سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقيقت‌پور:

مصر را به عنوان مکان برگزاري مذاکرات 1+5 قبول ندارم

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: پيشنهاد مصر از سوي ايران به عنوان مکان برگزاري مذاکرات 1+5 در مرحله گمانه‌زني قرار دارد اما بنده به عنوان نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي موافق نيستم.

منصور حقيقت‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيشنهاد مصر از سوي ايران به عنوان مکان برگزاري مذاکرات 1+5 گفت: اين مسئله هنوز در مرحله گمانه‌زني قرار دارد اما بنده به عنوان عضو کوچکي از مجلس شوراي اسلامي و نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي موافق نيستم.

وي افزود: به عنوان نمونه مصر درباره همکاري با ايران براي ورود به غزه همکاري نکرد حتي کشورهايي در اين راستا از طريق مصر اقدام کردند اما در مورد ايران مصر با بهانه هاي مختلف زمان را از ما مي گرفت و در آخر هم موافقت نکرد.

حقيقت‌پور تصريح کرد: در زماني که وزير امور خارجه ايران در مصر به عنوان مهمان حضور داشت کنفرانس به اصطلاح طرف‌هاي جدايي طلبي اهواز را برگزار و مقامات دولتي اين کشور در اين کنفرانس شرکت کردند و بعد هم گفتند که اين مساله در دست ما نبود.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: آيا مسئولين کشور نبايد بر امور جاري تسلط  داشته باشند،يا تعمدي در انجام اين کارها دارند و يا اين که عُرضه کنترل وضعيت کشور را ندارند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: ما هنوز با مصر پاک فاصله داريم بايد زمان بگذرد تا عناصر پاک بر مصر حاکميت کرده و بتوانند درست تصميم بگيرند بنابراين صحيح نيست که بخواهيم مصر را مکان برگزاري نشست ايران 1+5 قرار مي‌دهيم.

انتهاي پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.