده استثنايي بود و هيچ انقلابي را نمي‌توان در هزاره اخير مشاهده کرد که دهها سال پس از پيروزي با عقلانيت، معنويت، ايمان و لبريز از عشق و اميد به آينده با گامي استوار در برابر قداره بندان جهان با شادابي ايستادگي کند.

وي افزود: آزادگان جهان همان طور که در 19 بهمن 91 فرياد رساي انقلاب را از زبان رهبر عظيم القدر خود شنيدند در 22 بهمن 91 هوشمندانه و شجاع در قامتي به بلنداي دماوند و اراده‌اي به استواري سردرمداران شجاع دفاع مقدس و انديشه‌اي به باروري شهيدان دانش هسته‌اي و استواري پدران و مادران اين شهدا مشاهده شد.

نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: هيچ انسان سليم و سياستمداري وجود ندارد که کليدواژه اين حضور را در اقتدار برآمده از قرآن و در چهره نوراني رهبر عظيم مشاهده نکند که با الهام از قرآن و پيامبر عظيم الشان به ارث رسيده است. و تمامي هستي خويش را با افزايش ايمان و اقتدار امت اسلام تقديم داشته است.

وي در ادامه اظهار داشت: ريشه اين اقتدار برآمده از بصيرت و ايمان مردم بوده و در اعتصام جمعي آنان به قرآن و عترت پيامبر تسهيل مي‌شود.

ابوترابي همچنين افزود: دين تدويني در صورتي عينيت مي‌يابد که اعتصام جمعي آن را همراهي کند و حبل متين الهي هنگامي از تدوين به تبيين نزول مي‌کند و در حيات سياسي اجتماعي اقتصادي و رفتاري مردم تجلي مي‌ِيابد که پشتوانه آن اعتصام جمعي باشد.

وي افزود: ملت ايران در طول 34 سال گذشته با الهام از آموزه‌هاي اسلام اين ارزشها را در برابر ديدگان جهانيان بارور نموده و عينيت بخشيده‌اند و رمز اين وحدت و اتحاد و اساس تداوم و پايداري آن در کلام اميرالمومنين است.

نايب رئيس اول مجلس با بيان اين که وحدت سياسي با محوريت رهبر و زعامت امام و پشتوانه عادل، نعمتي است که هيچ کس ارزش آن را نمي‌شناسد، اظهار داشت: ملت ايران در پرتو اين نعمت اين ارزش‌ها را خلق کرده و اين راه نوراني را پيموده‌اند.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: دولتمردان، نماينذگان مجلس و آحاد مسئولان موظفند که اين نعمت بزرگ را گرامي بدارند و در پاسخ به اين انديشه و فداکاري‌هاي مردم از تمام توان خويش براي تبديل ايراني قدرتمند استفاده کنند.

ابوترابي فرد افزود: امروز ايران از اقتدار سياسي، علمي، نظامي، امنيتي و فرهنگي برخوردار است  و بايد با همت مسئولان در عرصه اقتصادي نيز با تبديل تحريم‌ها و تهديدها به يک فرصت طلايي براي اقتصاد ايران از تمام توان خود استفاده کند.

نايب رئيس مجلس در ادامه به فرازهايي از بيانات مقام معظم رهبري در جمع نمايندگان ملت در مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد و گفت: بايد بيانات رهبري نصب العين قرار گيرد.

نماينده تهران در پايان به حوادث 22 بهمن در شهر قم اشاره کرد و گفت: بايد مسئولان قاطعانه با آن چه در شهر قيام و اجتهاد رخ داد برخورد کنند و ريشه‌هاي اين کار را جستجو کنند و مسير حرکت عزت بخش ملت ايران را هموار نمايند و از کمترين رفتار مخالف با آموزه‌هاي اخلاقي و ديني به ويژه در مجامع عمومي بخصوص در جوار حرم حضرت معصومه(س)  جلوگيري نمايند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نطق ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار