سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک فعال حوزه گردشگری:

ایرانیان باستان پایه گذار گردشگری بوده اند

نشانه های موجود در بقایای تخت جمشید نشان از علاقه مندی ایرانیان باستان به گسترش گردشگری دارد.

امید پورنعمت، کارشناس و فعال حوزه گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه گردشگری باشگاه خبرنگاران گفت: با مطالعه در آداب و رسوم و آیین های باستانی ایران ، مخصوصا دوران هخامنشیان، نشانه های فراوانی از سفر و گسترش ارتباطات بین ملتها به قصد گردشگری به دست آمده است. 

وی افزود: در بخشی از دیوار نگاره های تخت جمشید، صحنه ای از مراسم جشن نوروز و دیدار نمایندگان سایر ملل با داریوش کبیر به تصویر کشیده شده که نمایانگر اهمیت ایرانیان به گردشگری و گردشپذیری بوده است. 

پورنعمت اضافه کرد: عبور جاده ابریشم از مرکز ایران و اهتمام پادشاهان وقت به تامین امنیت مسافران و گردشگران، باعث رونق گردشگری در ایران باستان شده و رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه را نیز در پی داشته است. 

وی اظهار کرد: از طرف دیگر به کارگیری هنر ایرانیان در آثار به جای مانده از تمدن‌های دیگر ملل، نشان از حضور ایرانیان در اقصی نقاط جهان دارد که نمونه بارز آن در معماری تاج محل به وضوح نمایان است. 

وی با اشاره به روحیه مهمانوازی ایرانیان افزود: برخلاف تبلیغات وارونه غربی‌ها، زمانی که جنگ و خونریزی در میان بربرها و رومیان در جریان بود، ایرانیان در عید نوروز با برگزاری مراسم صلح و دوستی و دعوت از دیگر ملل برای شرکت در این جشن پیش‌قدم و پایه گذار گردشگری جهانی بوده اند./ي2
برچسب ها: گردشگری ، ایران ، پورنعمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.