استاندار آذربایجانشرقی گفت: نظام سلطه و در راس آن، آمریکا با قبول اینکه تحریم علیه ایران معنا ندارد با این حال، هرگز از مواضع کینه توزانه خود کوتاه نخواهد آمد و ایران نیز معتقد است که در این مذاکرات معجزه ای رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، بیگی، در جریان سفر به شهرستان بناب در حضور خانواده های شهدا و ایثارگران این شهرستان با اشاره به ناکامی استکبار جهانی در ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت: اسرائیل سعی داشت تا آمریکا در تله ی جنگ با ایران گرفتار سازد ولی آمریکا برای فرار از آن موضوع مذاکرات گروه 1+5 را مطرح کرد.

وی ادامه داد: نظام سلطه و در راس آن، آمریکا با قبول اینکه تحریم علیه ایران معنا ندارد با این حال، هرگز از مواضع کینه توزانه خود کوتاه نخواهد آمد و ایران نیز معتقد است که در این مذاکرات معجزه ای رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به تنزل موضع گروه 1+5 از تعلیق فعالیتهای هسته ای ایران به طرح موضوع اعتماد سازی ایران گفت: این مهم به برکت اتکا به توانایی های ایران و همراهی و پافشاری مردم در برابر خواسته های بر حقشان میسر شده است.

علیرضا بیگی در ادامه با اشاره به نامگذاری سالها اعم از اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و سال تولید ملی خاطر نشان کرد: این نامگذاریها حاکی از در اولویت بودن موضوعات اقتصادی طی سال های گذشته از سوی مقام معظم رهبری دارد و دولت نیز به تناسب این جهت گیری، موضوعات اقتصادی مانند هدفمندی یارانه ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی، اجرای گام نخست قانون هدفمندی یارانه ها را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و بر آمادگی دولت در اجرای مرحله جدید این قانون تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی کارشکنی های مجلس هشتم در قبال تحقق کامل اهداف طرح هدفمند کردن یارانه ها خاطر نشان کرد: واریز 28 هزار تومان به حساب مردم، ناشی از آمادگی دولت برای اجرای گام دوم بود که متاسفانه امکان عملیاتی کردن آن را برای دولت فراهم نکردند.

عليرضابیگی از اقتصاد بعنوان موجود زنده ای یاد کرد که بلاتکلیف ماندن آن هرگز به صلاح جامعه نخواهد بود و تاکید کرد: باید برای تحقق عدالت در جامعه، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به سرعت تعقیب و محقق شود.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاست دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها این مهم است که " قرار نیست با ثروت مردم ایران، برخی به ثروتهای نجومی دست یایند" گفت: اختلاف دولت با مجلس و برخی سران از جمله هاشمی رفسنجانی، در واگذاری و یا عدم واگذاری برنامه ریزی در خصوص حق و حقوق مردم به خودشان است.

وی با بیان اینکه اگر اجرای این طرح به دولت بعدی واگذار شود، دچار وقفه خواهد شد گفت: اگر هدفمندی یارانه ها بدرستی عملی شود، سرنوشت انتخابات آینده رقم خواهد خورد.

 استاندار آذربایجان شرقی به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس نهم اشاره کرد و گفت: لازم است تعامل و همکاری با دولت از سوی مجلس تقویت شود تا توسعه کشورمان با شتاب بیشتری محقق گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اصلاح و بازنگری این قانون در مجلس جدید، شاهد همراهی مجلس در موضوعات اقتصادی باشیم/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.