سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر همایش نکوداشت آیت‌الله تسخیری در گفتگوی ویژه خبری:

"بیداری اسلامی" بزرگترین فرصت جهان اسلام برای وحدت است

دبیر ستاد همایش نکوداشت مقام آیت‌الله تسخيری گفت: بیداری اسلامی بزرگترین فرصت جهان اسلام برای وحدت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران چالشها و فرصت‌های فراروی وحدت اسلامی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری با حضور "شیخ عبدالناصر الجبری" عضو مجمع تقريب مذاهب اسلامی و محمود واعظی دبیر ستاد همایش نکوداشت مقام آیت الله تسخیری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمود واعظی در ابتدای برنامه گفت: آیت الله تسخیری به عنوان الگوی ملموس گفتگوی وحدت بخش در دوران معاصر است.

وی افزود: این شخصیت برجسته با تشکیل و شرکت در بیش از 800 همایش علمای اسلامی و تالیف 80 کتاب و 500 مقاله پژوهشی سخنرانی‌های متعددی در کشورهای اسلامی به عنوان منادی شایسته برای وحدت جامعه اسلامی کرده است.

دبیر ستاد همایش نکوداشت آیت الله تسخیری اظهار داشت: پیام پیامبران الهی چیزی جز یگانه پرستی و شعار یکتاپرستی نبوده است.

واعظی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه دشمن تمام توان خود را برای جلوگیری از وحدت و یکپارچگی امت اسلامی به کار بسته است بنابراین در این رابطه وضعیت علمای اسلامی چیست؟ خاطر نشان ساخت: میزان تلاش دشمنان اعم از ارتجاع عرب، ایالت متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه افکنی میان امت اسلامی همزمان با رشد بیداری اسلامی دو چندان شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات دشمن برای جلوگیری از وحدت اسلامی سابقه‌اش محدود به سال‌های اخیر نمی‌شود بیان کرد: سابقه اقدامات دشمن به جنگ های صلیبی بر می‌گردد به طوری که دشمن کارهای اساسی را تاکنون علیه جهان اسلام انجام داده است.


*سیاست کشتن مسلمانان به دست خود یکی از راهبردهای دشمن است


واعظی یکی از راهبردهای دشمن برای ایجاد تفرقه و تضعیف مسلمانان را سیاست کشتن مسلمانان به دست خودشان دانست و گفت: این سیاست هم اکنون در کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود.


*علمای فریب خورده بزرگترین خطر جهان اسلام هستند


دبیر ستاد همایش نکوداشت مقام آیت الله تسخیری با بیان این که دشمنان طرحی را تحت عنوان از بین بردن اسلام توسط مسلمانان ایجاد کرده‌اند تا دیگر به گلوله خارجی احتیاج نباشد افزود: عالم نمایان عوام زده در برخی کشورهای اسلامی حاضر نیستند گامی برای آگاه سازی مسلمانان بردارند.


*بیداری اسلامی بزرگترین فرصت جهان اسلام برای وحدت است


وی بزرگترین خطر جهان اسلام را علمای فریب زده و عوام زده دانست و عنوان کرد: بزرگترین فرصت جهان اسلام برای وحدت بیداری اسلامی است.

واعظی در ادامه بیان کرد: سخنان حضرت امام خمینی(ره) بیانات مقام معظم رهبری، تاسیس مجمع جهانی تفریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اسلام از مهمترین اقدامات صورت گرفته در موضع وحدت مسلمانان است.

در ادامه برنامه گفتگو ویژه خبری "عبدالناصر الجبر"ی رئیس  جنبش تبلیغ لبنان و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه که از وی پرسید چه ضرورتی برای ایجاد وحدت اسلامی نسبت به گذشته احساس می‌شود گفت: مردم ایران در کنار مردم لبنان و در کنار ارزش‌های انقلابی ایستاده‌اند به طوری که آن‌ها نه تنها خواهان تغییر اسلام هستند بلکه خواهان دگرگونی کل جهان هستند.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از وحدت اسلامی می شود منظور حاکمیت اسلام، کلمه توحید و پیامبری حضرت محمد(ص) است، افزود: امروز جهان اسلام در شرایط خاصی است که بیداری اسلامی نام دارد.

رئیس جنبش تبلیغ لبنان با اشاره به این که مومنین باید به یکدیگر در امور خیر همکاری کنند، خاطر نشان ساخت: باید همه مردم جهان در امور خیر و اسلام با یکدیگر همکاری کنند.


