سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار شعباني:

پترائوس مي‌گويد ما در مقابل ايران کم آورديم/ در حال درمان مجروحات جنگ نرم در حوادث اخیر هستیم

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) گفت: در هر تحولاتی ممکن است آرایشات به هم بخورد و دوست امروز دشمن فردا شود. ما در حال حاضر در حال درمان مجروحات جنگ نرم درحوادث اخیر هستیم، از آیت ا... گرفته تا سردار و در کل این موضع‌گیری برای این آقا که هیچی برای بزرگ‌تر از ایشان نیز اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، امروز سردار "ناصر شعباني"، جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) در گفتگويي با روزنامه «قانون» با اشاره به اینکه خیانت منافقین بعد‌ها مشخص شد و در آن زمان دل و زبانشان یکی نبود تاکید کرد: گروهک منافقین در اول انقلاب به این شکل نبود، زمان گذشت و معلوم شد که این افراد باطل هستند و در حال حاضر ما می‌توانیم ثابت کنیم که این افراد با صدام رابطه داشتند و علیه مردم اقدام می‌کردند.

وي افزود: آن زمان مطالبی را می‌گفتند، اقداماتی را انجام می‌دادند که قابل تميیز نبود. زمان منافقین گذشته و دست آن‌ها برای ما رو شده. الان ما باید نفاق جدید را بشناسیم که بدون شک بسیار پیچیده‌تر، مبنایی‌تر و تميیزش دشوار‌تر است. در حال حاضر در سیستم حکومتی ما و در جایگاه‌های مختلف افرادی هستند که دل وحرفشان یکی نیست، چهره‌هایی هستند که شاید چند سال دیگر شناخته شوند.

این رزمنده دفاع مقدس درباره چگونگي مشکلات زمان جنگ اظهار داشت: در آن زمان باید به این جمله اشاره کنم که، «هر چه توانسته‌ایم کار خدا بوده است» نظام ما آنقدر با توطئه‌های مختلف روبه‌رو بوده است که می‌توان گفت اگر لطف خدا نبود ضربه‌های بزرگی می‌خوردیم ولی از این نکته نباید بگذریم که دشمن تا آنجایی که توانست هر کاری بر علیه ما کرد و اگر کاری نکرد، نتوانست بکند وگرنه انجام می‌داد. درآن موقع شرایط فرق می‌کرد یعنی فضای جامعه طوری بود که شور انقلابي به گونه‌ای بود که بسیاری از خلا‌ها رو می‌پوشاند البته در این زمان نیز خداراشکر همان‌گونه است ولی در این زمان ما با نسلی برخورد کردیم که جنگ را درک نکردند و ما باید با بیان وقایع سر‌افرازانه جنگ این فاصله را کم کنیم.

وي تصريح کرد: ممکن است دشمنان ابزارهایی را داشته باشند و عده‌ای از شیاطین را در خدمت بگیرند ولی خب خداوند نیز با ماست. برای مثال پترایوس رئیس سابق سیا می‌گوید ما همه کار را در برابر ایران انجام می‌دهیم و همه لوازم را آماده می‌کنیم ولی وقتی موقع اثرگذاری می‌رسد عده‌ای هستند که به کمک ایرانی‌ها می‌آیند و ما نمی‌دانیم آن‌ها چه کسانی هستند ولی صحنه را به نفع آن‌ها عوض می‌کنند. این وعده خداست ولی تا زمانی که لایق باشیم خدا کمک می‌کند و خدا داده‌ها را به لیاقت‌ها می‌دهد. ما منزوی هستیم یا صهیونیست‌هایی که دور خود دیوار می‌کشند؟ ۱۲۲ کشور وارد ایران شدند و ‌بان کی مون هم مجبور شد که بیاید که اگر نمی‌آمد منزوی شده بود. حال از دشمنان سوال دارم، آیا ما منزوی شده‌ایم؟ آیا جامعه بین‌الملل با ما مخالف است؟

