سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور خبرداد:

30 داروي نوتركيب تا پايان بهمن ماه عرضه مي شود/برخي كشورها بيماري توليد مي كنند

ما تا آخر سال توانایی تولید 30 داروی نوترکیب را در کشور خواهیم داشت در تجهیزات پزشکی هم که ترکیب پزشکی و مهندسی است کارهای خوبی شده ولی باید به جایی برسیم که بتوانیم صادر کننده این تجهیزات باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور امروز در جشنواره همایش های رازی که در تالار دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: انسان ظرفیت های زیادی دارد و برای رسیدن به عالم هستی خلق شده است اما تمام خوبی ها و زیبایی و لذت ها زمانی به طور واقعی در کام انسان می نشیند که در راستای  سلامت باشد چرا که عامل اول از بهره مندی از نعمت های الهی سلامت است و برای کسی که سلامت ندارد بقیه لذت ها بی معنی است.

وی گفت: روندی که در حال حاضر در بهداشت و درمان داریم روند خوبی است و باید همین روند ادامه پیدا کند ما هیچ دستاورد علمی بشری را نفی نمی کنیم و ما باید از آن ها در کارهای خودمان استفاده کنیم .

وی با بیان این که ما نباید کشورمان را در عرصه های گوناگون با کشور های منطقه مقایسه کنیم عنوان کرد: ایران اگر بخواهد خودش را در این سطوح مقایسه کند هیچ وقت به جایگاه شایسته خود نمی رسد، بنابراین ما باید خودمان را با برتری کشورها و برترین جایگاه های علمی دنیا مقایسه کنیم.

احمدی نژاد با تاکید بر این که: سرعت رشد علمی ایران در دنیا اول است تصریح کرد: کارهای تحقیقاتی ما در حال انجام است البته کار علمی به خصوص در حوزه انسانی حد و مرز ندارد و ما باید خودمان را به ترازهای جهانی برسانیم و از آن ها جلو بزنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در عرصه تولید دو دسته نیاز یعنی دارو و تجهیزات داریم که اگر این تحریم ها نبود ما نمی توانستیم امروز به دانش تولید داروهای جدید و تجهیزات پزشکی برسیم به طوریکه ما تا آخر سال توانایی تولید 30 داروی نوترکیب را در کشور خواهیم داشت در تجهیزات پزشکی هم که ترکیب پزشکی و مهندسی است کارهای خوبی شده ولی باید به جایی برسیم که بتوانیم صادر کننده این تجهیزات باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از طب سنتی برای درمان بیماری ها اشاره و اظهار داشت: ما 8 دانشکده طب سنتی در کشور داریم که باید همه دانشگاه ها به یک دانشکده طب سنتی مجهز شوند چرا که ایران با سابقه ای که در زمینه ی داروهای گیاهی دارد می تواند در این بخش سرعت بیشتری نسبت به بخش های دیگر داشته باشد.

وی ادامه داد: در ایران 1700 داروی گیاهی شناخته شده که بیش از 800 تای آن ثبت شده است باید توجه داشت که داروی های گیاهی یک ثروت عظیم هستند که ما می توانیم با توسعه این بخش صادر کننده این نوع داروها باشیم این امر پشتیبانی علمی می خواهد که باید دانشگاه  و وزارت بهداشت حمایت کنند و دولت هم پیشتیبانشان خواهد بود.

رئیس جمهور خواستار ساخت یک بیمارستان طب سنتی شد و افزود: که ما حمایت های لازم را برای ساخت این بیمارستان انجام می دهیم و باید تلاش کنیم که ساخت چنین بیمارستانی را در کشور توسعه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بیماری زا کاملاً مشخص شده اند به طوری که بخشی از آن مربوط به محیط، حوادث، هوا استرس، و بخش اصلی آن مربوط به خوراک مردم است جامعه پزشکی ما باید دروازه بان خوراک مردم باشد غذاهای آماده امروز باعث بروز بیماری های پیچیده ای شده بنابراین شما پزشکان باید آموزش دهید، برنامه ریزی کنید که چگونه مردم از یک الگوی غذایی مناسب استفاده کنند.

احمدی نژاد عنوان کرد: برخی از آموزش ها و  پژوهش های ما در مسیری حرکت می کند که انتهای آن مشخص نیست بنابراین باید هر لحظه برشی به این آموزش ها زده شود تا سنجیده شود که آیا این آموزش ها و پژوهش ها به درد سلامت مردم می خورد یا نه؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود پزشکی در حال حاضر برای برخی افراد به یک صادرات تبدیل شده برخی از افراد سود جو بیماری را انتشار می دهند که داروی آن ها به فروش برسد در دوره ی دفاع مقدس هم یک سری داروهای اهدایی که از کشورهای دیگر برای مردم فرستاده شده حاوی عامل بیماری هپاتیت بودند که به لطف خداوند ما توانستیم باخبر شویم و از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کنيم.

وی با بیان این که جنگ میکروبی بخشی از جنگ نظامی نیست ادامه داد: در حال حاضر جنگ میکروبی در دنیا ادامه دارد 40 سال پیش روغن های با ترانس بالا و با تبلیغات فراوان وارد سفره مردم شد که بعد از مدتی مصرف تبلیغاتی نشان داد که این نوع روغن ها می تواند چه عوارضی را ایجاد کند که با مشکلات فراوان توانستیم فرهنگ مصرف روغن های مایع را در کشور ایجاد کنیم./ح
  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.