سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قطار هسته‌اي ايران متوقف نمي‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به احتمال تعلیق مذاکرات از سوی ایران گفت: شورای عالی امنیت ملی‌ در هر مقطعی از مذاکرات براساس شرایط و واقعیات تصمیم‌گیری می‌کنند که هنوز در مقطع فعلی چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در رابطه با روند پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های آمریکا در عرصه هسته‌ای ایجاد شبهه و انتقال اطلاعات نادرست به 1+5 علیه ایران است ما اصل مذاکره را برای شبهه‌زدایی مفید می‌دانیم چرا كه در مذاکرات بسیاری از ابهامات فيمابين مرتفع می‌شود .
 
وی در ادامه افزود: به همین خاطر در اجلاسی 16 ساعته که چند ماه پیش در استانبول برگزار شد کلیه ابهامات و سوالاتی که براي گروه 1+5 وجود داشت از سوی ایران پاسخ داده شده و ابهامات از بین رفت.
 
بروجردی تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه تحریم‌هایی که غربي‌ها علیه ايران وضع کرده‌اند خلاف قانون، ظالمانه و سیاسی است باید در مذاکرات آتي 1+5  با روشي کاملا پيش دستانه پيش رفت.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم باید در جریان روند تحولات هسته‌ای و کارشکنی‌های آمریکا که با هدف مشخص سیاسی در روند مذاکرات ايران و 1+5 صورت مي‌گيرد قرار بگیرند به همين دليل است كه اطلاع رسانی کامل به مردم از طرف تیم مذاکره کننده ایران بسیار حائز اهمیت است.
 
وی همچنين در رابطه با تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران براي جلوگيري از پيشرفت در فناوري هسته‌اي گفت: اگر کشورهای اروپايي و غربی‌ تصورشان این است که با فشار و تحریم می‌توانند ایران را از ادامه راه خود منصرف کنند کاملا در اشتباه هستند چرا كه قطار هسته‌ای ایران حركت كرده و در حال حرکت است و هیچگاه هم متوقف نخواهد شد.
 
وی افزود: همان‌گونه که در ماده 4 معاهده NPT ذکر شده استفاده صلح‌آمیز از فناوري هسته‌ای حق کشورهای عضو آژانس انرژی اتمی است ما هم از این حق خود استفاده می‌کنیم و هیچ اقدام غیرقانونی حتی در قالب فشارهای سیاسی و اقتصادی را نمی‌پذیریم، به نفع آمریکا و غرب است که واقعیات ایران هسته‌ای را پذیرفته و با ایران به توافق برسند.
 
بروجردی در مورد مکان و زمان مذاکرات آتی ایران و 1+5 گفت: سیر قانونی کار به این صورت است که دو طرف مکان‌هایی را براي برگزاري نشست مطرح و با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند در حال حاضر دو طرف در حال مذاکره برای دستیابی به توافق در مورد مکان مذاکرات آتي هستند اما هنوز مکان برگزاری این نشست مشخص نيست.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پايان در پاسخ به امکان اتخاذ تصمیم برای تعلیق در مورد مذاکرات از سوی ایران خاطرنشان کرد: در هر مقطعی از مذاکرات شورای عالی امنیت ملی براساس شرایط و واقعیات صحنه تصمیم‌گیری می‌کنند که هنوز در مقطع فعلی چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.