سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلاتکليفي فعاليت هاي اقتصادي ناشي از عدم ثبات ارزي است

رئيس اتاق تهران گفت: نوسانات ارزي فعاليت هاي اقتصادي را با مشکلات زيادي مواجه کرده و تأثير منفي بر روند اين فعاليت ها خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران يحيي آل اسحاق رئيس اتاق تهران در بيست و پنجمين نشست هيئت نمايندگان اتاق تهران؛ در خصوص مسائل ارزي کشور گفت: يکي از مهمترين مسائل مطرح امروز موضوع ارز و مشکلات ارزي است که مي توان به نوسانات ارزي و تخصيص آن در مبادلات اقتصادي اشاره کرد.

وي افزود: آنچه که نگران کننده است نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات ارزي است زيرا اين نوسانات همه فعاليت هاي اقتصادي را تحت تأثير جدي قرار مي دهد همچنين يکي از مشکلات جدي چگونگي مديريت ارزي است و چگونگي مديريت ارزي و عدم شفافيت در کارها است.
آل اسحاق تصريح کرد: بانک ها به دليل نوسانات ارزي تکليف معيني ندارند بنابراين شرايط و تعهدات خاصي براي تسهيلات تهيه مي کنند که اين مشکلاتي را براي متقاضيان به وجود مي آورد.

رئيس اتاق تهران گفت: مسئولان هرچه زودتر تصميمات لازم را در خصوص مسائل ارزي بگيرند و تکليف را براي دست اندرکاران اقتصادي مشخص کنند.

آل اسحاق با اشاره به مشکلات واردات اوليه براي توليد اظهار داشت: تا به حال بخش توليد با استفاده از ذخيره مواد اوليه انجام مي شد بنابراين مشکلي وجود نداشت اما در آينده نسبت به واردات مواد اوليه با مشکل روبرو خواهيم شد بنابراين بايد بازنگري جدي در اين بخش  انجام شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.