سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاري بانک با بخش توليد ضروري است

عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران بر ضرورت همکاري بانک ها با بخش توليد به ويژه در شرايط اقتصادي جديد کشور تاکيد کرد و گفت: بايد همه نهادها اعم از بخش هاي خصوصي و دولتي براي ايجاد تعادل اقتصادي در همه بازارها تلاش کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيدحميد حسيني افزود: زماني که دولت تلاش مي کرد گام اول هدفمندي يارانه ها را اجرايي کند اتاق تهران پيشنهاد کرد که همزمان با اصلاح قيمت حامل هاي انرژي، تعديل نرخ ارز هم در دستورکار قرار گيرد اما اين کار انجام نشد.
وي گفت: اگر قرار است گام هاي بعدي هدفمندي يارانه ها ادامه يابد بايد همه مسايل و موضوع هاي بخش توليد و نرخ ارز و همچنين روش هاي حمايت از توليد به خوبي تبيين و اجرايي شود.
حسيني افزود: مطالبات معوق بانکي حق شبکه بانکي است اما بايد تلاش کنيم فشار بيشتري به توليد وارد نشود و تا حد امکان از روش هاي تمديد اقساط يا پرداخت تسهيلات جديد استفاده کنيم.
عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني ، صنايع ، معادن و کشاورزي تهران تاکيد کرد: باتوجه به افزايش نرخ ارز و مشکلاتي که در تامين آن وجود دارد ، نقدينگي مورد نياز براي واردات از 5 درصد قبلي  ( ارزش کالاي وارداتي) به حدود 135 درصد يا 27 برابر رسيده است که هزينه واردات را افزايش مي دهد و به معني حمايت از توليد نيست.
حسيني خواستار آسان سازي تامين نقدينگي براي بخش هاي توليدي شد./س
برچسب ها: بازرگانی ، صنایع ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.