وزير امور خارجه كشورمان گفت:جمهوري اسلامي ايران آمادگي‌اش را براي انجام مذاكرات با 1+5 اعلام كرده و رايزني‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي‌اكبر صالحي پس از آن‌كه راي خود را به صندوق انداخت، در جمع خبرنگاران گفت: حضور در انتخابات امري واضح و حاكي از اقتدار و عزت ملت ايران است و هرچه حضور مردم در انتخابات پرشور و وسيع باشد، آنهايي كه خيرخواه مردم ما نيستند متوجه مي‌شوند نظام ايران منبعث از اراده مردم است و اين تجانس ميان ملت و حكومت مايه افتخار در صحنه بين‌المللي براي ماست.

وي گفت: ‌33 سال است كه مردم همواره در انتخابات شركت كرده‌اند و اين انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز بسيار مهم است، چرا كه مدت‌هاست رسانه‌هاي خارجي در بوق و كرنا مي‌دمند تا مردم به سمت انتخابات نروند اما بار ديگر با اين انتخابات معجزه‌اي اتفاق افتاد و  همان‌طور كه از بدو انقلاب تاكنون از جمله حمله‌ي طبس، شاهد معجزاتي بوده‌ايم كه اين به خاطر حضور فراگير مردم است كه دشمن را به بيراهه برده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: ملت ایران در بستر باورها و سنت‌های خود توانسته جایگاه رفیعی را در بعد سیاسی پیدا کند تا جایی که در بین حکومت‌ها و حتی دشمنان مجبورند با احترام از ایران یاد کنند.

صالحي درباره زمان و مكان مذاكرات ايران و ‌1+5 اظهار كرد: ايران آمادگي‌اش را براي انجام مذاكرات اعلام كرده و رايزني‌ها در حال انجام است، قرار بود يكشنبه گذشته طرف مقابل نظرش را اعلام كند. هم‌چنين يكي دو كشور براي ميزباني مذاكرات ايران و ‌1+5 اعلام آمادگي كرده بودند و قرار بود نظراتشان را بگويند كه هنوز به نتيجه نرسيده‌اند.

وي درباره مكان مذاكرات خاطرنشان كرد: در گفت‌وگويي كه با وزير خارجه تركيه داشتم در اين‌باره صحبت كرديم. شخصا علاقه‌مندم اين نشست در استانبول باشد و اميدوارم زمانش هم به زودي اعلام شود. /پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار