وزير دارايي قرقيزستان، جمهوري اسلامي ايران را کشوري مهم در عرصه بين‌المللي دانست و گفت، اين کشور به رغم هرگونه فشار و مشکلات، از آزادي و استقلال خود به طور شايسته حفاظت کرده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، اولگا لاوروا، وزير داراريي قرقيزستان، روز شنبه (۹ فوريه، ۲۱ بهمن) در مراسم سي و چهارمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سفارت ايران در بيشکک، دستاوردهاي اقتصادي، فني و علمي ايران را ستود و گسترش روابط تهران-بيشکک را خواستار شد.
علي نجفي ، سفير ايران در قرقيزستان نيز تصريح کرد: در پرتو تجربيات ملت ايران ، خودباوري، کرامت انساني، ايستادگي در برابر زورگويان، عدالت‌طلبي و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي ملي براي استقلال واقعي، به آرمان تمامي ملت‌هاي آگاه تبديل شده است.
وي افزود: ايران با وجود فشارها، تهديدات، جنگ تحميلي و تحريم‌ها و ترور دانشمندان، در عرصه‏‌هاي مختلف به دستاوردها و توانمنديهاي قابل توجهي دست يافته است.
سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران با حضور مقامات عالي رتبه قرقيزستان از جمله وزيران دارايي، کشور، فرهنگ و گردشگري، دستيار سياست خارجي رييس جمهور، معاون رييس پارلمان و نيز شماري از نمايندگان مجلس، شهردار بيشکک، سفرا و نمايندگان سازمانهاي بين المللي، رؤساي دانشگاهها و نمايندگان احزاب و رسانه‌هاي گروهي در سفارت‌ ايران در بيشکک برگزار شد.
سفير ايران در بيشکک با اشاره به روند رو به گسترش روابط و مناسبات ميان ايران و قرقيزستان بر تمايل ايران به روند پيشرفت و توسعه قرقيزستان تاکيد کرد.
وي خاطر نشان کرد، ايران، که هم اکنون رياست دوره‌اي جنبش عدم تعهد (نم) را به عهده دارد، در کنار قرقيزستان که در حال حاضر رياست سازمان همکاري شانگهاي (SCO) و سازمان پيمان امنيت جمعي را عهده دار است، مي‌توانند براي کمک به حفظ صلح و ثبات منطقه با يکديگر همکاري کنند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار