سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهر سازی خبرداد :

شناسايي 837 محله غيررسمي در 76 شهر کشور

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از شناسایی 837 محله غیر رسمی در 76 شهر به مساحت 52250 هكتار در سطح كشور خبر داد.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حجم گسترده اي از اين محدوده ها در داخل محدوده قانوني و حريم بالا فصل كلانشهرها و شهرهاي بزرگ قرار دارند، گفت: در زمینه ساماندهی مسائل کالبدی سکونتگاههای غیررسمی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از محل اعتبارات ملی اجرای پروژه های کالبدی مختلف در بخش های زیرساختی،آموزشی،بهداشتی، فرهنگی ،ورزشی،شبکه دسترسی ها،انشعابات آب و فاضلاب،ساخت مراکز آموزشی فنی حرفه ای و... را در کشور در دستور کار قرار داده است.

وي در ادامه تصريح کرد:رانش کم درآمدها به پیرامون و اراضی نامناسب درون شهرها ، رشد آبادیهای پیرامون شهرهای بزرگ و متوسط بر اثرمهاجرت مازاد نیروی کار ، توامان تفکیک های غیررسمی زمین و ساخت وسازهای غیرمجاز را شدت بخشیده و به تدریج زمینه شکل گیری سکونتگاههای غیررسمی را فراهم آورده است .

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه اظهار داشت: قطعه بندی های کوچک زمین و مسکن ، شبکه معابر نابسامان ، کمبود یا نبود خدمات پایه  از شاخص های این سکونتگاهها است .

معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اينکه بخش عمده این سکونتگاهها برروی اراضی ناپایدار قرار دارد، افزود: اين اراضي از جمله گسل ها ، مسیل ها ، حریم دکل های برق فشار قوی ،راه آهن و در مجاورت انواع آلاینده های زیست محیطی با بسترهای آلوده ، بصورت سریع و خارج از برنامه ریزی رسمی شهرسازی و بدون رعایت استانداردهای ساختمانی بوجود آمده و شکل گرفته اند.

وی با بيان اينکه توانمند سازي سکونتگاههای غیر رسمی رويکردي جديد در برنامه ريزي براي کاهش فقر اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه است ،افزود:توانمند سازي سکونتگاه ها مجموعه اقداماتي را در بر مي گيرد که منجر به شکوفايي قابليت ها و خلاقيت هاي فردي براي ارتقاي وضعيت موجود به وضعيت بهتر است ./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.