سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس قوه قضاییه:

خدمت به مردم در نظام مقدس اسلامی جهاد فی سبیل ا... است/ همه مسئولان، قضات و کارکنان قوه قضائیه تحت نظارت مستمر قرار دارند

رئیس قوه قضايیه اعمال نظارت در دستگاه قضایی را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: همه مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی از صدر تا ذیل در معرض نظارت قرار دارند و تعدد مراجع نظارتی نشان از اهمیت نظارت در دستگاه قضایی دارد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای قضایی خراسان رضوی و معاونان دادگستری در مشهد مقدس با تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی کشور اظهار داشت: کار در دستگاه قضایی کار بسیار دشواری است و علی رغم برخی بی‌انصافی‌ها، در ارزیابی وضعیت دستگاه قضایی باید از تلاش‌های انجام شده توسط قضات و کارکنان دستگاه قضایی تقدیر کرد.

آیت ا... آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی جهاد فی سبیل ا... است افزود: همه تلاشها را باید با قصد قربت انجام داد و تمامی تلاش‌ها در جهت کسب رضای حق تعالی و خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم بزرگوار ساماندهی شود.

رئیس قوه قضايیه مجموعه تلاش‌های انجام شده در استان خراسان رضوی و سایر استان‌ها را بسیار خوب توصیف؛ اما آن‌را کافی ندانست و اظهار داشت: دستگاه قضایی در جهت فصل خصومت و رسیدگی به مطالبات مردم و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

آیت ا... آملی لاریجانی بار دیگر در جمع مسئولان قضایی استان خراسان رضوی دستگاه قضایی کشور را از مظلوم ترین دستگاه‌ها در زمینه اعتبارات و بودجه دانست و افزود: هر چند در سالهای اخیر تلاش‌های فراوانی در جهت تأمین نیازها و اعتبارات صورت گرفته اما در مقایسه با مأموریت‌ها این اعتبارات کافی نيست.

رئیس قوه قضايیه برخورد قاطع قضات با اشرار و برهم زنندگان امنیت اجتماعی را درمسیر پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم سبب آسایش و امنیت عمومی بسیار مهم دانست و افزود: مجموعه اقدامات انجام شده در سطح کشور باید ادامه یافته و براساس نظرسنجی‌های انجام شده در خارج از دستگاه قضایی این اقدامات اقبال عمومی را در پی داشته است و آمار موجود نشان از کاهش وقوع اینگونه جرایم داشته است.

آیت ا... آملی لاریجانی مردم را ولی نعمت مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و از قضات و کارکنان دستگاه قضایی خواست در مواجهه با مردم شأن آنان را رعایت کنند و دربیان پاسخ منفی نیز مراقب باشند تا خدای ناکرده برخورد نامناسبی با مردم صورت نگیرد.

رئیس قوه قضايیه اعمال نظارت در دستگاه قضایی را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: همه مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی از صدر تا ذیل در معرض نظارت قرار دارند و تعدد مراجع نظارتی نشان از اهمیت نظارت در دستگاه قضایی دارد که باید همگان از آن استقبال کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضايیه از خراسان رضوی حاکی است در ابتدای این دیدار مسئولان عالی قضایی استان خراسان رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پرداختند که در هر مورد از سوی رئیس قوه قضايیه ارشادات لازم به عمل آمد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.