سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاظم هژیرآزاد:

رهایی از سلطنت و شاه هدف مردم ایران بود

رهایی از استعمار انگلستان و نظام سلطنتی آرزوی من و ملت ایران در سالهای قبل از انقلاب بود.

کاظم هژیرآزاد بایگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به ايام فرا رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و خاطرات خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: به یاد می آورم که سال 57 صبح ها به راهپیمایی می رفتیم و زمستان هم بود و بعد از دانشگاه با دوستان به سمت و سوی میدان آزادی حرکت می کردیم.
وی ادامه داد: نزدیک ظهر پیاده به سمت خانه هایمان می رفتیم و دوباره بعد از ظهر برای ادامه راه پیمایی به خیابانهای می‌آمدیم.
هژیر آزاد با اشاره به روحیه مردم و یکپارچگی آنان اظهار داشت: در آن زمان همه جا تعطیل شده بود و روحیه ای خاص و عشق و محبتی یکپارچه تمام وجود مردم را فرا گرفته بود و مهربانی مردم نسبت به یکدیگر به اوجو خود رسیده بود.
وی افزود: انقلابی که شد از جهاتی باور نکردنی بود و من همیشه در مورد انقلابهای بزرگ مطالعه می کردم و یا اتفاقاتی خاص را در تاریخ دیگر کشورها را بررسی کرده و با خود می گفتم که می شود روزی ما هم از زیر سلطه انگلستان بودن و سلطنت نیز رها شویم.
هژیرآزاد ادامه داد: زمانی که این اتفاق در ایران افتاد و ارتشی که عظمت او در خاورمیانه خاص بود از هم فرو پاشیده شد من باور کردم که می شود با ارداه و عزمی خاص به  انقلاب های مورد نظر رسید و افراد مدعی را سرجای خود نشاند.
بازیگر یک "مشت پر عقاب" گفت: در هر صورت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و مردم و اراده آنان به پیروزی رسید و خاطرات زیادی را برای ما برجای گذاشت./ي2
برچسب ها: هژیرآزاد ، سلطنت ، شاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.