ریيس اتحاديه صنف فروشندگان زعفران خراسان رضوي گفت: رفع مشکلات توليدکنندگان و صنعتي کردن مراحل توليد تحولي عظيم در بخش صادرات را به دنبال دارد.


 

غلامرضا ميري در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: با توجه به 830 هزار هکتار سطح زير کشت پياز زعفران و توليد سالانه حدود 250 تن زعفران خشک در کشور، مراحل جمع آوري و جداسازي کلاله زعفران صددرصد توسط نيروي انساني انجام مي شود که با صنعتي کردن اين مراحل ميتوان تحولي عظيم را در روند صادرات ايجاد نمود.

 

ميري حمايت و چاره انديشي مسوولان را در راستاي رفع مشکلات توليدکنندگان خواستار شد و تصريح کرد: سازمان جهادکشاورزي به عنوان متولي اصلي توليد زعفران، برنامه هاي وسيعي را براي ساماندهي توليد و بهبود کيفيت زعفران از جمله جداسازي کلاله توسط ماشين آلات در دست اقدام دارد که اميدواريم هرچه سريعتر به مرحله اجرا درآيد.

رييس اتحاديه صنف فروشندگان زعفران خراسان رضوي در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستاي ارتقاي کيفيت زعفران اتحاديه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران با تعامل و همکاري خوبي که با مسوولان مربوطه داشته، در بخش توليد بروشورهاي بهداشتي، لوازم بهداشتي، پاکت و نايلون را هر ساله در اختيار توليدکنندگان قرار مي دهد تا نقشي هرچند ناچيز در ارتقاي کيفيت توليد داشته باشد.

 

ميري تصريح کرد: حدود 40 واحد کنترل کيفي توسط اعضاي تحت پوشش اتحاديه راه اندازي و مشغول بکار شده است که اين امر در مقايسه با ساير محصولات کشاورزي در ايران بي سابقه است.

رييس اتحاديه صنف فروشندگان زعفران خراسان رضوي گفت: در حال حاضر هر کيلو زعفران دسته دو ميليون و 630 هزار تومان، زعفران پوشال حداکثر سه ميليون و 350 هزار تومان و زعفران نگين سه ميليون و 600 هزار تومان از کشاورز خريداري مي شود./س

 

برچسب ها: رییس ، اتحادیه ، صنف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.