سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آيين اختتاميه دومين جشنواره تلويزيوني جام جم عنوان شد؛

علي دارابي: توليدات بايد قدرت خردورزي و عقلانيت جامعه را بالا برد/ آثار بايد مروج سبک ايراني-اسلامي باشد

توليدات رسانه ملي بايد قدرت خردورزي و عقلانيت جامعه را با توجه به سبکي ايراني-اسلامي بالا برد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل با علي دارابي معون سيما گفت: از "مهدي فرجي" دبير دومين جشنواره تلويزيوني جام جم که اين جشن را تشکيل دادند سپاسگزارم و بايد بگويم دومين جشنواره تلويزيوني جام جم فرصتي خوب براي گفتگو و بررسي برنامه‌سازان درباره آنچه که مي‌خواهند سازنده است. 
وي با اشاره به کيفيت دومين جشنواره تلويزيوني جام جم تصريح کرد: آثار نسبت به جشنواره قبلي از کيفيت قابل توجهي برخوردار بوده ولي هنوز راه طولاني را براي توليد آثار پربارتر در پيش رو داريم. 
دارابي اظهار داشت: تقدير از 17 مهره برجسته هنري را داشتيم که سالهاي سال در عرصه هنر کشورمان به خلق آثار هنري دست زده‌اند. 
معاون سيما تصريح کرد: دبيرخانه دائم جشنواره تشکيل شده که اين برنامه‌ها در طول سال ادامه داشته باشد. 
دارابي گفت: در نظر داريم سومين جشنواره تلويزيوني جام جم را بين‌المللي کنيم و ميزبان کشورهاي همسايه خواهيم شد. 
وي با اشاره به چگونگي وضعيت توليدات صدا و سيما ابراز داشت: توليدات بايد طوري خطور پيدا کند که قدرت عقلانيت و خردورزي جامعه را بالا برد تا به بالاترين کيفيت در جشنواره‌هاي بعدي و آينده دست يابيم. 
دارابي در خصوص توليدات مختلف برنامه ادامه داد: آنچه بايد در توليدات و در برنامه‌هاي مختلف ظهور پيدا کند، بايد در دستور کار مديران و برنامه‌سازان قرار گيرد تا به عنوان بسته‌هاي جمهوري اسلامي مورد توجه قرار گيرد. 
معاون سيما ابراز داشت: آثار بايد مروج سبک ايراني-اسلامي باشد تا مخاطبان را به خدا نزديک کند. 
وي افزود:توليدات بايد سمت و سو داشته باشد تا آثار ايراني بايد در سطح جهان برجسته شود. 
دارابي با اشاره به فرم و محتوا گفت: توليدات ما بايد جريان‌ساز، فرهنگ‌ساز، و رفتار‌ساز بوده تا راز فرم و محجتواي غني برخوردار باشد و کمک به توسعه و آباداني کشور کند. 
سال 92 ساختارها متفاوت مي‌شود، همچنين "مهدي فرجي" دبير دومين جشنواره تلويزيوني جام جم ضمن عرض تبريک به مناسبت ميلاد پيامبر بزرگواراسلام(ص) و نيز ميلاد امام جعفر صادق(ص) و ضمن عرض خوش‌امدگويي به همه مسلمانان گفت: به طور کلي 210 اثر به دست ما رسيده که 88 اثر در بخش کودک و نوجوان، 60 اثر در بخش مسابقه، 34 اثر در بخش فيلمهاي تلويزيوني و 28 اثر در بخش سريالهاي طنز کمدي بوده‌اند. 
وي با اشاره به داوري آثار اظهار داشت: داوران بزرگي اين جشنواره را رقابت کردند و بدون هيچگونه ملاحظه‌اي به همه آثار امتياز دادند. 
فرجي ادامه داد: اميدوارم در سال 92 با وجود ساختارهاي متفاوت و بين‌المللي شدن جشنواره شاهد شکوفايي بيشتري باشيم. 
دبير جشنواره تصريح کرد: خوشبختانه تعامل خوبي بين هنرمندان و دست‌اندرکاران اتفاق افتاد و از حمايتهاي "ضرغامي" رئيس رسانه ملي و علي دارابي معاون سيما نهايت تشکر را دارم./رم 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.