سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید محصول پرسود (MDI) کشور در فاز دوم پتروشیمی کارون

با بهره برداری از فاز دوم پتروشیمی کارون در خرداد سال آینده حدود 40 هزار تن محصول با ارزش فوم های( MDI) که در ساخت عایق های حرارتی کاربرد دارد تولید می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهران بنازاده مدیر عامل پتروشیمی کارون در نشست خبری با بیان اینکه پتروشیمی کارون به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده ایزوسیانات ها در منطقه خاورمیانه است افزود: این مجتمع در سال 87  با هدف تولید تولوئن دی ایزوسیانات(TDI) احداث شده است که حدود 40هزار تن تولوئن دی ایزوسیانات، اسید کلریدریک 116 هزار تن و آب ژاول 36 هزار تن در سال تولید می کند.

بنازاده به کاربرد دی ایزوسیانات ها اشاره کرد و گفت: ایزوسیانات ها از دسته مواد استراتژیک با سود اقتصادی بالا است و در صنعت پتروشیمی به دلیل کاربد آن در طیف وسیعی از کالاها، به این مواد توجه ویژه ای می شود.

وی ادامه داد: پلی یورتان از ترکیب ایزوسیانات ها به ماده خام دیگری به نام پلی اولها به دست می آید و موارد مصرف بسیاری در ساخت انواع فوم ها، اسفنج ها، صنایع کفش سازی، انواع درزگیر، صنایع الکترونیک، عایق ها، قطعات یخچال، سقف های کاذب، قطعات اتومبیل و پوشش های سطحی و چسب ها دارد.

بنازاده ادامه داد: فوم های MDI دارای کیفیت بسیار بالایی است که در ساخت عایق های حرارتی کاربرد دارد و با تولید این محصول، کشورمان از واردات این فرآورده بی نیاز خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با بیان این که نیاز سالانه صنایع داخلی حدود 25 هزار تن MDI است، گفت: ظرفیت تولید این واحد تولیدی 40 هزار تن در سال است که اکنون با پیشرفت کلی بیش از 82 درصد تا پایان کار دولت دهم این محصول استراتژیک روانه بازار خواهد شد.

بنازاده گفت: تمام کالاها و تجهیزات موردنیاز این پروژه تامین و حدود 40 درصد از آن از سوی سازندگان و تامین کنندگان کالای داخلی خریداری شده است.

وی با بیان این که در فاز دوم این طرح 234 میلیون یورو و 231 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: MDI تولیدی این مجتمع نسبت به محصول کشورهای شرق آسیا از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: به علت نزدیک بودن این مجتمع به منابع اصلی تامین کنندگان خوراک، هیچ گونه مشکلی از این بابت وجود ندارد و خوراک موردنیاز از طریق شرکت های مجاور تامین خواهد شد.

وی گفت: فاز دوم این مجتمع دارای 21 ساختمان است که با تولید نیتروبنزن، آمیلین و MDI تحول بزرگی در صنعت پتروشیمی کشور به وجود خواهد آورد. 

بنازاده، اضافه کرد: طرح (MDI) جزء طرحهای مهر ماندگار است که طبق برنامه ریزی در 31 خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد و در حال حاضر کار مهندسی 99.99 درصد و خرید تجهیزات 82.3 درصد از پیشرفت برخوردار هستند.

لازم به ذکر است؛ پتروشیمی کارون اولین شرکتی است که با هدف جلب سرمایه خارجی در توسعه صنایع شیمیایی کشور تاسیس شده و پس از تصویب قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور وارد کردن فناوری تولید ایزوسیانات ها که از جمله ارزشمندترین مواد پتروشیمی ویژه به شمار می روند و با مشارکت شرکا کماتور سوئد و هانزاشیمی آلمان در سال 81 شرکت پتروشیمی کارون را تاسیس نمود.

پتروشیمی کارون در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در استان خوزستان واقع شده و مساحت آن 34 هکتار است./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضارضائیان
۱۲:۳۶ ۱۶ دی ۱۳۹۳
ببخشیددستگاه تولیدآن چنده قیمتش لطفاراهنمایی های لازم وشماره تماس بدید