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) با بيان اينکه به لطف خدا هیچ اتفاقی از قبل از اجلاس تا به حال نيفتاده است در حالی که نتانیاهو به‌بان کی مون گفت ایران نروید که ایران برای شما جای امنی نیست، اضافه کرد: مخالفان و در صدر ‌آن‌ها آمریکا آدم فرستادند که انفجار ایجاد کنند ولی دستگیر شدند. برای مثال یکی از دستگیر شدگان شخصی است که در پاکستان آموزش دیده و می‌گوید به من گفتند یک روز قبل از آمدن روسای جمهور یعنی هفتم شهریور بمبی را در تهران تحویل بگیرم و در متروی آزادی تهران منفجر کنم.

سردار شعباني گفت: این نشان می‌دهد که قرار نبود آن‌قدر امن باشد و قرار بود نا‌امن باشد و این لطف خدا بود. این بیانگر این است که از نظر سیاسی ما در امنیت هستیم و از لحاظ توانمندی نظامی نیز تا به حال این‌قدر ایران اقتدار نداشته است. ما توانایی داریم عبدالمالک ریگی را بدون خون‌ریزی و سر و صدا روي آسمان دستگیر کنیم و بعد کاری کنیم که با ما همکاری کند. از لحاظ فرهنگی نیز ایران برای کشور‌های دیگر نقش آفرینی دارد چه کسی فکرمی کرد که یک گروه غیر دولتی مثل حماس بتواند برای اسرائيل شرط تعیین کند و خلاها را قدرت فرهنگی ایران است.

وي با بيان اينکه در مسائل اقتصادی مشکل داریم، تاکيد کرد: آخرین تیر ترکش دشمن است که تحریم اقتصادی کرده تا بر معیشت مردم فشار آورند و می‌گویند ما افزایش تحریم‌ها بر ضد ایران را با مشورت برخی از رهبران مخالف داخلی افزایش می‌دهیم مثل جریان فتنه به خانم شیمز که مسئول دفتر روابط گفت‌و‌گوی تمدن‌های بوده است اعلام کرده است که از ایران گفتند که مبادا در حال حاضر با این دولت مذاکره کند این دولت پررو می‌شود. بنابراین اگر ما بتوانیم از این بحران عبور کنیم و تا آذر سال آینده وضع سوریه همین باشد و عراق با ثبات و ایران نیز این تحریم‌ها را پشت سر بگذارد من می‌گویم که ما در مهندسی ساختار قدرت در نظام بین الملل الهام بخشی داریم.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) تشریح کرد: اگر تا دو ماه دیگر وضعیت در ایران و سوریه و عراق همین‌گونه که حال است باشد، غرب ما را دعوت به همکاری می‌کند.


این عضو ارشد سپاه پاسداران در پاسخ به اظهاراتی که بعضی از خواص مانند "عسگر اولادی" درقبال فتنه داشتند، گفت: در هر تحولاتی ممکن است آرایشات به هم بخورد و دوست امروز دشمن فردا شود. ما در حال حاضر در حال درمان مجروحات جنگ نرم درحوادث اخیر هستیم از آیت ا... گرفته تا سردار و در کل این موضع گیری برای این آقا که هیچی برای بزرگ‌تر از ایشان نیز اتفاق می‌افتد.

وی در پایان به کمک‌های سوریه به ایران در برابر عراق اشاره و تصریح کرد: به دلیل اینکه بشار اسد و پدرش در دوران دفاع مقدس و زمانی که صدام می‌خواست جنگ را عربی و عجمی نشان دهد، در کنار ما این اقدام را خنثی کردند و به ما کمک کردند و از معدود اعرابی هستند که در مقابل اسرائیل ایستادند ما نیز به آن‌ها کمک می‌کنیم. ولی با‌ید بر این نکته تاکید کرد که درکل سوریه نیز به دنبال منافع خودش که بلندی‌های جولان است می‌رود و حب علی ندارد ولی بغض معاویه در دل دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سردار ، شعبانی ، جنگ ، سوریه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.