*باید از درون خود را با وحدت آماده سازیم

 
عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه باید از درون خود را برای وحدت آماده سازیم، گفت: ما نباید به دنبال استعمارگران غربی برویم در حالی که استعمارگران غربی در سده‌های گذشته کشورهای اسلامی را تجزیه کردند و هم اکنون به دنبال تفرقه و نابودی مسلمانان هستند بنابراین باید مسلمانان به یکدیگر نزدیک شوند و رابطه مستحکمی داشته باشند که این به ما قدرت می‌دهد تا بتوانیم این تجزیه‌ها را کم رنگ تر کنیم.


*انقلاب اسلامی ایران به آیت الله تسخیری در محکم کردن پایه‌های وحدت کمک کرد


وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در محکم کردن پایه‌های وحدت به آیت‌الله تسخیری کمک کرده است، گفت: راست‌گویی پیام کنفرانس‌های سالانه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای همه مردم جهان است.

الجبری با اشاره به این که آیت الله تسخیری را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از سال 1983 می‌شناسم، افزود: اسلام توانایی و ظرفیت کامل را برای همه اوقات و اماکن دارد.


*آیت‌الله تسخیری نمونه والای وحدت اسلامی است


رئیس جنبش تبلیغ لبنان با تاکید بر اینکه آیت‌الله تسخیری نمونه والایی برای وحدت اسلامی است، خاطر نشان ساخت: باید خود را به اخلاق دینی و اسلامی متصل سازیم.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) مشعل وحدت بزرگی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مشعل را به دست گرفت، گفت: امام خمینی پرچم صهیونیست‌ها را فرود آورد و همواره فلسطینی‌ها را به دوش خود می‌گذاشت.


*آیت‌الله تسخیری در راستای تحقق وحدت اسلامی قدم برداشته است


عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که باید ادامه دهنده راه بزرگان اسلام باشیم تا در چهارچوب وحدت حرکت کنیم، اظهار داشت: آیت‌الله تسخیری در راستای تحقق وحدت اسلامی همواره قدم برداشته است و از کشورهای عربی و اسلامی تا کشورهای غیراسلامی سفر خود را برای برقراری وحدت شروع کرده است تا همگان یکپارچه در کنار هم قرار گیرند.

الجبری با بیان این که ان‌شالله در آینده بتوانیم این مشعل پرفروغ را فروزان تر سازیم، گفت: امیدوارم ادامه دهنده راه آیت الله تسخیری باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که برای ایجاد وحدت میان امت و کشورهای اسلامی چه باید کرد افزود: دشمنان صهیونیستی درصدد ایجاد اختلاف میان حماس و گروه‌های اسلامی جهادی هستند در حالی که اختلافات مسلمانان هیچ گاه آن قدر عمیق و جدی نیست که دشمنان وانمود می‌کنند.

رئیس جنبش تبلیغ لبنان ادامه داد: امروزه در جهان اسلام و در دنیای عرب مسلمانان یکدیگر را می کشند و این در حالی است که آن‌ها ناموس یکدیگر را حلال می‌دانند.

الجبری افزود: متاسفانه کسانی که افکار افراطی دارند به اسم اسلام سر می‌برند و انسان‌ها را می‌کشند در حالی که خدا هیچ گاه نخواسته است آن‌ها یکدیگر را بکشند و فردی را که مخالف عقاید و نظر ما است را بکشند.

رئیس جنبش تبلیغ لبنان با بیان این که قطر، عربستان و ترکیه به حمله صهیونیست‌های صلیبی دامن زده‌اند، بیان کرد: آمریکا به این افراد نادان پول می‌دهد و آنان نمی‌دانند آب در آسیاب کاخ سفید و دشمن صهیونیسم می‌ریزند.

وی در ادامه اظهار داشت: شعارهای نژادی، مذهبی هیچ گاه در خدمت اسلام نبوده و این امت است که از ابتدا واحد بوده است.

الجبری خاطر نشان ساخت: ما نباید به دنبال تعصب نژادی و مذهبی باشیم.

رئیس جنبش تبلیغ لبنان با بیان این که دشمن درصدد از بین بردن اراده ملی و اسلامی مردم بود، گفت: ما باید در راستای وحدت حرکت کنیم زیرا اختلافات ظاهری و اندک نمی‌تواند مهم باشد.

وی در پایان از رابطه خوب اهل سنت و شیعیان در لبنان و فرقه‌های مختلف مسلمانان در یمن به عنوان نمونه‌های زندگی با الفت مسلمانان یاد کرد و خاطر نشان ساخت: متاسفانه گروه‌های سلفی تلاش می‌کنند در کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند بنابراین باید بتوانیم افکار اسلامی را به گونه‌ای که خدا و پیامبران از ما خواسته اند عملي کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وحدت ، همایش ، تسخیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.