دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت:‌ عناصر باقي‌مانده ضدانقلاب در دانشگاه‌ها بايد پاسخگوي اقداماتشان در برابر جنبش دانشجويي باشند.

علي عبدي دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با نقش جنبش دانشجويي در حوادث سياسي كشور در سال هاي اخير اظهار داشت: اسلام‌خواهي و آرمان‌گرايي جزء لاينفك پيكره‌ جنبش دانشجويي است که با پيش آمدن حوادث كوي دانشگاه در سال 78 از حركت در مسير اصلي خود باز ماند.

وي علت انحراف جنبش دانشجويي را در سال 78 اينگونه عنوان كرد: انحراف از اسلام و قرآن و انحراف از خط امام و رهبري از مصاديق مورد نظر در انحراف برخي جنبش‌هاي دانشجويي در اين سالها است.

اين فعال دانشجويي در ادامه به تعامل قدرت بين‌ تشكل‌هاي دانشجويي و عناصر حكومتي اشاره كرد و بيان داشت: نفوذ و تعامل برخي ازعناصر اصلاح‌طلب با انجمن‌هاي اسلامي از جمله تحكيم وحدت در سال 78 ، جنبش‌هاي دانشجويي را از اهداف اصلي خود در مسير و آرمان هاي اصيل انقلاب اسلامي بازداشت که در حال حاضر گاهي شاهد فعاليت هايي از سوي آنها در دانشگاه ها هستيم.

عبدي با اشاره به تاثير اساتيد بر دانشجويان در سالهاي 78-79 تصريح كرد: وجود برخي از اساتيد سكولار در دانشگاه تهران با حمايت برخي از دولتمردان آن زمان و با آموزش و القاء تفكرات ضدديني و غربي، دانشجويان را به انحراف کشاند.

اين فعال دانشجويي در ادامه بيانات مقام معظم رهبري در سال 83 خطاب به دانشجويان انجمن‌هاي اسلامي مستقل را يادآور شد: "چه فاصله ژرفي است ميان اين دل‌هاي روشن و نيت‌ها ي پاك كه اصلاح و اجمال نظام اسلامي را هدف خود ساخته‌اند. با غفلت زدگان روشن فكرنمايي كه در خدمت نظام سلطه و مسلح استكباري مردم و نظام مردمي خويش را آماج تهمت و نيرنگ و جفاي خود قرار دادند".

وي بيانات رهبري را دليلي بر عملكرد مثبت جنبش‌هاي دانشجويي بعد از حوادث كوي دانشگاه دانست و تاكيد كرد: تغيير فضاي دانشگاه‌ها، تفكراسلامي اساتيد و دانشجويان موجب ارائه عملکرد مثبت از سوي جنبش دانشجويي در اين سال ها شده و اينکه عناصر باقي‌مانده ضدانقلاب در دانشگاه ها بايد پاسخگوي اقداماتشان در برابر جنبش دانشجويي باشند.

عبدي در پايان خاطرنشان کرد: با جدايي دانشجويان حزب‌الهي از ارزش‌هاي ضددينيِ جنبش دانشجويي تحكيم وحدت در آن زمان، انجمن اسلامي مستقل دانشجويي شکل گرفت.

/ش3

برچسب ها: انجمن ، مستقل ، دانشگاه ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار