رئیس اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن تهران با بيان اينکه دشمنان نظام با توطئه تحريم مي خواهند هزينه واردات و صادرات را افزايش دهند ، گفت: در داخل کشور بايد همه تلاش کنند هزينه توليد کاهش يابد.

به گزرش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يحيي آل اسحاق در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: اعمال تحريم ها ممکن است هزينه اقتصاد ملي را در بازرگاني خارجي حدود 10 ميليارد دلار افزايش دهد اما از محل ديگر و با توجه به افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني، اين افزايش هزينه ها جبران مي شود که البته همه آن سهم دولت است.

وي تصريح کرد: از دولت انتظار داريم هزينه هاي مالي و اداري بخش توليد را کاهش دهد تا اين بخش به راحتي بتواند از سد هزينه هاي تحريم ها عبور کند که نتيجه آن هم متوجه همه اقتصاد ملي خواهد شد.

آل اسحاق با بيان اينکه امروزه تلاش براي کاهش هزينه توليد يک ضرورت است گفت: در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني بايد مجلس شوراي اسلامي، دولت و قوه قضائيه براي آسان سازي فرآيند سرمايه گذاري، توليد و مديريت بنگاه اقتصادي برنامه ريزي و خدمات رساني کند.

رئيس اتاق تهران تأکيد کرد: اگر همه ارکان نظام هم افزايي داشته باشند ، بي ترديد هزينه تحريم ها هم کاهش خواهد يافت و نبايد اجازه دهيم دشمنان با ايجاد جو رواني در توطئه هاي اقتصادي خود مؤفق باشند.

آل اسحاق گفت: البته ضرر تحريم غربي ها براي اقتصاد جهاني بيش از چهارصد ميليارد دلار ارزيابي مي شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار