سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثابتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تفکرات دانشجویان هیچ‌گونه تضادی با تفکر روحانیت اصیل ندارد

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به نقش جنبش دانشجويي در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: تفکرات دانشجویان در قبل و بعد از انقلاب، هیچ‌گونه تضادی با تفکر روحانیت اصیل و مبارز نداشته و از سوی دیگر، تضارب آراء در تفکرات دانشجویی یک نعمت است؛ لذا مادامی‌که دانشجویان از محوریت اصلی خود دور نشوند به این پیشرفت‌ها ادامه خواهند داد.

مجتبی ثابتی، مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آغاز فعالیت‌های دانشجویی از 16 آذر 1332 بود و از همان زمان رگه‌های عدالت‌خواهی در این جنبش دیده شد و سپس همراهی با نهضت امام خمینی(ره) در قیام خرداد 42 و نیز فعالیت‌ها در حسینیه ارشاد و تجمعات گسترده با پشتیبانی فکری دانشجویان انجام شد.

وی افزود: بخش عمده‌اي از دستگیرشدگان قبل از انقلاب که علیه رژیم منحوس پهلوی مبارزه مي‌کردند، دانشجویان انقلابی بودند و اين دانشجويان، بسیاری از شهدای انقلاب را تشکیل می‌دادند.

ثابتی تصریح کرد: پس از انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی یکی از کارهای بزرگ تشکیلاتی جنبش دانشجویی بود، لذا عنصر روشنفکری و روشنگری دانشجویان در پرتو تفکرات اسلامی انقلاب، موجب اتفاقات مبارکی شد.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی مسلمان پیرو نظر رهبری انقلاب حرکت کرده، گفت: روشنفکری دانشجویان در زمان حضرت امام خمینی(ره)‌‌‍‍ و مقام معظم رهبری در طول تفکر روحانیت بوده و نه در عرض آن، اما متأسفانه برخی از گروه‌ها به دنبال تحت تأثیر قرار دادن دانشجویان بوده‌اند.

وی افزود: تفکرات دانشجویان در قبل و بعد از انقلاب، هیچ‌گونه تضادی با تفکر روحانیت اصیل و مبارز نداشته و از سوی دیگر، تضارب آراء در تفکرات دانشجویی یک نعمت است؛ لذا مادامی‌که دانشجویان از محوریت اصلی خود دور نشوند به این پیشرفت‌ها ادامه خواهند داد.

ثابتی درباره نقش جهاد علمی دانشجویان در پویایی انقلاب اسلامی به خصوص در سال‌های اخیر اظهار داشت: تکاپو و پیشرفت علمی دانشجویان با پیروی از اصل ولایت فقیه و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد علمی باعث رشد کشور شده، بنابراین جنبش دانشجویی در مملکت ما افتخارآفرین است و توانسته مطالبات کشورمان را در این مسیر به پیش ببرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انقلاب ، اسلام ، دانشجویان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.