در نشست مشترك دبير جشنواره فيلم فجر با دكتر دارابي معاون سيما عنوان شد:

حمايت و كمك تلويزيون از بزرگ ترين رويداد سينمايي كشور

نشست مشترك محمدرضا عباسيان با دكتر علي دارابي معاون سيما با هدف تقويت و توسعه همكاري و حمايت شبكه هاي مختلف تلويزيوني از برگزاري بزرگ ترين رويداد سينمايي كشور برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در اين نشست دبير جشنواره بين المللي فيلم فجر ضمن ارائه گزارشي از روند برگزاري، ابعاد اجرايي و تحولات صورت گرفته در اين دوره عنوان كرد: جشنواره فيلم فجر در گام سي و يكم با تحولات اساسي و قابل ملاحظه اي همراه است؛ استانداردسازي و كيفي گرايي، سيستم اكران ديجيتال فيلم هاي سينمايي، توجه به گسترش ابعاد برگزاري در تهران و شهرستان ها، تغيير رويكردهاي محتوايي و استراتژي درعرصه بين الملل، توجه به نمايش فيلم هاي سه بعدي ، تقويت و گسترش بخش فيلمسازان جهان اسلام و دعوت هدفمند از مهمانان خارجي از جمله تحولات اين دوره جشنواره است.
 
وي افزود: خوشبختانه با همدلي و همراهي تهيه كنندگان و سينماگران كشور، روند خوبي را پشت سر گذاشته شده و پيش بيني مي شود اين روند تا برگزاري جشنواره و در ايام برگزاري هم تداوم يابد.  
 
عباسيان با اشاره به اهميت برگزاري باشكوه جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خاطر نشان ساخت: جشنواره فيلم فجر بزرگ ترين، گسترده ترين و جذاب ترين رويداد فرهنگي و سينمايي است و نقش و جايگاه  جامعه سينمايي و هنرمندان كشور را در جشن خجسته پيروزي انقلاب اسلامي نشان مي دهد و به همين منظور تلاش كرديم فضايي فراهم آوريم تا با بهره گيري از ظرفيت هاي رسانه هاي داخلي و خارجي اهميت اين رويداد فرهنگي، ارزش ها و زيبايي هاي سينماي ايران به جهانيان بيشتر معرفي شود.
 
*حمايت تلويزيون از جشنواره فيلم فجر
 
بر پايه اين گزارش، دكتر دارابي معاون سيماي رسانه اي ملي ضمن استقبال از تحولات و اقدامات صورت گرفته عنوان كرد: جشنواره بين المللي فيلم فجر از دو جهت قابل توجه و مهم است ،از اين جهت كه در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي شود و هم اينكه بزرگ ترين جريان سينمايي و فرهنگي و رويداد سال سينما كشور است.
 
وي ادامه داد: شبكه هاي مختلف در كنار اين جشنواره هستند و به صورت مشخص سعي مي كنيم با تعامل كميته هاي جشنواره برنامه هاي اصلي سينمايي و ويژه برنامه هايي به اين رويداد مهم اختصاص يابد.
 
معاون سيماي رسانه ملي با اشاره به اهميت و تاثيرات گسترده اين جشنواره خاطر نشان ساخت: اين جشنواره فرصت خوبي است تا برنامه سازان تلويزيوني و شبكه ها به غني تر و قوي تر شدن آيتم ها و رويكردهاي سينمايي شان بپردازند و آگاهانه تر و هدفمندانه تر به سراغ  نقد و تحليل سينما و آثار و توليدات سينمايي بروند.
 
وي ادامه داد: تلويزيون از اين جشنواره حمايت مي كند و آن را متعلق به خود مي داند بويژه اينكه با چشم اندازي كه ترسيم كرده ايد شاهد تحولات و برنامه هاي خوبي در عرصه سينماي ملي و بين الملل هستيم.
 
دكتر دارابي اظهار اميدواري كرد، سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با موفقيت و جريان ساز و تاثيرگذار برگزار شود و جامعه و مردم از دستاوردهاي آن بهره مند شوند.
 
شايان ذكر است در اين نشست يزدان عشيري مدير روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر عباسيان را همراهي مي كردند./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.