معاون اول قوه قضاييه با اشاره به اينكه حاشيه امني براي هيچكس وجود ندارد و همه در برابر قانون يكسان هستند، گفت: هدف دستگاه قضايي از برخورد با مجرمان برقراري آرامش در جامعه است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره‌ كل روابط‌ عمومي و تشريفات قوه قضاييه، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه در مراسم توديع و معارفه معاون قضايي اين قوه ثبات در جامعه را لازمه آرامش دانست و گفت : تصميم‌گيري‌هاي سياسي و اقتصادي در جامعه نيز بايد ثبات داشته و داراي پشتوانه علمي باشد تا جامعه دچار تشويش و اضطراب نشود.

وي با اشاره به اينكه تصميمات صحيح و عادلانه قضات موجب رفع اضطراب و نگراني در جامعه مي‌شود، اظهار داشت: تصميمات و آراي قضايي جداي از اينكه از كجي‌ها جلوگيري مي‌كند، مي‌تواند موجب ثبات اجتماعي در جامعه شود.

معاون اول قوه قضاييه افزود: هر چه آراي قضايي از اتقان بيشتري برخوردار باشد مي‌تواند ثبات اجتماعي را در جامعه بيشتر كند.

وي ادامه داد: البته ممكن است برخي از احكام منجر به سكوت شود ولي رسيدن به سكون و آرامش در پرتو آراء متقن بسيار ضروري‌تر است لذا قضات، مجريان و ناظران بايد طوري ايفاي نقش كنند كه اين احكام اسباب آرامش را در جامعه فراهم آورد.

رئيسي معاونت قضايي را مهمترين ركن در دستگاه قضايي و به عنوان بازوي اجرايي رئيس قوه قضاييه دانست و بيان داشت: معاونت قضايي خدمات ارزشمندي در طول مدت فعاليت خود انجام داده است كه از آن جمله مي‌توان به رسيدگي دقيق به پرونده‌هاي مشمول ماده 18 اشاره كرد.

در پايان اين مراسم از تلاش‌هاي حجت الاسلام والمسلمين كريمي در طول مدت فعاليت خود در معاونت قضايي با اهداي لوح، تقدير و حجت الاسلام والمسلمين حصاري به عنوان معاون قضايي جديد قوه قضاييه معرفي شد.

گفتني است حجت الاسلام والمسلمين حصاري پيش از اين مديركل عفو و بخشودگي قوه قضاييه بود.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: رئیسی ، قوه قضاییه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار