كانون دانشگاهيان ايران اسلامي طي بيانيه‌اي ضمن گراميداشت هفته وحدت و فرارسيدن دهه فجر خواستار اتخاذ تدابیر هوشمندانه مسئولان براي كاهش شدت تحريم‌هاي دشمن شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، كانون دانشگاهيان طي بيانيه‌اي ضمن گراميداشت هفته وحدت و فرارسيدن دهه فجر خواستار اتخاذ تدابیر هوشمندانه مسئولان براي كاهش شدت تحريم‌هاي دشمن شد.

متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:  

بسمه تعالي
 
در سی‌ودومین نشست شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی كه در  ششم بهمن ماه سال 1391 در تهران برگزار شد، اعضاي كانون ضمن گرامیداشت هفته وحدت، میلاد پیامبر اکرم (ص)، میلاد پیشوای مکتب تشیع و همچنین فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر بر موارد ذیل تاکید کردند:

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، ایام الله دهه فجر را فرصتی  مناسب برای بازخوانی عملکرد و کارنامه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی می‌داند و ضمن دعوت از همه گروه‌ها و احزاب به وحدت کلمه، اتحاد بر محور اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه را ضامن تداوم پیشرفت کشور ارزیابی می‌کند و معتقد است كه تبعیت مبتنی بر بصیرت از مقام معظم رهبری به ویژه در شرایط حساس کنونی، عامل حیات، امید، پویایی و تاثیرگذاری روزافزون انقلاب اسلامی ایران در سطح داخلی و بین‌المللی است.

اين تشكل، انقلاب اسلامی ایران را در عصر حاضر منادی وحدت امت اسلامی می‌داند، و وحدت در دورن نظام را دعوت عملی به وحدت در عصر بیداری اسلامی دانسته و بر وحدت سران قوا، تمام مسئولان و نیروهای وفادار به نظام تاکید می‌كند.

كانون دانشگاهيان مشارکت وسیع، حضور آگاهانه و پرشور مردم در عرصه انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مهم‌ترین عامل مقابله با حمله‌های روزافزون استکبار و موجب درماندگي و ياس دشمنان قسم خورده نظام دانسته و خود را موظف به تلاش همه جانبه در این راستا می‌داند.

انتخابات در نظام جمهوري اسلامي در سي‌سال گذشته همواره به صورت آزاد و با مشاركت واقعي و اثرگذار مردم براي تعيين سرنوشت خويش همراه بوده است. 

بر همين مبنا، كانون دانشگاهيان استفاده از نقاط قوت نظام در زمینه حضور آزادانه و تعیین کننده مردم در انتخابات و تبدیل آن به تهدید برای نظام، نظیر طرح کلید واژه موهوم «انتخابات آزاد» از سوی دشمنان و عوامل رسانه‌اي آنان را، شاه كليد فتنه‌انگیزی مجدد در انتخابات آينده رياست جمهوري تلقي كرده و  تکرار آن توسط برخي افراد و نيروهاي داخلي را به منزله بي‌بصيرتي و همراهي و كمك به استراتِژي دشمن مي‌داند.
كانون دانشگاهيان دستيابي به تمام فناوري‌هاي نوين از جمله فناوري‌هاي هسته‌اي را حق مسلم ملت ايران براي تحقق مرجعيت علمي مي‌داند و مواضع مسئولان نظام بر حفظ و پافشاري بر حق مسلم این ملت را در فناوری هسته‌ای را در اين چهارچوب ارزيابي مي‌كند و تاكيد دارد مقاومت امروز و تاكيد بر خواست ملت در مقابل زورگويي‌هاي دشمن، فردايي روشن را براي كشور به ارمغان خواهد آورد.

کانون دانشگاهیان ضمن استقبال از اقدام ریاست محترم جمهوری برای حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تاکید بر ضرورت اتحاد قوا از دولت و مجلس می‌خواهد این روند تعاملی را همچنان تقویت و تداوم بخشند و ضمن پرهیز از مجادلات بی‌مورد مانع از تقویت شائبه ایجاد اختلاف نظر در بین مسئولان نظام شوند كه در اين راستا، اين تشكل آمادگی کامل خود را برای همکاری صمیمانه با دولت و مجلس و تمامی نهادهای مربوطه اعلام می‌دارد.

اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصول اقتصاد مقاومتی به مانند رویکردی برآمده  از آموزه‌های دینی از مسئولان کشور می‌خواهند با اتخاذ تدابیر داهیانه و برنامه‌ریزی‌های موثر از شدت تاثیر تحریم‌های دشمن بکاهند و دشمنان ایران اسلامی را باردیگر در این عرصه سرافکنده و ناکام گذارند.

در پایان از خداوند متعال مسئلت می‌داريم تا توجه و امدادهای خود را همچون گذشته بر مردم مومن ایران و امت بیدار اسلامی استمرار ببخشد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار