رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پيامدهاي افزايش 5 برابري يارانه نقدي گفت: اگر بنا باشد يارانه نقدي 5 برابر فعلي پرداخت شود ما براي کشاورزي خود نيازمند به وارد کردن کارگر افغاني خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور احمدي‌نژاد در صحن علني گفت: حضور احمدي‌نژاد در مجلس و گفتگوي وي با نمايندگان براي به نتيجه رسيدن از راه اقناع کار بسيار مناسب و درستي است.

وي افزود: اگر اقناع و تفاهم نباشد ورود به اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها بسيار خطرناک است و کسي از اين امر حمايت نمي‌کند، لذا اين امر با اين اهميت اجرايي نخواهد شد.

رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس درباره نتيجه حقوق احمدي‌نژاد در صحن علني خاطرنشان کرد: بگذاريد براي نتيجه‌گيري درباره اين جلسه بعد از برگزاري آن صحبت کنيم، چرا که کارشناساني در داخل و خارج از مجلس وجود دارند که نقطه نظرات متفاوتي با رئيس‌جمهور دارند و ما در اين جلسه مشترک مجلس با احمدي‌نژاد شاهد نقطه نظرات متفاوتي خواهيم بود.
 
مصباحي مقدم ادامه داد: اميدواريم اين جلسه به خوبي به پايان برسد و يا ما رئيس جمهور را قانع کنيم و يا کساني که با نوع و روش اجراي هدفمندي يارانه‌ها مخالف هستند وي را قانع کنند.

مصباحي مقدم در ادامه درباره 5 برابر شدن يارانه نقدي با اجراي فاز دوم اظهار داشت: رقم‌هاي مطرح شده بسيار هوس‌انگيز بوده و خيلي‌ها را خوشحال مي‌کند ولي تصور بنده اين است که هزينه‌هايي را بوجود مي‌آورد که اين خوشحالي‌ها را به شدت تحت تاثير قرار مي‌دهد.

وي در ادامه با بيان اينکه بروز چنين اتفاقي خودکشي اقتصادي است، تصريح کرد: با چند برابر شدن يارانه نقدي هزينه‌هاي توليد نيز افزايش مي‌‌يابد که اين امر سبب بالا رفتن هزينه‌هاي عمومي مردم مي‌شود که ميزان آن قابل پيش‌بيني نيست.

مصباحي مقدم ادامه داد: افزايش نرخ تورم ، بالا رفتن تقاضا بدون اينکه از توليد و رشد توليد حمايت شود نيز از ديگر پيامدهاي منفي افزايش يارانه‌ نقدي است .

رئيس کميسيون برنامه و بودجه همچنين افزود: يکي از مهمترين پيامدهاي منفي افزايش چندبرابري يارانه‌ نقدي تغيير رفتار عمومي مردم است چرا که براساس خبرهايي که به دست ما رسيده است پرداخت يارانه نقدي مرحله اول موجب شده است که بخشي از کارگران روستاها و کشاورزي نيمي از ماه را سر کار نمي‌روند.
 
مصباحي مقدم ادامه داد: اگر بنا باشد يارانه نقدي 5 برابر فعلي پرداخت شود ما براي کشاورزي خود نيازمند به وارد کردن کارگر  افغاني خواهيم بود.
 
وي درباره مجوز استخدامي که به استانداري‌ها داده شده است، افزود: بنده در اين زمينه اظهارنظري نمي‌کنم اما اين امر خلاف قانون است که رئيس مجلس نيز آنرا اعلام کرده است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.