سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سليماني مدعي شد

دخالت تعدادي از نمايندگان در اموراجرايي/ لزوم تشكيل جلسه مشترك دولت و مجلس براي استماع سخنان نمايندگان

وزير اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اظهارات احمدي‌نژاد درباره دخالت مجلس در امور اجرايي مدعي شد: ما در مواردي شاهد دخالت برخي از نمايندگان در عزل و نصب ها هستيم که کار پسنديده‌اي نيست و بايد با آن مقابله کرد.

صمد سليماني نماينده تهران، ري، شميرانات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور احمدي‌نژاد در صحن علني مجلس و با اشاره به اظهارات وي گفت: بحث رئيس جمهور اين است که قوا از يکديگر بيگانه نيستند و در هم تنيده‌اند و نظارت‌هايي که مجلس براساس مسئوليت‌هاي خود بر قوه مجريه اعمال مي‌کند، دخالت نيست.

وي در ادامه با اشاره به ارائه لوايح از سوي دولت افزود: اگر لايحه پيشنهادي دولت به مجلس تا حد زيادي تغيير کند که نظر قوه مجريه را منتفي کرده باشد، لايحه نيست و طرح است و انتقاد رئيس‌جمهور از اين امر کاملا منطقي و قابل تامل است.

اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور مبني بر عدم دخالت مجلس در اجرا تصريح کرد: اين متن قانون اساسي است كه مجلس در امور اجرايي مانند عزل و نصب مديران و .... نبايد دخالت کند.

سليماني در ادامه مدعي شد: ما در مواردي شاهد دخالت برخي از نمايندگان در عزل و نصب ها هستيم که کار پسنديده‌اي نيست و بايد با آن مقابله کرد اما موضوع کليت مجلس در دخالت‌ در امور اجرايي صحت ندارد.

وي همچنين درباره عدم حضور احمدي‌نژاد در صحن علني براي استماع سخنان نمايندگان اظهار داشت: به دليل ذهنيت‌هايي که ميان دولت و مجلس ايجاد شده بود، ترك صحن علني از سوي رئيس‌جمهور كار درستي بود اما بايد جلسه‌اي ديگر تشکيل شود تا دولت هم سخنان نمايندگان را گوش بدهد اما نبايد تنها افراد خاصي متكلم وحده باشند و صداي کلي مجلس به گوش دولت برسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سلیمانی ، نماینده ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.